[Doi-zece, muzici noi] Electric Tuxedo se adresează celor care dimineaţa ascultă matinalul Kiss FM, iar seara aleargă pe bandă în fundal de Rock FM

[Doi-zece, muzici noi] Electric Tuxedo se adresează celor care dimineaţa ascultă matinalul Kiss FM, iar seara aleargă pe bandă în fundal de Rock FM

La ora atuală, toate pisele celor de la Electric Tuxedo sunt produse, mixate şi masterizate sub propria umbrelă numită Radar Noise Productions. Dar cine sunt aceste smokinguri electrice? Horia Stancu, Catalin Razlet-Condu și Andrei Sora- o trupă a cărei componență a rămas neschimbată din 2014 încoace, când au început treaba.

Primul concert al celor de la Electric Tuxedo a avut loc la Londra, în The Garage, în cadrul festivalului de muzică românească fEast, alături de Robin and the Backstabbers şi OCS. De altfel, și pe partea de identitate vizuală băieții se împacă foarte bine cu britanicii. Au colaborat, până în prezent, cu fotograful Antony Weir, cu artistul grafic Harry Boscoe, precum și cu pictorul român Victor Fota, pentru coperta primului EP al trupei, Circus.

Ȋn momentul de faţă, la capitolul promovare, ne axăm pe Facebook şi Instagram, folosind Soundcloud şi YouTube pentru distribuirea pieselor.

Uitându-se peste capetele artiștilor români, băieții de la Tuxedo remarcă brandul celor de la Carla’s Dreams.

Totul, de la sound până la imagine şi vestimentaţie sunt integrate într-o unitate ce e imposibil de confundat cu altceva din spaţiul muzical românesc.

 

Despre fondatori

Trupa a luat naştere în 2014, dar aplombul a venit în 2016, odată cu lansarea primului nostru EP, Circus. Formarea trupei a fost ajutată de legăturile dintre cei trei membri ai trupei. Cătălin şi cu mine am fost colegi de liceu, iar cu Horia se intamplă să fiu văr!

Chimia, ca să folosim jargonul spaţiului muzical, a fost acolo de la început, atât la nivel uman cât şi muzical. Ne plac aceleaşi stiluri de muzică, avem influenţe similare, şi o viziune comună a ceea ce vrem să facem cu fiecare piesă şi cu Electric Tuxedo în general.

Ca backround, am cantat împreună cu Cătălin încă din timpul liceului, în diferite proiecte, cel mai recent fiind trupa pop Topher + Bang, iar Horia a cântat şi el în alte trupe, cum ar fi Massalia.

  

 

Componența trupei

Componenţa a rămas neschimbată; în continuare suntem Andrei, Cătălin, şi Horia. Rolul fiecăruia s-a modificat, în schimb, având în vedere felul în care producem noile piese. Folosind mijloace digitale de înregistrare şi producţie, nu mai avem nevoie de sesiuni în studiouri, unde finanţele dictează timpul pe care-l ai să finalizezi un material.

Nu mai suntem obligaţi să ne delimităm rolurile astfel încat fiecare să fie responsabil cu felia lui (Cătălin la tobe, Horia la bas, şi eu la chitară). Acum fiecare poate programa tobe, sintetizatoare şi preseturi de chitară, sau chiar înregistra părţi vocale şi alte sample-uri.

Suntem tot trei membri reali, dar datorită tehnologiei parcă am cooptat încă o multitudine de alţi muzicieni care să ne ajute să producem muzică într-un fel ce până acum părea dacă nu imposibil, măcar nefezabil. Piesele noastre sunt acum produse, mixate, şi masterizate sub egidă proprie, Radar Noise Productions.

 

Prima piesă. Începutul

Prima piesă s-a numit ‘Memories of a Past Life’, care se găseşte pe EP-ul Circus. Cu toate astea, cu ceva vreme înainte de a consemna piesa ‘pe bandă’, am făcut un demo pentru a-l trimite la emisiunea BBC Introducing pe Radio 6. Piesa a fost preluată şi difuzată, iar episodul ăsta ne-a dat încrederea să intram în studio şi să o înregistrăm cum se cuvine, alături de altele pe care le compusesem între timp.

‘Memories of a Past Life’ a devenit una dintre piesele noastre de bază în concerte, starea ei melancolică contrastând foarte bine restului de piese energetice. Primul concert l-am avut la Londra, în The Garage, în cadrul festivalului de muzică românească fEast, alături de Robin and the Backstabers şi OCS.

De atunci, am cântat în multe cluburi din Londra, cum ar fi the Water Rats sau the Crowndale.

 

Despre muzica voastră

Piesele noastre sunt un potpuriu. Ne place să fuzionăm elemente de producţie modernă (în care sonoritatea este complexă, nebazată pe instrumente acustice/tradiţionale), cu puterea din rock şi energia din pop.

Ascultatorul ideal sigur nu va avea un profil previzibil, având în vedere cât de expuşi suntem cu toţii atâtor genuri muzicale în ziua de azi. Ne adresăm celor care dimineaţa ascultă matinalul de pe Kiss FM în drum spre muncă şi seara aleargă pe bandă ascultând Rock FM.

