Din aventurile politice ale comunicarii, episodul 2. Ce cauta USR in Lituania si ALDE la inghetata

Din aventurile politice ale comunicarii, episodul 2. Ce cauta USR in Lituania si ALDE la inghetata

Anuntam la inceputul lunii ca a inceput trollingul politic cu ocazia europarlamentarelor,  faceam un rezumat al primelor semne de campanie si erorilor aferente si promiteam ca vom reveni  cand va fi cazul.

Si iata ca nu s-au potolit bine ecourile misto-urilor si ale mirarii ca PSD foloseste poze de stock cu realitati din Vest pentru a ilustra Romania imaginara, ca USR-Plus face acelasi lucru.

Vlad Fiscutean a luat la analizat campania aliantei si a observat ca poza cu toaleta care voia sa sugereze situatia trista a scolilor din Romania era de fapt din Lituania:

Copiii erau si ei din alt film:

Si tot asa:

 

Vlad revine si cu o explicatie mai lunga a folosirii pozelor de stock si de ce nu e ok sa le folosesti in anumite situatii:

 

Cum n-am dori sa mergem la un frizer care nu stie sa tunda ca in poza afisata in vitrina sau la un dentist care nu arata imagini cu pacienti ci pacientii altor comercianti, in cazul acestor poze ei sunt nevoiti sa adauge un text "*imagine cu caracter informativ sau produsele din imagine sunt cu titlu de prezentare" si regulile nu se opresc aici ci diferta si in functie de tipul produsului care este promovat (medicamente, servicii medicale, avocatura, etc) iar jurnalistii scriu sursa pozei si ce reprezinta poza ("Toaleta de lemn, Ucraina, imagine stock, sursa: shutterstock.com").

Au urmat, bineinteles, glumite:

Si nedumeriri:

 

Trecand peste aceasta surprinzatoare lipsa de imagini cu Romania, a mai fost si treaba aceea cu frigiderele care nu mai sunt in siguranta in casele oamenilor. Liviu Dragnea a declarat ca daca vor castiga ceilalti, va fi grav:

„Vor să desfiinţeze dreptul la proprietate. Oamenii pot vota cu ei, e o ţară liberă. Dacă nu mai vreţi case, terenuri, maşini, frigidere, aragaze, e în regulă. 

Cei de la USR au raspuns cu glumite si au lansat chiar si un joc in acest sens:

Subiectul a fost imbratisat generos pe internet, dand nastere la meme si ironii de toate felurile:

 

 

Si la final, ceva frumos de la ALDE: 

 

 Si cam atat in prima luna de campanie. Mai e drum lung pana pe 26 mai, asa ca vom reveni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related