Iata-l pe Vlad Popovici in varianta Before/After: chiar in primele luni de la infiintarea Kubis, pe balconul mansardei din Batiste, si in prezent, dupa 10 ani in care s-au intamplat multe lucrui bune in publicitate. Lucreaza in industrie de douazeci de ani, insa, chiar din liceu. La inceput a fost flash animator, apoi si-a dezvoltat competentele digitale la Graffiti BBDO si Saatchi si in 2008 a lansat Kubis.
Acum e putin mai oficial totul. Nu mai suntem doar cativa intr-o mansarda, suntem 70 de profesionisti in comunicare uniti sub un brand foarte puternic.
Lucru destul de rar prin Romania zilele acestea, dar Vlad e optimist: crede ca e responsabilitatea tuturor, ca industrie si oameni, sa dea ce e mai bun pentru societate, iar in ultimii ani a vazut o dorinta comuna a tuturor profesionistilor din industrie sa contribuie la aceasta miscare.
Acum 10 ani
Incepusem deja de 10 ani, inca de pe bancile liceului, sa lucrez intr-o industrie de publicitate de-abia in formare. La inceput am fost flash animator, unul dintre primii din tara, intr-o vreme cand site-urile animate de-abia incepusera sa ia ochii internautilor. Apoi am lucrat in cateva dintre cele mai mari retele de publicitate de atunci: Graffiti BBDO si Saatchi, unde am ajutat la dezvoltarea competentelor de digital.
La ce lucrai
In 2008, pe o piata deja aglomerata de agentii care aveau cam acelasi mod de lucru, am lansat Kubis venind cu o noua abordare: sa facem clientii sa inteleaga cum poate digitalul sa contribuie la cresterea business-ului sau sa rezolve problemele de business. Am mers mai mult pe partea strategica, am vorbit in termeni de marketing si nu tehnic, cu o echipa inimoasa gata sa se duca in directia unui extra-mile ca sa reuseasca. Si acestea au fost doar cateva din lucrurile care ne-au pozitionat inca de atunci diferit.
Au fost multe proiecte in zona auto, banking si fmcg. Era totusi o industrie la inceput, cred ca nu neaparat complexitatea proiectelor conta ci mai mult cum ne simteam noi ca echipa cand lucram impreuna: adica minunat. Faceam ceva ce conta pentru toti si asta ne-a ajutat foarte mult inceputul.
Starea de spirit
Starea de spirit din agentie era cel putin exuberanta. Un grup de oameni faini, deveniti prieteni, gata sa rupa muntii in timpul programului dar si sa rupa mesele si dupa, la bere :)
In Kubis ca si MD am avut libertatea sa pot lua decizii majore inca de la inceput. Schimbari de directie, strategie de business agresiva, recrutari chiar si atunci cand, economic vorbind, parea sa nu aiba sens. Multe dintre ele au dat roade imediat, altele in timp mediu, iar unele au efect abia acum. Din fiecare in parte, insa, am invatat enorm. Mi s-a confirmat ca nu e niciodata bine sa stai pe loc, trebuie sa fi mereu in schimbare. Am avut incredere in oameni si nu am avut doar o pozitie de management ci am fost mereu „jucator” cu motto-ul ‚lead through example.’
FFW în prezent
Acum e putin mai oficial totul. Nu mai suntem doar cativa intr-o mansarda, suntem 70 de profesionisti in comunicare uniti sub un brand foarte puternic. Diferiti ca indivizi, dar foarte uniti ca viziune si dorinta de a face lucruri frumoase impreuna. Sunt optimist in ceea ce priveste viitorul, vad o noua generatie care vine din urma si din ce in ce mai multe voci puternice din randul colegilor din industrie, dar si a clientilor de a se implica activ in bunul mers si in schimbarea societatii romanesti.
Trei motive pentru care e mișto să lucrezi în digital
Pentru mine sunt chiar 4. Cei 4 F: fun, fame, fortune si future.
