Planable ajunge la versiunea 2019. "Desi targetul nostru sunt clienti din US si UK, ne-ar placea sa vedem un adoption mai mare din partea marketerilor romani"

Planable ajunge la versiunea 2019. "Desi targetul nostru sunt clienti din US si UK, ne-ar placea sa vedem un adoption mai mare din partea marketerilor romani"

Erau 3 prin toamna lui 2016, cand ne povesteau cum au construit un tool care ameninta nu doar Excelul, ci si Power Point-ul sau mailul, asa cum sunt folosite pentru colaborarea echipelor pe planurile de social media. Ori colaborarea asta a inceput sa implice mai multi actori, lucrand pe bugete tot mai mari. Iar dinamica lui "du-te vino" e eliminata cu totul prin Planable, unde feedbackul si implementarea lui se face in real-time.

Xenia Muntean, Vlad Calus si Nicu Gudumac sunt cei 3 fondatori care au dus Planable de la Start Up Weekend Moldova la Startup Avalanche - Techsylvania si Spherik Accelerator din Cluj. A urmat Bucurestiul, Planable fiind vazut si ales ca preferat al juriului 200 Seconds of Fame de la iCEEfest. In continuare, Planable a mers la Techstars Londra in 2017 si a primit atunci o investitie in valoare de 120.000 de dolari.

Intre timp, Xenia, Vlad si Nicu au adunat in jurul lor alti 5 oameni si urmeaza sa deschida chiar zilele astea un birou la New York.

Planable lucreaza in "proportie de 97%" alaturi de clienti internationali. Local, majoritatea clientilor sunt agentii: Kelermedia, Increase Media, Rogalski Damaschin, Makesense PR si Kemo Advertising. Clientii romani pesemne ca "inca nu au auzit de noi", spun fondatorii.  Ce mai e de auzit, ce features noi are aplicatia si cum se petrece promovarea ei, ne spun in continuare.

 

Planable, versiunea 2019

Planable a inceput ca echipa la Startup Weekend Moldova in 2015 si ca produs la acceleratorul Spherik din Cluj. Si de atunci nu ne-am mai oprit.


Pe scena la Startup Avalanche Techsylvania (2016)


La Spherik, in Cluj (2016)

Versiunea Planable 2019 este in plina dezvoltare si expansiune: dezvoltam noi functionalitati si le perfectionam pe cele existente. 

Ultima functionalitate mare adaugata in aplicatie este optiunea de planificare a gridului, upgrade facut in primul rand pentru Instagram, aflat intr-o crestere exponentiala in ultima perioada. Foarte multe branduri isi planifica postarile in functie de cum va arata gridul, iar userii nostri au asteptat un astfel de feature.

De cealalta parte, am avut si o functionalitate eliminata de Facebook, din pacate. Inainte de valul de schimbari, Facebook lasa userii nostri sa conecteze pagini care nu le apartin in Planable. Nu puteau sa faca postari pentru acele pagini, dar era o functionalitate utila mai ales in faza de pitching, drept mockup. O alta functionalitate eliminata tot de catre Facebook a fost posibilitatea de conectare a profilelor personale; acest feature inca ne lipseste.

Suntem norocosi sa avem o legatura stransa cu userii nostri. Ei ne comunica des ce le place si ce nu le place, iar noi tratam feedback-ul primit cu foarte multa seriozitate. Dezvoltam si modificam aplicatia in functie de nevoile clare ale customerilor nostri; update-uri vin in special la nivel de UX/UI unde tot se mai intampla sa ne scape cate ceva, oricat de mult am testat inainte.


Nucleul Planable, dupa mutarea la Bucuresti


Nicu si Vlad alaturi de investitorul Dan Sturdza

 

Evolutia echipei din jurul Planable

Am pornit 3, iar acum suntem 8. De software development se ocupa Nicu Gudumac, care este si CTO-ul nostru, Nicu Barbaros si Nicusor Chiciuc (desi pare asa, numele nu este un criteriu in recrutare). Ultimul, dar nu cel din urma este Vasile Taranovici care se ocupa de aplicatia de mobile.

De business, marketing si sales se ocupa Xenia Muntean (CEO), Vlad Calus (Head of Customer Happiness), Miruna Dragomir (Head of Marketing) si Luciana Nitu (Marketing Specialist).

Lucianei ii place sa spuna ca suntem norocosi sa avem cei mai creativi developeri, pentru ca uneori ne mai dau si ei copy-uri pentru functionalitatile aplicatiei si le ies foarte bine.

