Cariera muzicală a celor de la Eyedrops a început cu ”Love Download”. O piesă-declarație, așa cum o numește Paul Manolescu, responsabil cu vocea-n trupă și cu evenimentele din Expirat, în viața de zi cu zi.
A fost momentul în care mi-am asumat drumul ăsta, și am spus asta celor din jur. Publicarea clipului pe care Ion Puican îl făcuse piesei a fost felul meu de a mă obligă să o fac în continuare.
Alături de Paul îi găsim pe Adrian, Cătălin, Dragoș și Andrei - fiecare cu instrumentele și carierele lor, despre care puteți citi în interviul de mai jos. Prin muzica lor, băieții tratează teme mai degrabă profunde - Universul, societatea și relația lor cu acestea.
Și tot la capitolul sinceritate dezarmantă, avem tema comunicării. Paul Manolescu: ”Nu avem o strategie de comunicare”. Vedem imediat ce înseamnă asta pentru Eyedrops.
Nașterea trupei
Povestea nașterii acestei trupe e de fapt povestea unei renunțări. A unei renunțări la așteptările pe care le aveam de la mine, și la ceea ce mă obișnuisem să știu că vreau să fac, și anume film. Realizarea faptului că acel gol lăsat de film poate fi umplut cu muzică s-a întâmplat prin 2011, iar trupa, deși la vremea respectivă nu eram decât doi - eu și Miche Marcu - a lansat prima piesă în ianuarie 2012. Era în limba enegleză și se numea Love Download.
Componența sa
Pe parcursul primilor trei ani, formula s-a shimbat destul de mult, însă lucurile au început să intre pe făgașul corect prin 2015, odată începutul procesului de închegare a formulei actuale.
Acum suntem cinci, de prin toata zonele profesionale, și anume: Adrian Cristian Maraloiu (tobe - fost editor video, actualmente level designer pentru jocuri video), Cătălin Constantin (bass - inginer IT), Dragoș Strat (chitară - graphic designer), Andrei Marica (chitară - ortopedie pediatrică la Marie Curie) și Paul Manolescu (voce - regizor de film, actualmente event manager la Club Expirat).
Prima piesă
S-a numit Love Download, și a fost mai degrabă un gest, o declarație. A fost momentul în care mi-am asumat drumul ăsta, și am spus asta celor din jur. Publicarea clipului pe care Ion Puican îl făcuse piesei a fost, cumva, felul meu de a mă obligă să o fac în continuare.
Despre muzica voastră
Am vrea să credem că este o muzică revelatoare, eliberatoare, și dădătoare de curaj.
Target
Nu ne adresăm unui profil anume de ascultător, însă cred că pentru a aprecia ceea ce facem, trebuie să te afli într-o mai mică sau mai mare măsură în căutarea adevăratului tău sine. Pentru că noi asta facem, și presupun că atragi ceea ce ești, iar asta se aplică cel mai bine relației dintre noi și public.
Teme preferate
Temele atinse țin de relația noastră cu noi înșine, Univers și societate. Și am fost atât de general în răspunsul meu fiindcă altfel nu cred că are cum să fie.
Piese preferate
E greu de spus. Pe rând, toate au fost piesa preferată. Asta se întâmplă de obicei cu piesa la care tocmai lucrezi, așa că piesa mea preferată de acum nu a apărut încă.
Comunicarea în industria muzicală de la noi
De comunicat, comunicăm cât putem de sincer. Nu avem o strategie de comunicare. Sau mai bine spus, strategia noastră ete aceea de a nu avea o strategie. Ne folosim, evident, intens de internet, și mai beneficiem de ajutor din partea celor câteva radio-uri de profil de la noi.
Contribuția unui manager
Este în mod cert foarte importantă, pentru că uneori cei implicați direct în actul de creație devin subiectivi, și își pierd uneori perspectiva, din cauza a prea multe detalii. Pe cât de util ar fi, însă, noi nu avem așa ceva.
De latura organizațională, comunicare, booking, promovare, mă ocup eu, cu ajutorul fiecăruia dintre băieți. Dragoș, spre exemplu, care este graphic designer, se ocupă de grafic afișelor, ale albumelor, și așa mai departe. Adrian, care este de profesier editor video, mă ajută cu clipurile. Și tot așa. Împreună, avem cam tot ce ne trebuie.
Alegerea numelui
A venit după câteva zile de căutări. Inițial a sunat bine, apoi a început să și se umple de înțelesuri. E un nume oarecum deschis, căruia cred că poate fiecare să îi asocieze ce vrea.
Colaborări cu agențiile?
Ne-am ajuns câteva piese prin ceva reclame, însă nu a fost ceva ce am căutat să se întâmple. S-a întâmplat să și refuzăm asocieri cu anumite branduri, oricât de minore sau lipsite de reală implicare din partea noastră ar fi fost ele.
Artiști cu brand solid
De la noi, Jurjak și Sex Pula Pistol îmi plac faorte mult la capitolul ăsta, iar de afară, aș spune Gerry Cinnamon pentru prospețime și Muse pentru consecvență.
Cât hobby, cât job?
Cred că e mai degrabă viață, și parte din viață. Hobby cu siguranță nu este, iar "meserie" ar suna ciudat să îi spunem. Încercăm, evident, să facem asta cât mai mult.
De ce au nevoie artiștii români?
Cred că de ceva mai mulți plătitori de bilete.
Provocări
Momentan, cred că este aceea de a lua decizii în conformitate cu ceea ce suntem noi, ținând totuși cont și de context. E tot mai greu să reușim să uităm tot ceea ce știm de fiecare dată când creem ceva nou.
Planuri
Lucrăm la piese noi și la înregistrarea lor, iar asta începe să ne ocupe tot mai mult timp, și așteptăm cu nerăbdare vara și concertele prin țară, fiindcă una dintre marile plăceri este cea de a vedea locuri noi și de a cunoaște oameni pe care nici nu-i bănuiai.