Pun 100% suflet in tot ceea ce fac, dar nu uit niciodata ca industria asta e „fun to work in”. Nu e o fabrica, trebuie sa ne simtim bine cand facem ceea ce facem si, de cele mai multe ori, sa nu ne luam atat de mult in serios.
Implicarea totala in proiectele faine iti poate aduce recunoastere, faima si premii. In plus, industria iti ofera o diversitate uriasa de proiecte, oameni cool din alte industrii, tehnologii noi care incep sa fie folosite din ce in ce mai mult in comunicare.
Daca pui suflet in ceea ce faci, chiar e o industrie in care poti castiga suficient de bine ca sa traiesti cum vrei, sa calatoresti prin lume si sa ajungi sa descoperi tot ceea ce ti-ai propus sa descoperi.
Eu cred ca putem influenta viitorul Romaniei. Cu totii ne dorim un viitor mai bun in tara noastra. Putem sa-l construim chiar noi, prin digital. La urma urmei, e cea mai simpla modalitate de a ajunge la oameni.
Cât de mult simți că poți schimba lucrurile prin ceea ce faci
In industria de comunicare si digital lucrurile sunt mereu in schimbare, iar tu trebuie sa te adaptezi constant. If you are not in business, you are out of business :) Dar cred mult in puterea ideilor de a misca oameni si lucruri. E in responsabilitatea noastra, ca industrie si oameni, sa dam ce e mai bun pentru societatea in care traim. In ultimii ani am inceput sa facem asta si vad o dorinta comuna a tuturor profesionistilor din industrie sa contribuie la aceasta miscare.
Cele mai bune lucruri care s-au întâmplat în ultimii 10 ani
Am o fetita care creste vazand cu ochii si asta e cea mai mare realizare de pana acum. Am si o familie frumoasa care m-a sustinut de-a lungul timpului si m-a lasat in momentele cheie sa ma concentrez mult pe Kubis – agentia pe care am construit-o de la 0 impreuna cu echipa si in care am pus toata energia si sufletul in ultimii 10 ani. De ceva vreme incoace suntem mereu in topul celor mai bune agentii de pe piata, cu o reputatie de exceptie si una din cele mai senioare echipe.
Oameni: vin din urma multi tineri cu potential urias, cu un spirit antreprenorial foarte dezvoltat si cu dorinta de a schimba lumea, dar si modul in care se intampla lucrurile.
Procese: agentiile trebuie sa devina mai agile, sa se adapteze contextului economic si socio-cultural, iar acest lucrul vine la pachet cu regandirea proceselor, a modului de lucru dar si o schimbarea de mindset intern.
Rezultate: totul e masurabil si aproape in timp real, ceea ce iti permite sa inveti si sa te adaptezi mult mai rapid.
Efectele muncii: impact vizibil in businessul clientilor, dar poate schimba si mindsetul societatii si reshape viitorul si tara in care traim.
Cel mai bun lucru din munca ta, pe care îl știu prea puțini
Ma bucur in sine mea ca un copil cand vad ca oamenii cu care am lucrat reusesc in viata, si eu am avut o contributie cat de mica la acest lucru. Fie ca se intampla in Kubis sau dupa ce nu mai sunt in agentie, ma bucur cand isi depasesc limitele, cresc profesional, isi asuma decizii si invata din greseli. Si nu uita de unde au plecat :)
Ce i-ai spune eului tău de acum 10 ani. Ce îi spui celui de peste 10 ani
Eului de acum 10 ani i-as spune sa investeasca la fel de multa energie in ideile si principiile care-l definesc, sa creada la fel de mult in oameni si sa nu se ia prea in serios, ca o sa-i iasa fire de par alb mult prea devreme.
Celui de peste 10 ani i-as spune sa stea linistit ca o sa fie bine, ca nu ma voi compromite pentru nimic in lume, ca voi pastra acelasi set sanatos de valori care m-a definit ca om si profesionist in industrie. Si ca o sa incerc sa gasesc un echilibru intre work si personal, pentru ca va fi mai bine pentru ambele parti.