[Doi-zece, muzici noi] 20 Secole Vulpe. "Uitati, astia suntem: un ungur si doi moldoveni; asta-i muzica, asta-i show-ul"

[Doi-zece, muzici noi] 20 Secole Vulpe. "Uitati, astia suntem: un ungur si doi moldoveni; asta-i muzica, asta-i show-ul"

Funk, disco, raggae, alternative - repertoriul trupei 20 Secole Vulpe este alcatuit din muzica sincera si joviala ”presarata pe alocuri cu sarcasm”. De ce ne intereseaza, dintr-o data, cum canta cei trei baieti cu nume de 2oth Century Fox? Simplu, pentru ca demaram astazi o serie de materiale prin care raspundem la o intrebare pe care o formulasem demult: ce mai fac trupele noi si misto din Romania? Si cum comunica ele cu publicul interesat?

20 Secole Vulpe ii are in componenta pe Dan Ruja, Vladimir Giurgiu si George Mircescu. Nu-i intereseaza neaparat sa sune fresh si nici sa se incadreze cu muzica lor intr-un anume gen. Dati un play sau doua, ca sa aflati ce inseamna asta. Momentan, trupa se concenteraza pe cantari live, iar asta nu vine fara mici provocari amuzante.

Este foarte interesant sa urmaresc ce afise nebune creeaza cluburile unde cantam. Cluburile care nu vor sa foloseasca press kit-ul pe care il avem pe site.

Construirea brandului este work in progress, iar provocarile unei trupe aflate la inceput de drum este aceea de a produce ”cat mai bine piesele pe care le cantam live”. Sunt si altele, dar ii lasam pe Dan si Vladimir sa aduca detaliile la lumina. 

 

Cum a aparut trupa?

Dan Ruja: Trupa noastra a luat fiinta la finalul verii anului 2018. Fiecare dintre noi isi facuse mana in alt proiect anterior. La spartul acelor proiecte, ne-am unit fortele si am facut proiectul prezent - 20 SECOLE VULPE

La inceput au mai fost 2 membri, insa foarte repede si-au dat seama ca-si doresc altceva si au plecat spre alte proiecte. Am ramas 3, ne-am dat seama ca ne descurcam in aceasta formula si nu am mai cooptat alti membri.

Dan Ruja - voce/chitara/ kazoo -  grafician, originar din jud Vaslui, pasionat de muzica/desen/natura.

Vladimir Giurgiu – fender bass / sampler. Etnic ungur nascut in Tirgu Mures, judetul Mures.

George Mircescu - baterie

 

Primele piese

Dan: O sa intram la un moment dat in studio sa producem ceva material; in prezent, in concerte cantam in jur de 12 piese-creatii proprii, insa nu ne grabim cu trasul in studio. Ne concentram pe concertele live din diverse locatii din Bucuresti, in paralel lucram la piese noi. Nu am hotarat inca ce melodie o sa producem mai intai. Vrem sa testam foarte bine piesele live, ca sa ne asiguram ca merita produse.

Vladimir: O sa incerc eu sa produc in home studio-ul meu prima piesa 20 Secole Vulpe. Daca nu suntem multumiti de rezultat o sa cautam un producator.

 

Despre muzica voastra

Dan: Este pozitiva/sincera/joviala/presarata pe alocuri cu sarcasm. Nu ne intereseaza sa ne incadram intr-un gen anume si nici nu incercam sa fim super fresh. Momentan, muzica e un hobby si-l facem sincer si relaxat.

Vladimir: De acord cu Dan, avem piese funk, disco, raggae, alternative. Pe mine sincer m-a ingrozit la inceput faptul ca avem piese atat de diferite intre ele ca gen dar acum simt ca e un lucru extraordinar.

Dan: Nu ne-am setat un target anume, caci inainte de a fi un produs de larg consum, creatia noastra e arta sufletului nostru  pe care o impartasim celor care vin sa ne asculte sau care ajung sa ne asculte intamplator. Cu timpul o sa-i facem profilul ascultatorului dedicat. Momentan prospectam :P

 

Teme preferate

Dan: Nu avem. Viata, contextul social si momentele emotionale prin care trecem ne inspira sa scriem.