 

Clientii. Local vs. international, agentii/clienti directi

Sunt destul de multe nume cu rezonanta care folosesc Planable: Jaguar, Land Rover, Stanford Business, Mini, BMW, Virgin Mobile sunt doar cativa care utilizeaza recurent aplicatia.

La capitolul clienti recurenti, majoritatea sunt SMB-uri, dar avem si cateva enterprises (SMEs).

97% dintre clientii nostri sunt internationali.

Desi targetul nostru sunt clienti din US si UK, ne-ar placea sa vedem un adoption mai mare din partea marketerilor romani pentru ca stim ca i-ar ajuta mult. Majoritatea clientilor romani din acest moment sunt agentii: Kelermedia, Increase Media, Rogalski Damaschin, Makesense PR, Kemo Advertising.


 Nicolae, Xenia si Vlad in prima zi de Techstars, la Londra

 

Strategia de promo: continut 

Ne este foarte usor sa comunicam pentru ca si noi facem parte din publicul nostru. De multe ori, la noi, nici nu zici ca esti la birou, pentru ca informandu-te despre subiecte care te intereseaza, de fapt te pregatesti sa lansezi informatia pentru audienta Planable.

Marketingul la Planable este ca o scoala unde in loc sa dai teste, doar dai informatia mai departe.

Content folosim si owned, si 3rd party pentru ca mereu pornim de la ideea ca vrem sa ajutam cu informatie utila, nu vrem sa laudam Planable in fiecare postare. Si reteta functioneaza foarte bine. Pe partea de social, cel mai bine functioneaza (deloc surprinzator) adurile. Producem mult content si pe blog, investim mult efort in SEO si acest lucru se observa pe partea organica.

Apoi sunt proiectele noastre speciale: incercam sa producem content in toate formele lui, asa ca deja avem un mic studio unde inregistram vloguri si podcasturi ce vor fi lansate in viitorul apropiat. Tot pentru urmatoarea jumatate de an avem in plan cateva ebook-uri, un industry report si o academie pentru marketeri. Ca sa incheiem armonios, incepem sa construim o comunitate in jurul acestor lucruri.

Cand vine vorba despre campanii, incercam foarte mult sa oferim informatii utile. Recent am promovat un Instagram Expert Pack si Emoji Calendar pentru 2019. Avem si campanii mai mici, dar de regula reteta noastra este sa oferim informatii audientei noastre, sa le facem munca mai usoara. Customers first, chiar si in campanii.

 

Stoppere identificate in adoptarea Planable

Versiunea scurta: inca nu au auzit de noi.

Versiunea lunga: cand social media a devenit ceva ce "trebuia facut", marketerii au investit in analytics. Dupa ce si-au dat seama ce si cand trebuie sa posteze, a intervenit nevoia unui tool care sa automatizeze postarile - ca sa nu te mai trezesti dimineata sa dai publish. Atunci au aparut tooluri precum Hootsuite sau Buffer.

Insa, in ultimii doi ani, s-au mai produs niste schimbari: echipele de social au devenit mai mari pentru ca si continutul este mai mult, iar Facebook a cam renuntat la reach-ul organic si ne-am mutat cu totii pe paid.

Asa a aparut termenul de colaborare si in social media. Pentru ca acum vorbim de bugete mari, ceea ce face ca procesul de approval sa fie mult mai drastic. Iar Planable fix nevoia asta o rezolva: ajuta echipele sa colaboreze si face approvalul foarte clar. Insa marketerii nu stiu ca exista o alternativa user-friendly la Power Point, Excel si Gmail.


La Draper University din Silicon Valley


Prinsi intre intalniri

 

Dezvoltarea si cresterea Planable. 2019 si mai departe

In 2019, Planable creste si ca functionalitati pe care le ofera, si ca numar de useri. O directie pe care vrem sa o aprofundam este aceea de a aduce mai multi clienti enterprise. Prima miscare in sensul acesta o facem deja, pentru ca ne deschidem un mic birou in New York chiar la finalul lunii acesteia.

Pe partea de business avem un obiectiv clar: in 2019 sa crestem de cinci ori venitul fata de cel pe care l-am avut in 2018. Si, desigur, vrem sa mentinem aceeasi calitate pentru useri, atat la nivelul aplicatiei, cat si la nivel de customer care.

Peste 5 ani, vedem Planable ca fiind standardul pentru industrie la nivel de content collaboration.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related