 

 

Teme preferate

Abordăm orice ne stârneste interesul, de la vizite la terapeuţi imaginari (‘Memories of a Past Life’), călătorii prin univers (‘Supernova’), o seară petrecută la circ (‘Circus’), sau sfârşitul unei relaţii (‘Please Stop’). Folosim muzica pentru a crea poveşti prin care atât noi cât şi ascultătorii pot evada, se pot recunoaşte sau chiar cunoaşte mai bine.

 

Piesa preferată

Ȋntotdeauna cea mai recentă piesă e cea faţă de care ai cel mai mare ataşament. Actualmente, aceasta este ‘Please Stop’, în mare datorită colaborării cu solista Roxana Montis 

Situaţia e foarte probabil să se schimbe, dacă includem piesa la care lucrăm în momentul vorbirii! Suntem foarte entuziasmaţi de noul material, ce va fi lansat în cel mai scurt timp.

 

Comunicarea în industria muzicală

Ceea ce observăm din ce în ce mai mult e că nu există o reţetă unică. Sub podul Waterloo din Londra, în octombrie, era un afiş uriaş cu un logo minimalist. Dacă nu ştiai despre ce e vorba, doar funcţia de reverse-image-search din Google te putea scoate din confuzie.

Era promovat noul album twenty one pilots. Evident, doar de la un anumit nivel îţi poţi permite să promovezi trupa printr-o campanie atât de misterioasă. Pentru noi, social media pare să fie cea mai eficientă cale pentru a aduce muzica la urechile cât mai multor oameni.

Ȋn momentul de faţă, ne axăm pe Facebook şi Instagram, folosind Soundcloud şi YouTube pentru distribuirea pieselor (ele se găsesc, desigur, şi pe plaforme cum ar fi Spotify sau iTunes).

 

 

Managementul trupei

Managerul are o importanţă majoră în evoluţia (cu puţin noroc favorabilă) a unei trupe. Acesta este capabil să ridice barierele în direcţia oportunităţilor şi să elimine neîncrederi caracteristice multor muzicieni.

Managerul care simte şi are încredere în trupa pe care o reprezintă, cu siguranţă poate face minuni pentru ea. Mărturisim că asteptăm de ceva vreme apariţia unei astfel de persoane, de care, în mod evident, avem nevoie.

 

 

Cum ati ales numele?

Atunci când explici un truc de magie, acesta îşi pierde farmecul. Preferăm să nu distrugem misterul printr-o definiţie statică a ceea ce inseamnă Electric Tuxedo.

 

Colaborări

Pe partea de imagine am colaborat cu fotograful englez Antony Weir pentru pozele de pe reţelele de socializare. Pentru coperţile single-urilor am colaborat cu artistul grafic englez Harry Boscoe şi cu pictorul român Victor Fota pentru coperta EP-ului Circus.

Cea mai recentă coperta, pentru ‘Please Stop’, a fost creată de noi, şi reprezintă un cadru din lyric video-ul animat ce se poate găsi pe YouTube.

 

Branduri de artiști

Un exemplu foarte bun ar fi twenty one pilots, care, de exemplu, au anunţat lansarea celui mai recent album prin email, trimiţând un mesaj tuturor fanilor care erau înscrişi pe mailing-list-ul trupei. Această legătură directă, intimă între artist şi fan e ceva rar întâlnit în industria actuală.

Din România, Carla’s Dreams are un brand excelent. Lasând anonimatul şi elementul Gorillaz, de trupă virtuală, de-o parte, totul, de la sound până la imagine şi vestimentaţie sunt integrate într-o unitate ce e imposibil de confundat cu altceva din spaţiul muzical românesc.

 

Cât e hobby, cât e job?

E greu de stabilit o proporţie dată în sensul intrebării. Faptul că nu ne întreţinem complet din muzică nu înseamnă că o considerăm un hobby. Skateboarding-ul şi fotbalul sunt hobby-urile noastre.

 

 

De ce e nevoie pentru a trăi din muzică?

Noroc! Dar lăsând gluma la o parte, e nevoie de muncă, seriozitate, şi piese bune. Cu toate astea, promovarea muzicii e cel puţin la fel de importantă, dacă nu chiar mai importantă, mai ales în ziua de azi.

 

Cea mai mare provocare

Timpul. Avem foarte multe idei pe care ne-ar placea să le punem în practică, atât la nivel de compoziţie şi producţie, cât şi live, dar, din păcate, timpul pe care îl putem petrece făcând muzică e limitat.

Având în vedere că momentan nu ne întreţinem în totalitate din muzică, mereu e altceva care-ţi necesită atenţia pentru a putea plăti chiria sau factura de electricitate. Cu toate astea, suntem încântaţi că putem dedica tot timpul nostru liber facând muzică.

 

Planuri pentru 2019

Ne-am propus să ne concentrăm pe mediul online şi să lansăm cât mai multe piese. Vrem ca fiecare lansare să fie un eveniment în sine, cu un video interesant şi materiale promoţionale care să capteze atenţia şi să ajute la crearea unui pachet complet cu piesa în sine.

Am lansat recent ‘Please Stop’, şi avem deja o piesă nouă în ultimele stadii de finisare, cu multe altele pe lista de aşteptare. Ne propunem să difuzăm piesele la radio şi să le promovăm pe bloguri şi reţele de socializare, aşa că mulţumim cu această ocazie IQads pentru oportunitate!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related