Gate1 s-a vrut a fi o poartă spre o lume în care niște oameni fac muzică. Liberi. Sună, poate, un pic pompos, dar dacă ascultați piesele, capătă mai mult sens. Formula inițială a trupei a fost Vlad Vedes + Loredana Ciobotaru.
Astăzi, Vlad îi are alături pe Robert și Erik. Iar împreună cu ei, au planul simplu, dar ambițios, încă de la început: să călătorească prin țară, pentru a-și câștiga publicul. Vlad spune că a fost mult de muncă pe partea de booking, dar că lucrurile s-au aranjat bine pentru Gate1.
Comunicăm reușitele profesionale. Adică muzica. Și evităm lucrurile personale. În 2019 nu poți, ca artist, să te rezumi la instrumentul pe care l-ai învățat la școală (sau poate acasă).
Printre brandurile solide de artiști, Vlad îi nominalizează pe cei de la Golan și Moonlight Breakfast. În orice caz, provocarea cea mai importantă pentru orice artist, spune el, ține mai degrabă de propriul curaj.
Să experimenteze situații muzicale noi, stiluri noi, abordări noi ce presupun un efort artistic de înțelegere și adaptare. În felul acesta evoluezi.
Începuturile trupei
Gate1 s-a născut în 2014, când pe piața muzicală românească valul de muzică electronică a devenit mai vizibil, fiind influențat de ce a venit de afară, iar în unele subgenuri mai comerciale ajungând chiar în mainstream (vezi hiturile de deep house de afară care intră în acei ani pe radiouri)
Ideea de a face un proiect de muzică electronică prezentată live s-a născut între Vlad Vedes (producer) și Loredana Ciobotaru(vocal). După un început foarte entuziast, care a fost ca o piatră de temelie pentru acest proiect, Loredana își continuă drumul muzical ca Lori, iar Gate1 devine Vlad Vedes.
Background muzical este extins, pentru că mi-a plăcut mereu să experimentez în diferite direcții: am terminat UNMB (Conservatorul)/chitară clasică, am cântat în anii lor de top cu Bere Gratis, sunt în patru producții de teatru la teatrul Metropolis, sunt producătorul muzical al show-ului "Mamma Mia-The Musical"/România.
De asemenea, am produs cel mai recent single Cobzality, colaborez cu mai multe orchestre la contrabas (Orchestra Metropolitană București, "Orchestra inginerilor Petru Ghenghea"), am făcut regie muzicală de dublaj pentru filme de musical Disney (Mary Poppins Returns/2018) și lyrics dubbing (Aladdin/2019).
Componența trupei
Formula actuală de live este:
Vlad Vedes-production/synth/gtr
Robert Magheti- este un fost membru Sistem, actualmente fondator al proiectului world music Cobzality, un muzician foarte experimentat, un colaborator și prieten vechi al meu.
Erik Frank – este un songwriter foarte talentat cu escapade și în mainstream (Ruleta/Inna), cu o voce deosebită, exotică datorită jumătății sale africane.
Prima piesă și începuturile
Prima piesă este "Get The Music" și am făcut-o în perioada când era Lori, a și rămas vocea ei pe ea. Consider și acum că a fost o potrivire foatre bună și piesa asta a deschis drumul spre producțiile proprii.
Prima producție a piesei s-a făcut la Victor Mihăilescu/Infinity Studio și a fost de mare ajutor. Ulterior eu i-am făcut un rework cu care a apărut pe primul EP, după care eu m-am ocupat exclusiv de toate producțiile Gate1.
Avem două EP-uri semnate, „If you Love"/Crossworld Vintage și „Raw EP"/Purple Sun, iar toata muzica este uracată pe Beatport.
Pentru concerte am avut la început strategie aproape experimentală în ziua de astăzi, adică a călători prin țară și a ne câștiga publicul, cum ar fi și natural. A fost foarte mult de muncă pe parte de booking, dar satisfacția a fost imensă.
Aș aminti aici, fără să supăr sper pe alții, clubul Krypton /Craiova unde se punea exclusiv muzica electronică, veneau oameni pasionați, care ne-au primit mereu cu deschidere și interes și ne-au făcut mereu să ne simțim artișii de care aminteam mai sus.
Despre muzica voastră
Muzica noastră este Gate1 pentru noi, adică prima, principala poartă de salvare și de evadare.
Ne-ar plăcea să credem că publicul nostru este unul inteligent, dar în egală măsură sensibil. Rezonam cu oamenii energici pntru că muzica noastră este dinamică, nu prea avem situații chill, dar pasajele instrumentale nu sunt ca să umple spațiul, ele sunt pline de stări și sentimente.
Eu ador pasajele instrumentale, care nu spun nimic în cuvinte, dar trezesc o multitudine de stări. Ascultătorul poate rezona sau nu cu ele, dar se poate întâmpla și să aibă câteodată un echou diferit în anumite urechi, ceea ce devine și mai interesant.
Piesa ta preferată?
