[Convinge Romania] Serban Alexandrescu: Nu imi doresc sa vad reprosuri la adresa publicului caruia ne adresam

[Convinge Romania] Serban Alexandrescu: Nu imi doresc sa vad reprosuri la adresa publicului caruia ne adresam

Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising) a ratat vreo doua ocazii de vot din 1990 pana astazi si a refuzat doua referendumuri indoielnice. Lipsa asumata e cu motiv clar: non-votul trebuie sa fie mai eficient decat votul. Nu e deloc cazul in urmatorii doi ani, cand vom fi chemati sa votam de 4 ori: alegerile europarlamentare si prezidentiale se intampla in 2019, iar alegerile locale si cele parlamentare in 2020. Dat fiind contextul, Geeks for Democracy, Funky Citizens, Expert Forum, Forum Apulum si Declic au pornit, cu sustinerea IQads, o competitie de idei creative pentru a umple cele 19.000 de sectii de vot din Romania. 

Serban Alexandrescu face parte din juriul care va puncta ideile inscrise in cele doua categorii ale competitiei "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!". In final, vom avea 10 idei castigatoare: 5 pentru atragerea alegatorilor la urne si 5 pentru atragerea observatorilor independenti in sectiile de vot

Brieful se gaseste aici, iar in continuare aveti un set de ponturi pentru brainstorminguri cu start lin, bine tintit.

 

Cand ai mers sa votezi, de ce ai mers? 

Pentru ca intotdeauna e preferabil "ceva" fata de "altceva". Intotdeauna.
Nu e totuna sa stai in rahat pana la gat sau dincolo de nas.
Daca am fi constientizat cu totii asta mai devreme, poate ca acum dilema ar fi fost daca sa stam in rahat "sub genunchi" sau "peste glezne".
Eee, alta viata!

Oricum, cu totii votam - zilnic - cu portofelul. Alegand permanent ceva in detrimentul a altceva.
Cand lucrezi in advertising devii foarte constient de asta.

De ce sa n-o facem si atunci cand alegerea trece dincolo de portofel? 
Sau, cu atat mai mult atunci cand e o alegere care transcede "comercialul"?

 

Cand ai lipsit de la vot, de ce ai lipsit?

Am scapat doar 2 alegeri din 1990 si pana astazi.
Eram plecat din tara, in locuri mult prea departate de orice consulat roman.

Altfel, am boicotat 2 referendumuri. 
Cele pe care probabil le-am boicotat cei mai multi dintre noi. 

As lipsi doar atunci cand non-votul meu ar schimba cu siguranta mai mult decat votul meu.

 

Ai fost pana acum observator la vot? De ce da, de ce nu?

Nu, nu am facut-o. Era sa zic "nu am facut-o de cand conteaza cu adevarat".
Nu am nici o scuza. 
Am cel mult o semi-penitenta: am donat pentru organizatiile care au organizat si sprijinit monitorizarea votului.

 

Implicarea civica in Romania

Implicarea civica este singurul lucru care poate salva Romania de la alunecarea totala in slinul unei cleptocratii autoritare.

De cine depinde ea? 
De nivelul de educatie. Si de gradul de moralitate observabil in comunitate. 
Si mai izvoraste, mai rar, si din disperare.

Lehamitea si nesimtirea o inhiba. 
Prima se dobandeste de capul tau, ca un TBC. Cealalta se mosteneste, in general, din familie.

 

Core target: millennialii cu drept de vot

Si ei sunt tot oameni. Poate mai putin "pururi lacomi si etern flamanzi" psihic decat media decreteilor. Dar nu radical diferiti.
Importand mai multe de pe net, s-a lipit de ei si nitelus mai multa educatie civica, prin puterea exemplului.
Astfel, incet-incet...

 

Abordarea unei probleme sociale printr-o campanie creativa

Lucrezi paradoxal: trebuie sa dai speranta insa, in acelasi timp, trebuie sa fii ancorat in "posibil".
Trebuie sa livrezi si "ideal", dar trebuie sa tii cont si de plauzibilitatea ajungerii la el. 

Trebuie sa cunosti foarte, foarte bine problema de rezolvat.
Dar si psihologia omului asa cum este el de fapt, si nu cum ai vrea tu sa fie.

Nu trebuie sa mananci rahat si nu trebuie "sa le sugi din pix".

Si trebuie sa mirosi nitel ce pluteste in aer - sa prinzi in panza ta vantul care bate deja.

 

Ce iti doresti si ce nu-ti doresti sa gasesti intre ideile propuse

Imi doresc sa vad frazari in cuvinte ne-complicate.

Nu imi doresc sa vad reprosuri la adresa publicului caruia ne adresam. Asa nu schimbam nimic, dimpotriva.

Nu incercati sa convingeti oameni care, gata, nu mai pot fi convinsi. 
Si nici sa vorbiti pe limba celor deja convertiti.
Sunt o multime de indivizi care stau si se uita si inca nu stiu ce sa creada. 
Pe ei ii vrem nudged de partea noastra. 

Imi mai doresc va faceti research-ul, vorbind cu acesti indecisi & neimplicati - sa stiti, personal, care sunt "barierele" lor. 
Ei sunt basculabili doar "emotional" - dar care sunt aceste trigger feelings pentru ei nu veti descoperi cautand pe net; ci doar vorbind cu ei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related