Alegerile europarlamentare se apropie, competitia "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!" este in plina desfasurare, iar inscrierile se aduna. Nu uitati de deadline, pana pe 31 martie strangem idei pe doua categorii: pentru incurajarea participarii la vot (pe core target-ul millennials) si pentru atragerea observatorilor independenti in sectii.
Printre ele, a aparut si o inscriere care invita tinerii de circa 18-25 de ani la o plimbare pe covorul rosu, asta chiar inainte de a pasi pe usa sectiilor de votare. Activ in zona productiei publicitare, Tudor Hossu a propus o activare offline cu efecte in online, sub forma dotarii sectiilor de votare din orasele mari cu panouri foto si covoare rosii. Astfel, plimbarea duminicala spre vot devine o ocazie de exprimare, asociere si entertainment online.
Despre cum a ajuns la inscrierea "Oscarul Voturilor" si in ce fel priveste votul ori politica romaneasca, Tudor povesteste imediat mai jos. Brieful de la care a plecat se gaseste chiar aici,; iar inainte de a inscrie, dati un ochi si peste notitele suplimentare de aici.
In viata de zi cu zi
Lucrez in domeniul productiei publicitare. Sunt zilnic in contact cu materiale de promovare, bannere, meshuri, rollupuri, spidere, afise, autocolante etc... Ideile si creativitatea le am de cand ma stiu. Am intrat in contact cu publicitatea imediat dupa Revolutie, in anii '90, cand tatal meu s-a angajat intr-o firma de publicitate. Probabil de acolo au venit primele impulsuri catre creativitate, publicitate, design.
De-a lungul adolescentei am fost in cluburi de debate si chiar am ajuns, la 17 ani, sa fiu in primii 10 speakeri la nivel national in zona de debate. Dupa care am urmat Facultatea de Stiinte Politice Comunicare si Relatii Publice, pe care am terminat-o, dar am renuntat la a-mi da licenta.
In competitia "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!"
Imi doresc foarte mult o tara ce poate trage la raspundere politicienii. Vreau ca acel "accountability" sa existe si in Romania. Vreau ca cei pe care ii votam sa se teama de cei ce i-au votat si sa dea socoteala celor ce ii investesc cu increderea.
Brieful: reactii si abordare
Brieful e interesant, fain. Mi-a placut foarte mult ideea deoarece a venit din afara sferei politice. Mi-a placut mai ales faptul ca pune accent pe PARTICIPARE la vot.
Am definit abordarea in urma observatiei cum ca foarte multi tineri de 18-25 de ani utilizeaza Facebook si Instagram pentru a se "afisa" la tot felul de evenimente, fie ele organizate oficiale sau personale: party-uri, restaurante, drumetii, acasa in fata oglinzii etc. Plus ca IMDBul a tot facut tam-tam cu Oscarurile anul acesta, deci ideea s-a legat cand am vazut cat de multe personalitati din film (actori, regizori si producatori) sunt fotografiati pe covoare rosii in fata unor panouri cu tot felul de logo-uri. Toti vrem sa fim pusi in lumina reflectoarelor... pusi de altii sau de noi insine :)
Cred ca acele panouri si covoare rosii se pot amplasa simplu si ieftin la cat mai multe sectii de votare. Ideal ar fi si 4 stalpisori cu acele "lanturi" matlasate rosii, dar acolo nu pot estima costuri.
E fun. Toti vrem sa ne vedem pe Facebook, toti vrem sa fim superstaruri (aproape toti, sigur sunt si exceptii, dar ideea ramane). Iar efectul va fi exponential si va deveni viral din moment ce, prin intermediul acestor fotografii, millennialii (si nu numai) se vor incuraja si vor concura unii cu altii prin poze cat mai funny.
Se vor incuraja sa participe, daca nu cu scopul de a vota pentru viitorul tarii, macar cu scopul de a se fotografia ca starurile de la Hollywood. Actiunile vor fi offline, dar efectul maxim va fi prin si pe online.
