Tequila (Bianca Adam) a inceput sa posteze video-uri pe YouTube din 2012. Din entuziasmul copilariei de a incerca lucruri noi și pentru ca era pasionata de camere foto/video. Canalul ei are acum peste 1,5 milioane de abonați, iar unele video-uri ajung la 3-4 milioane de vizualizări. Dar focusul nu trebuie sa fie pe cifre, spune ea.
In ceea ce ma priveste, faptul ca am multe vizualizari m-a facut sa inteleg ca am o responsabilitate destul de mare fata de oameni.
Am devenit o “voce” si asta, daca nu as fi atenta, ar putea avea efecte negative asupra comunitatii mele. De aceea am grija asupra cuvintelor si subiectelor.
A invatat sa monteze in timp ce experimenta in video-urile ei si a dat ocazia oamenilor să vada cum invata din greseli. Tot pe YouTube a invatat sa fie organizata, sa isi respecte propriul program si sa faca fata unor momente de cumpana, in care expunerea la un public atat de larg si la opinii de toate felurile isi spunea cuvantul. A trecut de ele, s-a intremat si incearca sa aiba mereu un impact pozitiv in comunitatea ei, prin ceea ce creeaza.
Inceputul
Am inceput pe 2 februarie 2012 dintr-o sete nebuna de a-mi expune creativitatea. Entuziasmul copilariei de a incerca lucruri noi a fost punctul forte. Oricum in acea perioada toata generatia noastra era pasionata de camere foto/video.
Contentul livrat de noi, primii creatori români de pe YouTube avea la baza subiecte prin care sa ne facem cunoscuti de catre public. Din start am facut umor, comedie, multe sketch-uri inspriate de trend-urile din acea perioada.
Evolutie
Partea amuzanta este ca am invatat arta montajului in timp ce deja devenisem creator de continut pe Youtube, lucru din care se poate observa evolutia mea.
Practic, am dat ocazia oamenilor sa vada cum am invatat din greseli si am ajuns la nivelul la care sunt acum in ceea ce priveste montajul video.
Eram prea mica pentru a planui sa imi construiesc un brand. M-am considerat un “nume” din prima. Eram foarte increzatoare in mine si capacitatile mele si cumva am indus si publicului acest lucru.
Canalul meu s-a bazat pe umor, creativitate, autenticitate si impact pozitiv. Am abordat subiecte si am pus in aplicare idei trecute mai intai prin filtrul pasiunii. Nici atunci si nici acum nu am apelat la subiecte facute doar de dragul reach-ului puternic. Daca e sa vorbim de un format anume, imi plac in mod special seriile.
Majoritatea seriilor mele sunt in nisa Comedie si sunt formate inventate de mine: “Adevăr și Provocare”, “Drama Studențească”, “Vânătoarea de obiecte” etc.
Singurul “secret” este cel pe care il stim cu totii: munca, creativitate, autenticitate combinate toate cu pasiune.
Cresterea canalului a fost constanta dar si mai vizibile au fost momentele in care am interactionat cu oamenii. Feedback-ul lor in episoade a ajutat foarte mult. Simt ca am o comunitate si asta e foarte important pentru mine. Le spun “gărgăuni”.
Vizualizari
Cel mai important lucru pentru a face vizualizari e sa NU muncesti ca sa faci vizualizari. Focusul nu trebuie sa fie pe cifre.
Pasiunea, talentul si perseverenta sunt suficiente pentru un canal de success. Conteaza desigur si frecventa de publicare. Conteaza si originalitatea.
In ceea ce ma priveste, faptul ca am multe vizualizari m-a facut sa inteleg ca am o responsabilitate destul de mare fata de oameni.
Am devenit o “voce” si asta, daca nu as fi atenta, ar putea avea efecte negative asupra comunitatii mele. De aceea am grija asupra cuvintelor si subiectelor. Vreau sa am un impact pozitiv prin ceea ce creez.
Nu simt presiune de niciun fel si daca o sa incep sa simt vreo presiune o sa elimin factorii care au dus la asta pentru ca in pasiune nu e loc de presiune.
Publicitate
Eu stiu ca nu functioneaza plasarea agresiva de produse in vloguri. Oamenii reactioneaza cu repulsie fata de asocierea imaginii creatorului cu un brand care are alte valori decat vloggerul. Eu m-am asociat doar cu campanii care mi s-au potrivit stilului si creatiei.
