Povestea Minio Studio a început într-o sufragerie de bloc, în prima zi lucrătoare a lui 2016. Timp de o lună și jumătate, am lucrat în papuci și am luat pauzele de țigară în fața blocului ca adolescenții. În acest timp, am instalat laptopurile, am creat identitatea, am căutat sediu și ne-am făcut planuri. Eram o mână de oameni plini de entuziasm și dornici să ne demonstrăm cât mai repede că putem să fim o poveste de success. Prima factură am emis-o 5 luni mai târziu, timp în care fiecare zi era un amestec de energie și panică.
Au trecut trei ani de atunci și Minio a crescut mai repede decât am fi sperat – de la zero la 1,2 mil. euro, cu o echipă de 23 de oameni talentați și cu un portofoliu impresionant de clienți locali și internaționali. Trebuie să recunosc că suntem o echipă muncitoare și ne apreciem mulți clienții. Așa că, pe lângă plăcerea de a crea campanii, ne bucurăm când putem să ușurăm viața clienților.
2018 a fost un an intens, cu multe proiecte grele, integrate, derulate atât local, cât și regional. Iată un rezumat rapid.
- Pe plan local ne mândrim cu Campania #NICIOSCUZĂ, realizată pentru JYSK și Comitetul Național Paralimpic. Proiectul a fost dublu premiat la Romanian PR Awards, adunând multe premii și felicitări și în cadrul rețelei JYSK. Dar, mai important decât atât, #NICIOSCUZĂ a avut un impact real: în urma succesului campaniei, retailerul a decis să dubleze finanțarea acordată Comitetului. Totodată, sportivii au simțit că sunt apreciați și reprezentați. În cadrul campionatelor din Coreea de Sud, paralimpicii români au scris pe Wall of Nations #NICIOSCUZĂ ca mesaj oficial al delegației române.
- Tot în 2018, am gestionat comunicarea și lansarea retailerului japonez MINISO, asigurând atât deschiderile de magazine, cât și tot mixul de comunicare din jurul acestora. A fost un proiect în care ne-am putut demonstra competența în social media, canal ce a reprezentat pilonul central pentru creșterea vizibilității brandului.
- Un alt proiect reprezentativ pentru 2018 a fost lansarea Clubului TEFAL, un proiect strategic cu o componentă digitală semnificativă.
Tot anul trecut am avut și câteva proiecte regionale cu anvergură.
- Pentru Jacobs Douwe Egberts Olanda, am realizat rebranding-ul unei întregi game de produse – Cocoa Fantasy, o colecție ce se regăsește acum în cafenele și restaurantele din toată Europa.
- Pentru Mondelez, am coordonat componenta de shopper marketing pentru două proiecte regionale: “Team up with Milka and Oreo” și lansarea JoyFills.
- Pentru Durex, am gestionat integral Campania “Stadionul Iubirii”, asigurând dezvoltarea tuturor componentelor proiectului și pentru Bulgaria și Serbia. De altfel, am început și colaborarea directă cu echipa din Germania, derulând o primă campania adresată pieței nemțești.
După acești 3 ani intenși cu multă muncă, cu mult entuziasm, dar și cu multă oboseală, m-am întrebat pentru prima dată dacă aș vrea să pun punct – demonstrasem că pot. În plus, împlinisem 15 ani de meserie, aproape tot atâția de antreprenoriat și, odată cu vârsta, apare și tentația de a încerca un alt domeniu, de a prelua o provocare nouă, diferită.
Rezultatul acestui proces de gândire este Minio 2.0. Am creat o nouă provocare – aceea de a construi o agenție a viitorului, care îmbină emoția umană și forța tehnologiei. O agenție care se gândește în egală măsură la consumator și la client. O agenție în care putem munci cu mai mult drag, dar și mai deștept. Așadar, după trei ani, Minio trece într-o nouă etapă de dezvoltare, implementând câteva principii curajoase.
- De la începutul anului, agenția nu mai funcționează pe bază de departamente, ci de echipe multi-disciplinare. Fiecare echipă include toate funcțiile necesare derulării proiectelor (account, art, copy, video, 3D, digital…), iar componenții ei stau cu toții în același birou. În acest fel, viteza de reacție e mult mai bună și, totodată abilitatea noastră de a lucra cu adevărat integrat crește.
- Am integrat procese de design thinking în procesul rezolvării briefurilor.
- Ca parte a unei abordări integrate, ne-am extins competența pe segmentul de video și social media.
- În prima jumătate a anului, Minio va lansa oficial și un serviciu pe care l-a oferit până acum doar în regim de pilot – acela de analize și design pe bază de date biometrice.
După 3 ani, la Minio lucrurile nu se mai fac doar cu entuziasm și multă muncă, așa cum se întâmplă în orice start-up. 2019 este încă un nou început, un moment în care reașezăm relația noastră cu clienții, modul în care interacționăm cu consumatorii, rolul tehnologiei în design. Regândim modul în care facem publicitate.