Vorbim despre un busines care si-a cunoscut inceputurile odata cu lansarea Oculus. Elena Pasat, managerul AR Studio, a fost atunci la Las Vegas si a trait o experienta care i-a aratat potentialul de business al zonei AR/VR. Primii clienti ai studioului au fost scoliile si gradinitele private care au cumparat solutii de proiectie interactive - adica asa-numitele iSandBoxuri.
Am inceput cu doua linii de business: Un B2C clasic care ofera clientiilor cursuri specializate si un B2B, in care realizam vanzari consultative ale solutiilor utilizate in studioul nostru.
Poate cel mai important proiect de pana acum al studioului a fost un eveniment corporate pentru un mare retailer german. S-a numit ”Magazinul Viitorului”, iar proiectul a avut nevoie de camere ”depth camera Intel RealSens” pentru a realiza PointClouduri – AR.
Cat despre briefurile care ajung la echipa, ele sunt cat se poate de succinte, de obicei: ”vrem ceva WOW folosind AR/VR”.
Experientele de inceput
Primele experiente cu VR ul au venit odata cu lansarea OCULUS. Am participat la CES in Las Vegas si am testat primele demo kituri OCULUS. A fost o experienta WOW. Am comandat primele kituri de VR si am inceput sa facem diverse teste cu ele, sa intelegem mai bine cum ar putea fi folosite de copiii si care ar putea fi aplicabilitatea in domeniul educational.
Potential de business
Potentialul de business pe zona de AR/VR este urias, mai ales in domeniul educational. Este incredibil cum un copil de 6-7 ani poate sa inteleaga ce este o celula „navigand” practic in interiorul structuriilor celulare.
Exista o diferenta destul de importanta in aplicabilitate AR vs VR. Realitatea augmentata suprapune obiecte 3D peste lumea reala pentru a crea senzatia ca se afla chiar in fata ta, pastrand legatura cu mediul inconjurator. VR-ul insa este o experienta imersiva, completa. Declicul a aparut imediat ce am vazut primele kituri de demo si le am testat, si am dorit sa fim printre primii care aplica aceste tehnologii in piata educationala romaneasca.
Evolutia echipei
Echipa AR Studio este formata din specialisti in domenii IT si Educational. Practic marele challange in businessul nostru este creearea de continut adaptat la nevoile si cerintele specifice sistemului educational romanesc. Fiecare membru din echipa noastra vine cu experienta antreprenoriala trecuta in domeniile de specialitate pe care le reprezinta.
Clientii vostri
Am inceput cu doua linii de business. Un B2C clasic care ofera clientiilor nostri atat cursuri specializate (Electronica, Chimie, Biologie etc) cat si posibilitate de pure fun – Zilele de Nastere organizate la noi sunt extrem de apreciate atat de copiii cat si de adulti. Noi spunem ca reusim prin AR si VR sa unim generatii. Am avut copiii de 6 ani care se jucau cu bunici de 55 :)
In partea de B2B realizam vanzari consultative ale solutiilor utilizate in studioul nostru. Suntem distributiori pentru o gama larga de produse AR/VR si de asemenea suntem si o fabrica de continut, continut care se afla in continua dezvoltare.
Servicii oferite
Legat de pachetele de servicii si solutii incercam in fiecare zi sa mai adaugam cate ceva sau sa mai ajustam configuratii software in functie de feedbackul pe care l primim de la clienti. Partea foarte fun a acestui business este ca putem inova, nu avem o reteta pe care sa o urmam, practic nu avem cu ce sa fim comparati. Este o experienta UNICA pentru clientii nostrii.
Primii clienti
Primii clienti B2B au fost scoliile si gradinitele private care au achizitionat de la noi solutii de proiectie interactivei iSandBoxuri.
Proiecte speciale
Toate proiectele noastre sunt complexe si necesita pregatire temeinica. Am putea sa mentionam un eveniment corporate pentru un mare retailer german – magazinul viitorului, in acest proiect am folosit camere depth camera Intel RealSens pentru a realiza PointClouduri – AR.
Briefurile primite pana astazi suna simplu, vrem ceva WOW folosind AR/VR :)
Nevoia de educare
Dupa cum spuneam este o piata total noua nestandard, drept urmare educarea clientiilor este critica. Pentru noi, cel mai mare challange este sa introducem tehnologia in lumea copiilor ai caror parinti limiteaza accesul la tehnologie. Este o problema reala in ziua de azi – modul in care copiii acceseza tehnologia.
Cum va promovati serviciile?
Prin Google Ads si Direct Marketing.
Despre partea de business
Noi am lansat businessul in octombrie 2018. Si promovarea in ianuarie. Deci inca lucram la „construirea „ unei cifre de afaceri. Pot spune ca prima luna plina a fost februarie cand am reusit sa avem o ocupare de 80%. B2C reprezinta 70% din business.