Propun ca in orasele mari la sectiile de votare sa se creeze zone de covor rosu (care poate sa fie o prelata rosie sau covor propriuzis, in functie de buget, prelata rosie spre exemplu se cumpara la 1.5-2e/mp de la furnizori, sau chiar mai ieftin)... se aloca 4-5 metri patrati de prelata rosie.
De asemenea, propun realizarea unui banner tiparit cu ceva logouri sau texte de promovare a participarii la vot (va las pe voi ca sunteti mai creativi la asta) care sa tina loc de un spider. Cost pentru un banner de 2.5m/4m (10mp) este de 2.5-1.5e/mp (stiu preturi pentru ca eu asta fac, printing de mari dimensiuni).
Milenialii astfel se pot fotografia pe covorul rosu de la vot si in fata panoului ... un fel de WALK OF FAME, VIP Photos (ca si starurile de cinema).
Mai e nevoie de o structura metalica de teava, aprox 18ml, costul e cam 10-11 euro pt asta.
Sigur, ar fi util si un fotograf la sectie, dar cred ca ne putem baza pe selfiuri si fotografiile ce si le pot face unii altora.
Cost per sectie de votare: 35-50 euro..
Daca exista fonduri... ideea se poate realiza in orasele mari din tara.
Cu politica locala. In ce masura urmaresti "actualitatile"?
Nu am urmarit politica de mai bine de 10 ani. Pentru mine, politica romaneasca e identica cu serialul "Tanar si Nelinistit": oricand dai drumul la televizor, vezi acelasi fete, aceleasi tradari si indragostiri intre protagonistii pe care ii cunosti de o viata. Sigur, mai incaruntesc, mai apare unul altul, mai moare unul-altul, dar in general e aceeasi piesa pe repeat.
Ca idee, acum 1 an, un an si ceva, am intrebat un taximetrist: "Cine e domnu' Toader?". Sau Tudose cred ca il chema. Si taximetristul a spus :"Pai cum, e primul ministru." La care reactia mea a fost: "Cum, pai nu e Dragnea?".
Nu am fost interesat in ultimii ani de politica. Am mai ciulit urechile si am fost cat de cat interesat cand a fost Dacian Ciolos prim ministru. Dar cam atat. Recent, am inceput sa fiu interesat de PLUS, m-am si inscris in partid de cateva saptamani, pe speranta unei schimbari reale. Nu imi fac mari sperante, dar sper totusi la ceva mai bun.
Participi, de regula, la vot? Ai fost vreodata tentat sa nu participi?
Tot timpul am participat la vot si tot timpul am votat aceeasi persoana. TUDOR HOSSU PRESEDINTE. Mereu am desenat un chenar pe buletinele de vot si am pus stampila pe mine.
Nu am simtit niciodata ca ma poate reprezenta cineva din "vechea garda" - sa le spunem asa - cu bun simt. Nu am fost tentat sa nu particip, e dreptul si obligatia mea si nu am de gand sa o las pe mana altuia.
Catre jurati si catre public
Catre jurati: Eu am venit cu o propunere publicitara. M-am gandit cum pot atrage in special tineretul la vot. Matematica a fost simpla: tineretul se fotografiaza, selfieuri sau nu, si se urmaresc foarte mult unii pe altii. Mai mult, se imita unii pe altii si imita personalitatile mondene, staruri muzicale, actori etc. Putem sa le dam sansa sa se afiseze asemenea starurilor, daca amplasam la sectiile de votare covorul rosu si panoul pentru fotografii. WIN-WIN.
M-as adresa publicului tinta, 18-25 ani din mediile urbane care au conturi de Facebook si Instagram. Mesajul ar fi urmatorul: vino la vot, exercita-ti dreptul si obligatia de a hotari directia in care va merge Romania in urmatorii ani si devino STAR.