[Doi-zece, muzici noi] Muzica ne-ușoară, capricioasă, brutală, melancolică, guturală si depresivă a băieților de la N.O.R.

[Doi-zece, muzici noi] Muzica ne-ușoară, capricioasă, brutală, melancolică, guturală si depresivă a băieților de la N.O.R.
Credit foto: Silviu Filip

Uite, cititorule, chestia asta sper sa iti sune fresh si sanatoasa: prima piesa N.O.R. a fost scrisa in 5 minute, iar videoclipul a costat 200 de lei. Eu n-am facut in viata mea muzica (dincolo de ”Treceti Batalioane”, in clasa a doua), dar cred ca asa trebuie sa sune un inceput. Asadar, Lucian, Copex, Raul, Paul si Sammy sunt cantaretii oradeni care au inceput N.O.R.-ul in 2012. 

Marele plan pentru anul in curs este sa lanseze un album la care lucreaza de trei ani de zile. Le tinem pumnii brtal si gutural, asa cum ne canta si ei. Pe partea de identitate vizuala, echipa a beneficiat de ajutorul unei agentii prietene din Oradea. Pe numele ei, Utopium. O s-o cautam.

Postam random pe fb si insta intr-un stil propriu. Incercam sa fim sinceri cu cei care ne urmaresc si incercam sa postam cat de rar meme-uri (aici mai avem de lucrat).

Ok, gata cu intro-ul. Dati play si cititi povestea trupei, ca ne-au spus toti cinci odata. Good stuff.

 

 

Startul trupei

Luci (tobe): am convenit ca data de nastere oficiala a trupei sa fie 1 iunie (anul era 2012) – asta pentru ca aceasta data vine insotita de valori de care ne simtim atasati. Fiecare dintre noi a activat in alte proiecte muzicale inainte + s-au aliniat planetele = booom! “N.O.R”.

Din 2012 pana azi, constanti au fost patru tipi: Copex, Raul, Paul si je. Sammy a venit in 2016, inlocuindu-l pe Marius, care, conform legendei, in prezent traieste si continua sa compuna undeva in America de Sud

 

Prima piesa

Paul (voce): Prima piesa a fost GMAS aka. “Give me a sign”. Povestea este simpla - ne-am vazut la sala, aveam o tema de chitara in cap pe care am inceput sa lucram; versurile le-am scris pe loc in aproximativ 5 minute. Inregistrata home-made la sala de repetitii iar apoi facuta frumos (mix/master) de Marius Pop, care a si dus-o un pic intr-o zona mai dansanta, lucru care ne-a placut.

Videoclipul a fost filmat tot la sala de repetitii, buget gen 200 lei. Sa nu uitam de MUA – Monica Sateanu, actualmente Halasz.

 

Muzica voastra

Paul: dark-uta, ne-usoara, capricioasa, uneori brutala, alteori melancolica, poate depresiva. Mai punem acolo ceva chitari cu personalitate, bass greu si jos, tobe ciudate si voci guturale. 

Copex (bass): Probabil ne adresam omului curios caruia nu-i displace rock-ul

 

Teme preferate?

Raul (chitara): Aceasta este intrebarea aia capcana in care esti tentat sa folosesti limbaj de lemn si stereotipurile geniale. Challenge accepted: dezamagiri, credinte, frustrari, minciuni, stari de tensiune interioara, intrebari existentiale si alte nimicuri asemanatoare

 

Piesa preferata de pe pana acum

Sammy (chitara): baietii mi-au spus sa raspund ca piesa “noastra” preferata este “Cu fiecare gand” (aka. CFG) – e compusa de mine iar versurile le-a facut Paul rapid, in cateva luni :) Piesa inca nu este lansata oficial, va face parte de pe noul album, dar am cantat-o live de multe ori si publicul a reactionat chiar ok.

 

 

Despre comunicarea in industrie

Raul: Comunicam coerent si integrat pe toate canalele pe care le avem la dispozitie :) Glumesc, desigur. Postam random pe fb si insta intr-un stil propriu. Incercam sa fim sinceri cu cei care ne urmaresc si incercam sa postam cat de rar meme-uri (aici mai avem de lucrat). Merch-ul e important pentru o trupa din underground, iar anul acesta, odata cu lansarea albumului, vom incerca sa miscam ceva mai consistent si pe partea asta.

 

Numele trupei

Luci: Am ales numele din 5-6 posibie. Nu inseamna nimic in mod special. Discutia a pornit de la Raul cu “nor”/ ”nori”. Ca proiectie si posibila explicatie, je cred ca ar fi buna asta: No One Remembers.

 

Identitate vizuala si promovare

Paul: Logo-ul nostru a fost creat de agentia de publicitate Utopium din Oradea, sunt prietenii nostri si sunt grozavi, desigur 

 

Alte colaborari?

Paul: Cu Utopium am colaborat de fiecare data pe partea vizuala (ilustratie/animatie/ foto/video) – am fost multumiti de fiecare data, ne inteleg si ne “livreaza” lucruri ciudate care ni se potrivesc. 

Imi aduc aminte de exemplu de videoclipul piesei “In somn” – Utopium l-a facut in colaborare cu artistul Marc Kopil si a iesit ceva foarte misto.

 

N.O.R. - cat hobby, cat job?

Luci: Hobby 100%, dar facut cat se poate de bine. As fi zis “pasiune”, parca hobby suna mai rau :)

 

Nevoile artistilor pe piata de muzica

Sammy: In primul rand, trebuie sa isi asume ca e un drum lung si greu pana la “a trai” din asa ceva. Sa nu-i asculte pe cei din jur. Sa creada cu adevarat in ceea ce fac si sa persevereze. Si de noroc, ar avea nevoie de mult noroc :) Apoi ar avea nevoie sa fie chemati la cat mai multe nunti, botezuri si zile ale oraselor :)

 

Provocari majore?

Sammy: [lasati-ma pe mine, promit sa raspund serios la asta] Sa ne facem timp sa ne intalnim, sa compunem, sa repetam, sa ne organizam sau sa onoram invitatiile la gig-uri, sa lansam albumul nou. Asta avand in vedere ca avem familii, joburi, facturi de platit si toate alea…

 

 

Planuri aveti in 2019

Paul: Marele plan pentru acest an este sa lansam noul album N.O.R. – lucram la el de 3 ani si va fi extraordinar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related