 

Dar piese preferate?

Dan: -Eu nu am doar o piesa preferata :)

Vladimir: O piesa la care inca lucram numita “de ce (te muti)” pentru ca am reusit sa-i conving pe colegi sa cant pe piesa niste “walking bass” (un stil de linie de bass datorita caruia m-am apucat de cantat la acest instrument).

 

Comunicarea si promovarea

Vladimir: Sa fiu sincer, nu am analizat comunicarea altor trupe din Romania pentru ca eu de la bun inceput mi-am propus sa fim cat directi si sinceri. “Uitati, astia suntem: un ungur si doi moldoveni, asta e muzica, speram sa va placa si ne bucuram tare mult daca va faceti timp sa veniti sa ne vedeti.”

De aici a plecat si eterna noastra gluma cu ochelarii de soare din promo-urile video ale concertelor pe care le sustinem (purtam ochelari de soare sa parem cool, mai interesanti decat suntem).

 

 

Managementul trupei

Vladimir: Deocamdata eu sunt cel care se ocupa booking. Un manager/impresar te poate urca foarte mult dar te si poate ingropa. Poate pe viitor o sa avem pe cineva din exteriorul trupei care se se ocupe. Vorba cantecului “Totul vine de la sine, totul vine de la sine...”

 

 

Numele ales

Dan: E destul de “la moda” ca trupele romanesti sa aiba nume in engleza. Mi-am dorit sa ma leg de acest aspect, dar s-o dam amuzant, poate cu ceva sarcasm fin. Numele este inspirat de la 20th century fox. Ne-am dat seama, ca daca-l traducem/adaptam, suna suficient de ciudat/naiv/amuzant incat sa prinda.

Vladimir: Cand am auzit propunerea lui Dan, am acceptat-o imediat! Mi se parea geniala. E un nume destul de greu de retinut (daca nu te prinzi imediat de 20th century fox) dar are un usor iz hipsteresc, ciudatel, exact ce ne trebuia. De asemenea stiam ca mai exista o trupa foarte faina numita "Am fost la munte si mi-a placut" care are un nume lung si nu e nicio problema.

 

 

Promovarea vulpii

Vladimir: Deocamdata nu colaboram cu nimeni pe identitate vizuala / promo, totul este facut in-house de mine. Este foarte interesant sa urmaresc ce afise nebune creeaza cluburile unde cantam (cluburile care nu vor sa foloseasca press kit-ul pe care il avem pe site).

 

Artisti cu brand solid

Dan: Trupele care iau in serios activitatea de merchandising - e clar ca stau bine pe partea de branding.  The Kriptonite Sparks cred ca stau bine pe acest segment, iar in afara, mai toate trupele mari isi acorda buget pe partea de comunicare.

Vladimir: In Romania o trupa cu un brand, care comunica bine este fara indoiala Subcarpati. Iar de afara imi vin in minte doua trupe: VULFPECK si Khruangbin

 

Hobby sau job?

Dan: Momentan e hobby. Trebuie sa ai un proiect foarte solid ca sa devina meserie, iar acesta este un domeniu destul de greu, ca sa obtii titulatura de “meserias”.

Vladimir: Semnati-ne cu o casa mare de discuri din Romania, difuzati obsesiv piesele noastre la marile posturi de radio romanesti si nu o sa mai fie hobby muzica pentru noi. Asta e adevarul.

 

 

Cum se poate trai din muzica?

Vladimir: Dupa spusele prietenilor mei muzicieni profesionisti, se poate trai din muzica (nunti, botezuri etc). Mai greu este sa traiesti din muzica originala care iti place si pe care sa o faci in regim propriu.

 

Provocarile artistilor

Vladimir: Eu unul sincer nu ma consider artist, dar daca cineva vreodata in viata asta o sa-mi spuna ca sunt artist, probabil o sa ma simt flatat. Cea  mai mare provocare pentru noi in acest moment este sa producem cat mai bine piesele pe care le cantam live (fara sa le facem prea greoaie pentru public dar nici prea comerciale) si sa le facem si niste videoclipuri decente.

 

Planuri pentru 2019

Cat mai multe - concerte/ piese noi/ inregistrari…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related