Cred că aș alege piesta de titlu al primului EP, „If You Love", pentru că prin titlul ei eliptic nu spune despre ce este vorba, nu un obiect, nu o persoană, ci se rezumă la o stare pe care o ai atunci când iubești, pe care poți să o pui în fiecare acțiune simplă cotidiană.
Despre comunicare în industrie
Mie nu îmi plac artiștii care înceară să comunice mai mult decât au de comunicat, ghidați de diferite strategii. Într-adevăr, fără comunicare nu poți să reziști, dar ea trebuie să rămână în limite naturale și sincere. Strategia de comunicare ține și de publicul țintă.
În cazul nostru, comunicăm reușitele profesionale, adică muzica și evităm lucrurile personale. În 2019 nu poți ca artist să te rezumi la instrumentul pe care l-ai învățat la școală (sau poate acasă), orice artist trebuie să știe să facă o minimă producție audio, o minimă editare video, o minimă editare foto, să își construiască un spațiu în online, să scrie un text decent etc. Acestea sunt lucruri suficiente că cine este interesat de tine să te poate recepționa și înțelege.
Aportul unui impresar/manager
Aportul unui manager/impresar este imens în cazul în care este serios, știe meserie și eventual face și parte dintr-un sistem care funcționează. El poate aduce numai oportunități trupei.
Însă mai întâi, cum am spus mai sus, un artist are obligația să le facă la început singur pe toate cât poate de bine (producții, booking, management, PR) pentru a putea atrage atenția asupra sa.
Noi ne facem singuri producțiile și ne ocupăm și de partea administrativă, iar pe anumite domenii avem profesioniști la care apelam. Avem studioul nostru iLive Production.
Numele trupei
Numele l-am ales împreună cu Loredana, ne-a plăcut mult rezonanța lui. Acum poate aș putea să explic asta prin faptul că ne doream un teritoriu nou muzical de explorat, iar muzica electronică era exact această lume nouă față de ce făcusem până atunci.
Deci, Gate1 este pentru noi o poartă spre o lume nouă și plină de surprize, în care nu există reguli muzicale dictate de lumea exterioară, unde ne simțim liberi din punct de vedere artistic, adică exact ceea ce spune și numele.
Identitate vizuală și promo. Colaborări
Când avem acțiuni, pe domeniile care ne depășesc apelăm la profesioniști. Ei pot fi mereu alții, dar în acești câțiva ani câteva nume au rămas constante, cum ar fi Adina Barbu/hairstyling/The Roots, Malvina Isfan/ llustration/Retouching/Graphic design.
Branding de artist
Afară, orice artist mare are și un departament solid de PR. Mi-a plăcut valul de fete care a apărut acum câțiva ani pe partea de electro, cu o imagine independentă, ruptă puțin de norme, cu producții proprii și cu formule de live inedite (Kiezsa, Elliphant, Jess Glynne, Tove Lo, Melanie Martinez).
De la noi, cine a convins și afară, prin ce a comunicat, ar fi Golan, Moonlight Breakfast.
Cât hobby, cât job?
Pentru noi muzica este 100% meserie, în sensul adevărat al cuvântului, adică asta am învățat, asta ne place să facem și din asta trăim.
Un artist nu ar trebui niciodată să pretindă susținere sau înțelegere de la public, este contra-definiției de artist, el face arta să în primul rând din pasiune și pentru că este ca și cum nu ar avea aer altfel.
Dacă o face bine, atunci va găsi și oamenii care să se bucure de ea, este în parte tot responsabilitatea lui, iar atunci acei oameni îl vor susține cu plăcere, nu obligați, pentru că și ei primesc ceva în schimb.
Dacă nu o face la un nivel la care să atingă alți oameni, atunci trebuie să își câștige existența din altceva, dar nu trebuie să se oprească și nici să învinovățească publicul său societatea, ci să își perfecționeze arta atât cât este posibil până la next level.
Pe de altă parte știm cu toții că într-o situație socială mai prosperă artele mereu au înflorit. Aici este o problemă strict de politică, este despre cei care ne conduc și pe care noi i-am ales.
Provocări
Cred că cea mai mare provocare pentru un artist este să experimenteze situații muzicale noi, stiluri noi, abordări noi ce presupun un efort artistic de înțelegere și adaptare. În felul acesta evoluezi.
Cine replică cu fraze de genul „eu am stilul meu" și completez eu cu „nu sar din limitele lui" dă dovadă ori de lene, ori de un orgoliu care îi va bloca dezvoltarea.
Planuri
La începutul lui 2019 am primit confirmare participării la Festivalul Mastering The Music Business 2019. Am aplicat și am fost aleși din câteva sute de nume, inclusiv de afară. Este minunat că se întâmplă în România un astfel de Showcase, cum sunt în toate țările europene.
Noi vom fi în seara de joi 20 martie. Vor fi nume din showbizz-ul internațional de la cel mai performant nivel, pe care nu ai cum să îi întâlnești în mod normal.
Personal, fac parte și din echipa de speakeri ai uneia dintre conferite. Tema va fi „Dance me to the end of the DJ set".