‘’Pentru mine Graffiti BBDO inseamna prima agentie, provocare si mentorship’’, spune Mugur Popovici, Directorul de Marketing &Vanzari Easyplast care si-a inceput cariera cu un internship la Graffiti, in anul 2000. A fost prima agentie care i-a raspuns la scrisoarea de intentie pe care a trimis-o la primele 10 agentii de publicitate din Romania cu propunerea de a lucra gratis doua luni in internship. Prima care i-a acordat o sansa, spune el.
Doua luni, timp de patru zile pe saptamana am fost pe baricade in agentie de la 9:00 dimineata pana seara, uneori chiar si dupa ora 20:00. In restul timpului ma duceam la jobul cu ture de cate 12 ore care imi platea chiria.
A fost angajat pana la urma ca Account Executive si a ramas in Graffiti pana in 2003. Ce a insemnat startul in publicitate la Graffiti si cateva nostalgii din acea perioada, in textul de mai jos.
La Graffiti BBDO
Calatoria mea in marcomm a inceput in ianuarie 2000 printr-un internship neplatit la Graffiti BBDO ca Junior Account in departamentul Client Service. Pe o perioada de 2 luni, timp de patru zile pe saptamana am fost pe baricade in agentie de la 9:00 dimineata pana seara, uneori chiar si dupa ora 20:00.
In restul timpului ma duceam la jobul cu ture de cate 12 ore care imi platea chiria. La final m-au angajat ca Account Executive si am ramas in Graffiti pana in 2003. A fost cuibul din care mi-am luat zborul catre alte meridiane care au inclus Tempo Advertising, DHL, Holcim, Veteco cu Merial si Royal Canin, Easyplast.
Atmosfera
Am prins efervescenta lansarii Cosmorom in Romania - stramosul actualului Telekom.
Era o perioada vie, fertila si ofertanta iar pentru mine ca junior ocazia perfecta sa fiu implicat intr-un timp foarte scurt in aproape toate tipurile de proiecte pe comunicare: campanii de imagine, lansari de produse, campanii corporate, media, dezvoltare materiale POSM, bugete, costuri, evenimente btl. Ce sansa am avut!
Am inghitit pastila concentrata de publicitate pe care colegii mi-au dat-o zi de zi – cateodata mai dulce, cateodata mai amara. Dar intotdeauna puternica si folositoare.
Era perioada in care echipele de creatie se bateau sa lucreze pe campanii de imagine. Perioada in care miezul noptii era doar preambului cafelei de dimineata pe care o savurai in agentie inainte de prezentarea la client.
Perioada in care Client Service-ul trebuia sa isi convinga creativii ca sunt ‘’echipati’’ sa se lupte cu clientul pentru conceptele lor, pentru strategie, pentru prezentari tari.
Iar provocarea continua.
Spiritul Graffiti BBDO
Am prins perioada in care agentia statea in coasta Palatului Cotroceni iar spiritul BBDO plutea in barca din gradina si in foisorul sesiunilor de brainstorming. In jurul mesei de tenis unde mingile zburau in toate directiile. La subsol unde era productia lui Turcitu, Madalina Corneanu si dtp-ul. La parterul Client Service-ului lui Moraru, Jennifer, Catalina Cernica, Carmen Vasile, Cristiana Spataru, a strategiei lui Mihai Popa Radu si Sorin Psatta. La etajul 1 unde trona Traficul, PR-ul. Iar mai sus, la Lucian Georgescu, Puiu, Maftei, Predu, Raf, Poenaru, Gelu, Zaharescu, Adela Dan care transformau mansarda in templu al ideilor si dezbaterilor aprinse.
Spirit care se manifesta si in companiile surori, la Media Direction-ul lui Carmen Lixandru, Razvan Varabiescu, la Prospero-ul lui Calinescu, Odette, George Iordache.
Spiritul lor si al multor altora - carora le cer scuze ca nu ii nominalizez aici - l-as sintetiza intr-un singur cuvant: mentorship. Iar un exemplu elocvent al acestui spirit il gasiti in scrisoarea de mai jos adresata de Jennifer lui Moraru pentru angajarea mea in Graffiti dupa perioada de internship. Scrisoare pentru care Jennifer mi-a dat anterior acordul sau pentru publicare.
Amintiri
Pentru mine multe amintiri sunt legate de contul Cosmorom.
Caci ’baiet fiind btl-uri cutreieram’ brat la brat cu clientul pentru filme pe plaja la mare sau sculpturi in gheata la munte.
Cu munca colosala de a reciti toate pliantele, brosurile de prezentare a produselor si serviciilor ca sa ma asigur ca nu e nicio litera lipsa.
Cu productiile fara numar de spoturi TV, radio. Si mai ales cu sutele de cost estimate-uri si bugete pe care aveam responsabilitatea de a le buchisi din scoarta in scoarta pentru ca sa pot raspunde in orice moment clientului daca acesta intreba de ce vocea din radio costa acum mai mult decat la spotul de la campania X, de ce costul de productie pliante este mai mare decat data trecuta (pentru ca acum avem si lacuire selectiva :)).
Sau cum am busit Renault Megan-ul nou-nout al lui Georgescu, masina pe care am condus-o cu frana de mana trasa de la sediul Cosmorom din Nicolae Caramfil pana fix in fata Garii de Nord unde si-a dat sufletul invaluita de un nor imens de fum care iesea de sub capota. Reactia lui Lucian la crisparea mea in fata acestei situatii a fost magnifica: hohote de ras si temporar porecla de Schumacher.
Cu ce ai ramas
Cu nostalgii pentru o perioada magnifica din viata mea in care mi-au fost alaturi oameni minunati de la care am invatat permanent. Cu sansa de a intelege cat de mult conteaza ca seful direct – in cazul meu Jennifer - sa iti acorde independenta, respect, sa te sustina si sa te ambitioneze. Cu mandria ca Graffiti BBDO este si va ramane prima mea agentie.