[Dupa 10 ani] Ion Cojocaru si o intrebare care ramane valida: "Suntem multi sau am ramas putini?"

[Dupa 10 ani] Ion Cojocaru si o intrebare care ramane valida: "Suntem multi sau am ramas putini?"

"Suntem multi sau am ramas putini?" era intrebarea dintr-un spot manifest Vodafone, acum 10 ani. O intrebare valida inca, spune Ion Cojocaru (Content Director MRM//McCann), care isi aminteste bine de pitchul Vodafone de atunci: pentru el a fost un examen de maturitate. 

Cu aceasta campanie se terminau cei 7 ani de acasa petrecuti in publicitate si plecam in viata cu niste valori sanatoase. Valori in care credeam atunci si in care cred si acum.

McCann a castigat pitch-ul cu un manifesto de brand, "Impreuna suntem mai puternici", in momentul in care in Romania nu prea sa faceau filmulete manifest. Nu era o campanie de brand, era o filosofie in care credeam cu totii, povesteste Ion Cojocaru.

Intre timp, a construit o mini divizie de content in cadrul MRM McCann, care spune povesti despre branduri. Si crede ca cel mai important, acum, e ca oamenii din industrie sa nu uite ca publicitatea nu poate schimba lumea, cel putin nu peste noapte, dar o poate atinge cu puterea unei simple idei. 

 

Acum 10 ani

Acum 10 ani lucram pe un pitch mare pe Vodafone.

Veneam dupa o perioada foarte intensa din carierea mea. Ma trezisem peste noapte, cu niste Grand Prix-uri castigate la Cannes pentru campania Rom American, primele din Europa de Est si Centrala. Mai mult, castigasem si un titanium, metal ce parea mai pretios ca aurul.

Am trecut de la rose-ul de pe Riviera Franceza si pozele cu steagul Romaniei de pe treptele palatului din Cannes, direct intr-un pitch cu miza foarte mare.

Vodafone era unul din conturile de baza ale McCann-ului si brandul cu care crescusem.

Au fost 3 luni de zile in care ajungeam acasa la 3 dimineata, in fiecare zi. Dar au fost 3 luni de zile in care am lucrat intr-o echipa de creatie extinsa, care facea cat o scoala de publicitate intreaga. Il avem pe Botan la carma, cu toata nebunia lui creativa. Schimbam pase creative cu Dobre, Filip, Maldini, just to name a few. Tzugu venea mereu la fileu sa aseze cuvintele pe un portativ numai de el stiut. A fost greu. A fost intens. A fost frumos!

Am castigat pitch-ul cu un manifesto de brand, "Impreuna suntem mai puternici", in momentul in care in Romania nu prea sa faceau filmulete manifest, cel putin nu pe structura propusa de noi. Nu era o campanie de brand, era o filosofie in care credeam cu totii.

Ne-am propus sa construim o platforma de comunitati unde sa aducem impreuna oamenii de bine, care cred in niste valori umane. Era, totodata, o radiografie a societatii in care traiam. O societate care-si pierdea valorile, oamenii valorosi, principiile, bunul simt. Deloc intamplator, am ales sa folosim un VO lecturat de maestrul Victor Rebengiuc.

Pentru mine a fost, daca vreti, un examen de maturitate, nu doar din perspectiva unui creativ. Cu aceasta campanie se terminau cei 7 ani de acasa petrecuti in publicitate si plecam in viata cu niste valori sanatoase. Valori in care credeam atunci si in care cred si acum.

 

FFW in prezent

La 10 ani distanta, cred ca intrebarea fundamentala a manifesto-ului de atunci, inca este valida. "Suntem multi, sau am ramas putini", cei care credem in aceste valori?

Din pacate, cred ca ramanem in fiecare zi tot mai putini. Nu doar in publicitate, dar si in jurul nostru, in societate. Din fericire, din urma vin generatiile urmatoare care isi cauta valorile. Care inca se uita la publicitate cu acelasi zambet tamp cu care ne uitam si noi.

Cred ca e datoria noastra, celor ramasi, sa le amintim ce poate face publicitatea. Nu de pe marginea unui PPT motivational. Si nici vorbind despre noi prin interviuri si prezentari.

De jos, de la carma.

 

De ce e misto sa lucrezi in publicitate

Publicitatea nu poate schimba lumea, cel putin nu peste noapte, dar o poate atinge cu puterea unei simple idei. Un simplu gand incoltit pe o bucatica de insight, devine intr-o zi un concept. Atat de simpla este magia unei idei. Trebuie doar sa credem in ea.

Cred ca este foarte important sa nu pierdem magia asta.

Acum cand este atat de usor sa ne facem auziti. Cand avem canale de Social Media unde, nu doar ca povestim cat avem noi chef, dar ni se mai si raspunde inapoi. Cand avem tehnologia care sa ne faca auziti mai repede, mai bine, mai surprinzator. Cand in fiecare zi ne batem pe cele 5 secunde de attention spam ramase in feed. Acum, mai mult ca oricand, trebuie sa nu pierdem acele insighturi umane pe care se ne construim povestile, oricat de digitale ar fi ele.

Este forma suprema de respect pe care trebuie sa le-o aratam celor care au facut efortul de a se opri din orice altceva, ca sa ne asculte pe noi.

 

Cel mai bun lucru din munca ta, pe care il stiu prea putini

Ca am reusit sa fac o mini divizie de content in cadrul MRM McCann, care spune povesti despre branduri, pe care oameni sa si le doreasca in feed, dincolo de butonul de skip.

Sunt mandru de oamenii cu care ma asez in fiecare zi la masa de content si cu care impart aceleasi valori de care vorbeam mai sus. Alaturi de ei, am reusit sa schimbam procese, sa schimbam mentatilati, sa schimbam viziuni. Impreuna, cred ca am reusit sa facem primele productii de content care amintesc de platformele mari de streaming online din zona entertainmentului.

Mai avem mult de munca, dar intr-o buna zi o sa ne batem de la egal la egal, in storytelling, cu Netflix!

SocialMe: 

Friendzone:

 

Ce i-ai spune eului tau de acum 10 ani

Probabil l-as ruga sa-i imbratiseze pe cei care nu mai sunt acum langa mine.

 

Ce ii spui celui de peste 10 ani

L-as ruga sa nu-mi spuna pe cine sa imbratisez!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related