[Dupa 10 ani] Razvan Vasiloiu: Credeam ca nu vom avea nevoie de un departament de digital, care acum exista si munceste mult

[Dupa 10 ani] Razvan Vasiloiu: Credeam ca nu vom avea nevoie de un departament de digital, care acum exista si munceste mult

Lansase de doi ani the Syndicate, era criza, si proiectul la care lucra cel mai asiduu Razvan Vasiloiu acum 10 ani era viziunea agentiei despre cum se face advertising. Separarea ATL/BTL devenea din ce in ce mai formala, asa ca au venit cu abordarea Before-the-Line/After-the-Line, unde linia nu mai era orizontala, ci verticala. Atunci se gandeau la un departament de digital, acum se gandesc la unul de Creatie/Productie de Content.

Provocarea principala e rapiditatea: daca ai ideea azi, cum faci sa ai contentul gata maine? La asta lucram in momentul asta.

Despre 10 ani in care crede ca s-a maturizat, profesional si personal, cele trei Iluzii ale publicitatii, lucruri bune in industrie, optimism si pesimism, povesteste Razvan Vasiloiu mai jos:

 

Acum 10 ani

Eram mai rigid si derutat. Credeam ca cel mai bun castiga.

Infiintasem theSyndicate de relativ putin timp, in 2007, si chiar daca incepea criza, noi eram “pe val”, fiind la inceput.

Fata de 2009, m-am maturizat. Si profesional si personal.

 

La ce lucrai

Proiectul cel mai important la momentul respectiv era viziunea noastra despre cum se face advertising. Vazusem ca marile agentii au un tool, un approach care sa ii diferentieze. Si pentru ca separarea asta ATL/BTL devenea din ce in ce mai formala - si, apropo, inca este - am venit cu abordarea Before-the-Line/After-the-Line. Linia nu mai era orizontala, ci verticala. Abordarea asta este prezenta si azi in tot ceea ce facem pentru ca ne pune in mintea oamenilor, nu intr-un ppt cu impartiri formale.

 

Starea de spirit

Eram multumit ca faceam ce imi placea, eram entuziast si pasionat. Lucruri care nu s-au schimbat. Aveam o oarecare nervozitate legata de viitorul proiect/client. Asta nu se mai intampla acum.

Credeam ca nu o sa avem nevoie de un departament de digital, care acum exista si munceste mult si multe.

 

FFW in prezent

Optimist educat suna cel mai aproape de starea de acum. Publicitatea exista de foarte mult timp, de mult mai mult decat se recunoaste, indiferent de forma pe care a luat-o. Sunt multe discutii acum despre sfarsitul publicitatii, dar acest sfarsit se refera de fapt la forma pe care ea o va avea in viitor. Insa conceptele de pozitionare solida, de identificare a unui teritoriu de comunicare diferentiator si relevant (ownable), de executii impecabile a ideilor/conceptelor vor ramane, cu siguranta.

Cat despre noi, pentru urmatorii 10 ani, se ridica o intrebare: o sa avem nevoie de un departament dedicat pentru Creatie/Productie de Content? Probabil ca mult mai repede. Provocarea principala e rapiditatea: daca ai ideea azi, cum faci sa ai contentul gata maine? La asta lucram in momentul asta.

 

Trei motive pentru care e mișto să lucrezi în publicitate

Iluzia Noului. Chiar daca sarcinile, procesele sunt aceleasi, in acest domeniu ai impresia ca se intampla mereu ceva, un client nou, proiect nou, brand nou, provocare noua, o tactica neconventionala, o media noua la care te-ai gandit. NOUL vinde in general,  de ce nu s-ar aplica si celor care-l preaslavesc, adica publicitarilor?

Iluzia Artei. Cei mai multi stiu si declara ca publicitatea nu e arta. Tot ei se considera, de fapt, artisti.

Iluzia Celui Mai Bun. Chiar si cand se aleg alte idei, tot crezi ca ale tale erau cele mai bune.

 

Cat de mult simti ca poti schimba lucrurile

Intrebarea este cati dintre noi ne propunem asta in mod constient. Daca se intampla ca prin ceea ce faci si cum faci sa influentezi in bine domeniul, asta e minunat. Dar sunt organizatii si asociatii care chiar isi propun asta si ilustreaza cat de dificil e s-o faci, pe bune, in practica.

Cred ca fiecare isi doreste, mai mult sau mai putin constient sau asumat sa schimbe ceva, sa “lase ceva in urma” si asta s-a vazut si se va vedea in continuare in evolutia advertising-ului.

 

Cele mai bune lucruri care s-au intamplat in ultimii 10 ani

Cei care au trecut prin criza, care nu au inchis pravalia in ideea ca vor deschide dupa, au invatat ceva extrem de util: curajul. Dar, parca invers proportional cu ceea ce se intampla in plan social, in ultimii 2-3 ani tocmai curajul asta a mai scazut in intensitate. Probabil ca ne aflam intr-o zona de confort, cand toata lumea e pe crestere si atunci de ce sa mai riscam? Se prea poate.

Oameni: Ca am gasit sau ne-am lasat gasiti de tineri responsabili. Increderea ca dai un task cuiva si se va face in termen si bine.

Procese: Ca avem si nu sunt birocratice. Nu multe, oricum.

Rezultate: 2017 si 2018 au fost cei mai buni ani ai nostri din punct de vedere rezultate financiare, ceea ce arata maturizarea agentiei, dar si eforturile de a mentine o echipa unita si responsabila.

Efectele muncii: Cand 70% din new business vine din recomandari, iti dai seama ca ai construit un brand puternic, ca ai facut campanii de care lumea vorbeste si toti au incredere sa te recomande.

 

Cel mai bun lucru din munca ta, pe care il stiu prea putini

 “Culegerea” de insight-uri relevante, de la “fata locului”, la cald.

 

Ce i-ai spune eului tău de acum 10 ani. Ce îi spui celui de peste 10 ani

Va fi bine - chill.

Va fi si mai bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related