Instructiuni de interpretare: kitul de inscriere in competitia Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!

Instructiuni de interpretare: kitul de inscriere in competitia Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!

Mai bine precauti decat altfel, am zis. Revenim catre voi cu apelul "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!", care are si-un termen-limita, iar el este 31 martie. Revenim cu brieful si cu cele doua categorii in care puteti inscrie idei: 1) pentru atragerea alegatorilor la urne; 2) atragerea observatorilor in sectiile de votare. Si mai revenim cu cateva specificatii privind abordarea kitului de participare fara de care nu ne putem intalni la mijloc.

Odata cu lansarea indraznetei invitatii de a pune creativitatea in slujba instrumentelor democratiei - alegerile libere, desfasurate corect si transparent - va spuneam ca fiecare inscrierie presupune un KV, o imagine care sa dea juriului un gust la nivel de executie, si o descriere de maximum 500 de cuvinte in care tu, participantul, ai de esentializat campania din spatele imaginii propuse.

Si-acum venim sa va intrebam. Pe o scara a importantei, ce ziceti, e mai sus imaginea sau descrierea? 
Raspuns corect: descrierea.

 

Descrierea este ideea ta. Iar ea trebuie sa cuprinda, cel putin partial, urmatoarele:

contextele in care campania va atinge targetul (core targetul din brief: millennialii de toate zilele);
- adevarul incontestabil pe care il cunosti despre target - si pe care il adresezi prin campanie; 
- cum are loc abordarea creativa a targetului pentru a-l impinge spre obiectiv (vot/observare);
- etape sau executii suplimentare din campanie, aflate sub aceeasi umbrela creativa;
- moduri in care totul se poate amplifica.

In esenta, vei povesti scurt si concentrat DE CE conceptul tau va functiona acolo unde toti si toate au dat gres: sa convinga. Asa ca cele maximum 500 de cuvinte sunt mai importante decat orice imagine ai apuca sa incropesti, singur sau cu ajutor, in timp util pentru competitie.

 

Apropo de idee, juratii vin cu ponturi, sfaturi si perspective

Ideea fiind atat de importanta, poate ai observat cum juratii care conduc agentii (si traiesc cu senzatia trista ca au vazut *toata* publicitatea) iti intind sugestii, sfaturi, experiente personale si ponturi. Ca sa te loveasca o inspiratie bine structurata.

Serban Alexandrescu (Headvertising): Trebuie sa cunosti foarte, foarte bine problema de rezolvat. Dar si psihologia omului asa cum este el de fapt, si nu cum ai vrea tu sa fie.

Sorin Tranca (Friends\TBWA): FOMO e un lucru important de luat in considerare, missing out e unul din insighturile fundamentale. Millennialii sunt in cautare de oportunitati, ii intereseaza sa se dezvolte, vor sa-si fructifice potentialul. Also give them a fair, functional user experience.

Lorand Balint Boti (Publicis Sport & Entertainment): Mie imi este frica de Gloata. Ma sperie, ma nelinisteste.  Atat gloata, cat si spiritul de gloata – ratiunea dispare, apare satisfactia de a desfiinta pe cineva sau pe ceva. 

Liviu David (Next Advertising): Nu jocuri de cuvinte. Nu glumițe vizuale. Nu artificii de design sau copy. Nu ad-uri ”deștepte” pe care doar unii le înțeleg.

Crenguta Rosu (DC Communication): Va exista mereu un segment neimplicat, asta e clar. Si va mai exista un segment care ar putea fi implicat daca intelege mai clar importanta exprimarii votului. Cum il afecteaza azi, cum il poate afecta maine?

De la sine inteles: esti incurajat pana la obligatie sa citesti integral materialele de mai sus.

 

Asa ca NU asteptam de la tine:

- afise cu mesajul "voteaza!";
- afise cu mesajul "voteaza pentru ca...!";
- afise cu mesajul "mergi sa fii observator!";
- afise cu mesajul "mergi sa fii observator pentru ca...!";
- in general, afise.

 

Acum ca am lamurit-o mai indeaproape si pe-asta, iti amintim ca in perioada 2019-2020, romanii vor fi chemati la vot de 4 ori, cu alegerile europarlamentare fiind primele din sir, pe 26 mai.

In contextul asta, Geeks for Democracy, Funky Citizens, Expert Forum, Forum Apulum si Declic au pornit alaturi de IQads o competitie creativa in care beneficiarul este Romania; si, prin extensie, toata populatia ei. Inclusiv tu si ai tai.

Ideile inscrise sunt evaluate atat de public, dar mai ales de un juriu format din veterani in comunicare si reprezentanti ai gruparilor civice. La final, vom avea 10 castigatori: 5 idei de atragere a alegatorilor si 5 idei de atragere a observatorilor. Prin generozitatea elefant.ro, lor le-am rezervat mai multe seturi de carti in linie cu demersul nostru.

Nu exista o biblioteca cu "prea multe carti" si sigur n-ai problema unei tari "prea democratice", asa ca inscrie pana pe 31 martie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related