[Doi-zece, muzici noi] Baba Dochia e organica, progresiva si intensa

[Doi-zece, muzici noi] Baba Dochia e organica, progresiva si intensa

In plus, nu prea are versuri. Muzica, adica. E de nisa, experimentala, greu de incadrat, dupa cum spune Marius Pop, unul dintre fondatorii trupei. Din fericire, muzica nu are nevoie de versuri ca sa sunte bine. La fel cum un textier priceput nu iti aduce automat succesul unei piese. 

Numele trupei, Baba Dochia, a fost ales intr-o vreme cand englezismele erau in floare. Asa ca, precum colegii de breasla de la 20 Secol Vulpe, baietii s-au orientat spre ceva romanesc si simpatic. Si apropo de identitate, doua vorbe despre cea vizuala:

Ambele albume si tot ce a tinut de identitatea vizuala a fiecaruia dintre ele au fost facute de Marius Rosu aka Sickboy. Cheers Marius pentru o treaba excelenta!

Concluzia interviului de mai jos este ca e nevoie de o diversitate mai mare pe radiouri si de un efort de promovare mai sustinut din partea unor labeluri. Ar mai fi nevoia unor oameni cu ceva viziune, dar ii lasam pe Marius & team sa intre in amanunte.

 

Baba de la inceput

Baba Dochia e un proiect ce a luat nastere in 2013 la Sighsioara, orasul natal al celor doi cofondatori, Marius Pop si Leon Lototchi. Totul a inceput de la dorinta lor de a trece de la "a asculta" la "a produce", impinsi de influentele unor trupe precum Team Sleep sau Death in Vegas.

In momentul in care trupa a inceput sa se dezvolte din punct de vedere muzical, ne-am dorit sa adaugam niste elemente organice compozitiilor, drept urmare am recrutat un tobosar si ulterior un chitarist.

In momentul actual, din trupa fac parte Marius Pop care se ocupa de productie si de partea de synth-uri si chitara in live-uri,  Marc Spedalska la chitara, Andrei Voicu la tobe si percutie si Cristian Canpean la vizualuri.

 

Prima piesa

"Starfall" a fost prima noastra piesa. A fost inclusa in primul album, intr-o forma putin modificata fata de original. Piesa a fost compusa initial pe chitara, dupa care s-au adaugat tobe, bas si acompanii de synth-uri.

Prima varianta a mers destul de mult in zona post-rock-ish, dar cum primele concerte pe care le-am avut au fost sub forma unui dj-set (fara tobe, fara chitari, dar cu vizualuri), nu simteam ca piesa e expusa in mod natural. Drept urmare, a constituit un mare motiv sa trecem la live band.

 

Muzica voastra

Pe scurt: electronic, organic, progresiv, intens.

 

Cine asculta baba Dochia?

Asta este o intrebare pe care si noi ne-o punem, si la care raspunsul vine cu fiecare concert pe care il avem. Muzica noastra este una de nisa, experimentala, greu de incadrat. La fel, si publicul e greu de incadrat intr-un tipar. Am ramas insa placut surprinsi sa vedem ca ne apreciaza o diversitate de oameni, indiferent de varsta sau de orientare muzicala.

 

Teme preferate

Dat fiind ca majoritatea pieselor sunt fara versuri, lasam publicul sa isi transpuna gandurile in muzica noastra. Sugestiile pe care le oferim publicului in interpretarea pieselor vin in partea de live prin temele pe care le abordam vizual.

 

Piesa preferata?

Suntem 4 in trupa, deci cu siguranta sunt cel putin 4 piese preferate :D

Marc:  Padurea neagra - e cea mai heavy; si piesa Morphoder, piesa pe care nu cant, drept urmare pot dansa.

Voicu: Morphoder, pentru ca e complexa si te surprinde permanent.

Cristi: Birdwatchers, că thor fm nu se poate găsi decat pe caseta.

Biba: Silent story (album: Morphoder) pentru procesul si flow-ul de productie. Este o piesa atipica pentru Baba Dochia pentru ca a fost produsa intr-un mod nou pentru noi pana atunci. Nu are o structura fixa, a fost inregistrata intr-o dupa-amiza intr-un live session la o cabana undeva in zona Marisel-ului. Am incorporat elemente de field recording, se aude caloriferul fierbinte care ticaie in background, un ceaun pe post de percutie, vantul si atmosfera camerei.

 

Despre comunicarea in industrie

Incercam sa fim cat mai activi in mediul online, pe retele de socializare (Facebook, Instagram). Ca si content folosim predominant materiale din concerte sau din turneele pe care le-am avut, dar si mici aventuri din calatoriile noastre.

In plus, suntem prezenti pe toate platformele de streaming (spotify, apple music etc. si pe bandcamp de unde se pot cumpara albumele).

 

 

Importanta unui manager

Avem un manager care se ocupa de noi si de bookingurile noastre inca de la inceput, din 2013. Ii multumim pe aceasta cale lui Razvan Scurtu (organizatorul Smida Jazz Festival ), care ne-a ajutat sa ajungem in punctul in care suntem acum.

 

Numele trupei

Am incercat sa ne ferim de englezismele care erau la mare moda in acea perioada. Ne-am dorit un nume romanesc, iar numele de Baba Dochia a fost rostit, ne-a placut  si a ramas ca si identitate pentru formatia noastra.

 

Identitate vizuala si promo

Ambele albume si tot ce a tinut de identitatea vizuala a fiecaruia dintre ele au fost facute de Marius Rosu aka Sickboy. Cheers Marius pentru o treaba excelenta!

 

Colaborari cu agentiile de publicitate?

Not yet. Am avut o piesa ce a fost folosita intr-un spot publicitar, if it counts.

 

Artisti cu brand

Din afara, Moderat s-a dezvoltat si a creat rapid un stil si un brand in jurul numelui.

 

Din tara baietii de la Am fost la munte si mi-a placut au o comunicare excelenta si un stil care a prins foarte bine.

 

 

Muzica voastra - hobby sau job?

E la nivel de hobby, chiar daca in ultima vreme a ajuns sa fie considerata o meserie, cel putin din punct de vedere al timpului investit. O sa investim in continuare atat timp cat simtim ca ne e confortabil, nu incercam sa fortam, evoluam organic.

 

De ce au nevoie artistii romani?

E nevoie de ochi si urechi neconventionale. Originalitatea e ceea ce le lipseste multora. Fiecare artist ar trebui identificat cu propriul sound, iar in tabara cealalta, publicul trebuie educat, scos din rutina.

E nevoie de o diversitate mai mare pe radio-uri, o promovare mai puternica din partea unor label-uri sau radio-uri, sau pur si simpu oameni cu viziune in a investi in directia asta. Un exemplu foarte bun ni se pare BBC care  promoveaza artisti si trupe tinere, ajutandu-i astfel sa se dezvolte.

 

Provocari pentru voi

Sa ne reinventam constant, sa nu ne plafonam, dar sa ne pastram directia pe care am pornit initial. Incercam permanent sa adaugam elemente noi, sa fim originali, atat in muzica cat si in spectacolele pe care le facem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related