Unul dintre sectoarele cu cele mai clasice abordări în domeniul marketingului și al comunicării, domeniul medical pare să vrea să recupereze terenul pierdut. La nivel mondial tot mai multe companii în domeniu mizează pe interactivitate și tehnologie, iar trendul ajunge timid și în România. Mai jos, două tipuri de activări de tip tech experience pe care au mizat companiile românești din domeniul medical, în 2018, și câteva direcții pentru 2019.
O parte din companiile medicale românești au înțeles, în 2018, cum să facă expo show-urile și conferințele mai atrăgătoare pentru publicul lor țintă - medici, farmaciști, tehnicieni sau chiar clienți finali.
Pentru că modalitatea clasică de abordare, prin vânzare directă, continuă să scadă ca eficiență, livrarea de experiențe în cadrul unor evenimente live dă randament din ce în ce mai mare. Abordările de tipul ”Bigger is better” lasă locul marketingului experiențial care are capacitatea de a crea momente memorabile și o conexiune de lungă durată cu specialiștii din domeniul medical.
Tehnologiile pe care au mizat Product Managerii în 2018
VRexperience. O tehnologie care prin intermediul mai multor aplicații VR oferă un grad mare de imersiune, fiind o experiență de tip 360 de grade. Practic toată realitatea din jurul persoanei care este parte din poveste este recompusă. În mod special pentru domeniul medical, aplicația permite investigarea principalelor sisteme care compun organismul uman: circulator, nervos, osos, respirator și a patologiilor aferente.
Companiile care produc aparatură medicală au posibilitatea, prin intermediul acestei tehnologii, să testeze și să obțină feedback pe anumite prototipuri de produse pentru a le îmbunătăți în funcție de nevoile publicului-țintă.
Dacă ești Product Manager, imaginează-ți cum ar fi să creezi un proiect customizat care să descrie călătoria unei susbstanțe active în organism și efectele ei asupra diferitelor tipuri de afecțiuni sau cum ar fi să poți oferi sesiuni de pregătire pentru asistente, privind activitatea din sala de operație, în mediul virtual. În plus VRexperience oferă și posibilitatea de a asista la operații fără să fii prezent, fizic, în sală.
Realitatea augmentată este o soluție care a fost folosită în multe contexte de comunicare: la târguri, activări de brand sau congrese. Prin intermediul unor ochelari, prin telefon sau tabletă poți adăuga un plus de informație la realitatea fizică. Aplicația poate arăta un produs diferit față de cum este el în realitate, de exemplu așa cum ar putea fi îmbunătățit sau dezvoltat sau poate genera animații care interacționează cu elementele fizice din jurul nostru ceea ce generează interactivitate și dezvăluie un nivel ascuns de realitate. Este un element de noutate, distractiv, capabil să atragă atenția și să diferențieze.
Healthcare marketing în 2019
Specialiștii în branding și marketing, dar și product managerii din domeniul medical au mizat mult timp pe canalele tradiționale de comunicare: televiziune, print media digitale… În România, companiile care au avut curajul să investească în inovație au obținut rezultate peste așteptări. Trendul va continua în 2019 astfel că tacticile de marketing experiențial pe bază de realitate virtuală, realitate augmentată, holograme și nu numai vor fi din ce în ce mai prezente în comunicarea de brand medical.
Ideile creative sunt out of office
În cătare de inedit și diferențiere ideile creative au ieșit din birou și s-au mutat la Marcom Hub - showroom de tehnologie și accelerator de idei pentru industria MarCom din România.
Rezervă-ți o întâlnire cu ele trimițând un e-mail la [email protected]
O zi cu echipa ta de Marketing, Comunicare sau HR, în cadrul Marcom Hub, poate genera o activare, un eveniment sau o întreagă campanie out of the box.