Functioneaza foarte bine o idee buna in colaborare cu un brand, imbracata si integrata frumos in seriile mele. Am multe exemple de astfel de episoade care au ajuns in topul TRENDING YouTube.
Logistica
Echipa mea este formata din prietenii din viata de zi cu zi. Eu sunt principalul motor al canalului si nu ma asociez neaparat cu o echipa.
Realizarea unui video poate dura intre 5 ore si 5 zile. Efortul poate sa fie foarte mare in ceea ce priveste montajul. Sunt perfectionista si investesc mult timp in detalii in ultimul timp. Cred ca asta se vede pe canalul meu.
Clar, pentru a face vloguri bune este nevoie de o camera buna, updatata perioadei noastre (pentru ca apar mereu altele) o lumina foarte buna si un sunet pe masura. In rest, recuzita o adunam in functie de episodul la care lucram.
Cel mai minimalist tip de episod ar fi storytime-urile unde integrez mici efecte si rezolv tot din jumpcut-uri.
Un episod complex este spre exemplu noua serie pe care am inceput-o: “Transport ilegal cu autostopul” (ROMANIA EXPRESS)
Alt montaj complex se afla si in videoclipul piesei muzicale “Sing my life”:
Promovare
Pe Youtube te faci remarcat prin originalitate si inovatie. Reteta pe care o respect pentru a capta atentia comunitatii mele e bazata pe consecventa.
Singura promovare pe care mi-o fac este tot pe conturile mele. Anunt pe Instagram cand creez ceva nou pe Youtube. Imi place sa ma folosesc doar de resursele proprii.
Cele mai populare video-uri sunt in general creatiile muzicale pentru ca se tot reasculta. Au prins foarte bine colaborarile dintre mine si alti vloggeri, cat si unele sketch-uri in care se regasesc oamenii.
Momentan “VANATOAREA DE OBIECTE” este in topul meu:
Teme
Ma inspir din viata de zi cu zi. Ma inspir chiar si din ce visez. Notez constant tot ce imi trece prin cap. Ideile vin.
Experienta YouTube m-a transformat in persoana care sunt acum si m-a intarit psihic foarte tare. Au fost si momente de cumpana in care parea ca cedez fiind expusa la atatea energii, la un public atat de larg, la pareri de toate felurile. Am invatat sa fiu mai organizata si sa respect un program propriu.
Bani
Se pot face bani din Youtube, dar nu as vrea sa dau oamenilor sperante false spunand cati bani se pot face. Oamenii tind sa se arunce in domeniul asta pentru bani si consider ca este gresit.
Sunt multe impedimente care te pot darama daca nu exista pasiune la baza tuturor actiunilor tale.
Am colaborat cu branduri de-a lungul timpului si inca o fac, dar principalul criteriu dupa care ma ghidez este rezonanta dintre mine si brand.
Sunt capabila sa integrez in continutul meu aproape orice idee de campanie fara sa deranjez publicul atata timp cat cred sincer in idee.
Cred ca cel maibun rezultat a fost la cele in care am avut cea mai mare libertate de exprimare si m-am putut implica in strategie. Un proiect care imi vine acum in minte este cel derulat cu Bitdefender, unul dintre vloguri a intrat si in Trending:
Pot spune doar ca ma bucur ca au aparut tot mai multi creatori si ca acum exista diverse canale educative nisate pe diverse.
Un video reprezentativ pentru YouTube-ul romanesc
Ceea ce este reprezentativ azi, maine poate sa nu mai fie deinteres. Youtube-ul este prea complex.
Un cont din România pe care il recomand tuturor este Bianca Adam, iar din afara Liza Koshy.
Critici. Superficialitatea generatiei YouTube
Iau in calcul criticile dar nu raspund pentru ca superficialitatea depinde de perspectiva. Ceea ce pentru mine poate este superficial pentru altii este ceva de valoare.
Planuri
Vreau sa dezvolt mai multe serii de episoade. Proiectul “ROMÂNIA EXPRESS” e urmatorul proiect important la care imi sta gandul. Este modul perfect prin care o sa imbin umorul cu implicarea.
Ma astept la schimbari majore in urmatorii ani pe YouTube, dar nu e nicio problema: o sa fiu atenta si o sa ma adaptez ca si pana acum.