Pe ultima suta a competitiei "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!", ne intalnim si cu Robert Major, graphic designer intr-o agentie din Cluj si cu a doua facultate, de Marketing, finalizata la 34 de ani din pasiune pentru publicitate, ne povesteste el. Robert aduce in competitie 3 propuneri: prima e adresata studentilor si contrapune imaginea omului ajuns pe Luna (inca din 1969) si caminele studentesti ceausiste, a doua vorbeste despre constientizarea fortei grupului, iar cea de-a treia aduce mersul la vot in zona challenge-urilor din online.
Pe langa inscrierile din concurs, Robert vorbeste mai jos si despre un proiect adresat studentilor, care au lipsit cu desavarsire de la ultimele alegeri, spune el. De inceput: o cercetare pentru a afla exact de ce studentii nu prea ies la urne, cu un chestionar linkuit mai jos.
Iar in rest stiti deja: pana duminica inclusiv primim propunerile voastre de campanii, brieful il aveti, la fel si cateva directii orientative, ramane doar sa puneti cap la cap tot ce ati brainstormuit si, poate, validat pana acum.
Despre Robert
Despre mine pe scurt, lucrez ca graphic designer intr-o mini agentie de publicitate din Cluj-Napoca, am terminat recent a doua facultate, de Marketing (mai tarziu, ce-i drept, la 34 de ani), doar pentru ca ma pasioneaza domeniul publicitatii si imi plac provocarile creative.
De curand, am inceput un proiect - care are legatura directa cu acest concurs de creatie - prin care incercam sa informam tinerii despre importanta votului. Pagina se numeste Vot Student si am inceput cu o cercetare de marketing prin care ne dorim sa aflam cauzele lipsei acestora de la urne.
Am realizat un chestionar in acest sens, pe care il puteti gasi aici.
In competitia "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!"
Despre competitie am aflat de la un cunoscut, mi-a dat linkul catre voi, iar de aici a fost simplu, m-am regasit perfect in cerintele concursului. M-am inscris, deci, pentru ca e necesara implicarea civica, sunt necesare demersuri in acest sens.
Cred ca, in Romania, e foarte important sa se inteleaga faptul ca societatea civila e cea care are nevoie de o schimbare majora, pentru ca mai apoi sa vedem schimbari si in politica.
Brieful si abordarea
Dupa ce am citit brieful, m-am gandit in principal la tinerii care sunt tot mai putin atrasi de vot si carora reprezentatii partidelor nu prea le vorbesc.
Vizualul cu "omul de pe luna" a vrut sa fie o abordare mai comica, una care are ca target principal studentii. Totodata, am vrut sa se inteleaga importanta votului si am apelat la celebrul citat al lui Armstrong pentru asta. Campania cu "omul de pe luna" se poate implementa ulterior cu o serie de aplicatii, cum am scris si in descriere.
Se pot realiza mini-jocuri cu tot felul de task-uri - adauga 3 prieteni si faceti X sau Y. In final, pentru un premiu in "monede virtuale", taskul suprem sa fie prezenta la vot. Costurile aici ar putea fi suportate de multitudinea de firme de IT din Cluj si nu numai, multe dintre acestea fiind mai mult decat deschise la o astfel de campanie sociala.
KV se refera strict la studenti si la votantii tineri, care au lipsit cu desavrsire la ultimele alegeri. Folosind un contrast intre caminul studentesc ceausist si un cosmonaut, se doreste a se arata discrepanta care exista in societatea romaneasca si totodata directia pe care ar trebui sa mearga studentii, adica sa voteze.
Sloganul folosit, evident cel al lui Armstrong, doreste constientizarea importantei momentului votului, in mintea studentilor.
Realizarea unei aplicatii cu interfata SF, gratuita, prin care fiecare user sa realizeze mici "task-uri", cu telul final de a vota, un fel de mini-joc, prin care se primeste un punctaj la fiecare reusita.
Afise pe aceeasi tema, cu diferite cladiri / trenuri / strazi in fundal, care sa accentueze aceeasi discrepanta intre trecut si viitor.
Pentru vizualul cu "pionii" m-am gandit la faptul ca oamenii, impreuna, sunt mai importanti decat pot percepe individual. Imaginea e foarte sugestiva, mesajul este unul puternic si pozitiv. Campania se poate extinde la o serie de mesaje motivationale bazate pe forta grupului - sau, mai bine zis, pe forta indivizilor care alcatuiesc, in final, un tot.
Oamenii trebuie sa inteleaga ca absolut fiecare vot este important si sa renunte la conceptia ca "eh, ce poate rezolva un singur vot".
Un KV care sa arate forta de grup. Fiecare vot conteaza, pentru a atinge scopul maret. Unii votanti pot crede ca simplul lor vot (pionul) nu poate aduce nicio schimbare, sau ca un singur individ nu ajuta in marea de dezamagiri.
In cele din urma, "Vote Challenge" vrea sa fie exact asta, adica un joc, un challenge pentru tineri. Mergi la vot, pui o poza pe Insta si Facebook, dai tag altor 3-4-10 prieteni. Astfel, fiecare dintre ei devine implicat si se simte parte a unei miscari cool. Crearea unui hashtag, unui brand la care sa se asocieze este foarte important pentru tinerii de acum si nu numai. Stefan a facut #sieu. Poate Robert face #votechallenge.
O serie de video-uri ar completa aceasta campanie, evident, folosind influenceri, vedete, sau poate chiar tineri oarecare. In acest caz, costurile ar fi legate strict de video-urile de promovare, costuri care ar putea fi reduse in cazul implicarii unor firme de advertising, sau vedete care s-ar putea alatura acestei miscari civice.
O campanie de tip provocare. Voteaza si provoaca si pe altii sa o faca, cu hastagul #votechallenge. Aplicabil in randul tinerilor, dar hastagul se poate face viral in randul tuturor.
Actualitatile politice. Mersul la vot
Despre viata politica, pot spune ca stiu destule, sunt "cuplat" cam la tot ce se intampla, e un must in actuala guvernare. La vot am participat de fiecare data, mai putin la referendumul pentru familia traditionala, mi s-a parut inutil. Si voi participa de fiecare data, mai ales acum, cand situatia e critica la noi in tara.
Catre jurati. Catre public
Juratilor vreau sa le multumesc, in primul rand, pentru implicare; la cat mai multe initiative de genul asta!
Sper ca aceasta competitie sa aduca o vizibilitate cat mai mare campaniei/campaniilor castigatoare si sper ca macar una, sau doua (sau mai multe) campanii sa se si implementeze si sa aiba efecte reale in randul oamenilor.