A fost odata ca niciodata (ca daca n-ar fi, nu s-ar mai povesti, la o sueta, intre seniori) inceputul publicitatii romanesti. Care, ca orice inceput, s-a ivit prin anii 90. Printre geci de blugi si freze cam dubioase, jurnalsiti, publicitari si oameni de business puneau bazele societatii romanesti.
Si iata-ne in 2019, in vremea bulei, a Facebookului si a amintirilor. Zilele trecute, in cadrul uneia dintre dezbaterile One World Romania, mai-vechii industriei de advertising s-au pus pe povestit. Cum se faceau lucrurile odinioara, ce pretentii aveau clientii, care erau provocarile creativilor, ce culori aveau mochetele din agentii si cum a evoluat toata treaba.
Intalnirea a avut loc cu ocazia Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania - 15-24 martie 2019, iar participantii s-au numit Lucian Georgescu, Alina Gavrilă-Borțun, Șerban Alexandrescu. Discutia a fost moderata de Raluca Feher.
Doua ore si jumatate numai bune de urmarit daca:
- esti proaspat intrat in publicitate si vrei sa stii cum a fost, acum o vreme.
- esti vechi in publicitate si vrei sa mai spui o data "Doamne, ce am imbatranit".
- esti curios sa afli cum a evoluat o industrie care a primit, de-a lungul timpului, toate epitetele posibile.
Dar, peste toate, o discutie utila si misto de urmarit.