ADC România a desemnat, pentru al treilea an consecutiv, marii câştigători Top 3 ADC, în cadrul evenimentului ADC Night care a avut loc miercuri, 13 februarie: Art Directorul Anului este Raluca Circo (McCann Worldgroup România), Copywriterul Anului este Ioana Munteanu (GMP+WEBSTYLER), #TrăiascăCapraVecinului a fost aleasă Ideea Anului, iar Coca-Cola primește titlul de Clientul Anului.
„Topul ADC recunoaşte lucrările de creaţie ce ies pe parcursul unui an din departamentele de creaţie din România. Mai precis, lucrările pe care le observăm în piaţă sau care sunt trimise spre jurizare. Cred că este bine să conştientizăm un pic pe unde suntem ca industrie. Poate că suntem tari pe video şi mai slabi pe radio. Tari pe cazuri, mai slabi pe execuţii print. Dar, una peste alta, este o ocazie să ne reîntâlnim cu toţii şi să mai vorbim, fără competiţie şi orgolii, despre cum să fim creativi mai buni şi oameni mai buni.”, a declarat Valentin Suciu, Preşedinte ADC România & Creative Partner Jazz Communication.
Art Directorul of the Year 2018 este Raluca Circo (McCann Worldgroup România) ale cărei proiecte au fost apreciate în Top 3 ADC*RO de două ori cu Lucrarea Lunii. Proiectele care poartă amprenta Ralucăi sunt: Coca-Cola SEEN (Lucrarea lunii februarie), Coca-Cola -#samefeeling (Lucrarea Lunii octombrie) și două mențiuni pentru Star Fun – Battle (Jazz) și KFC - Booster Limited.
Ioana Munteanu (GMP+WEBSTYLER) a fost desemnată „Copywriter of the Year”, iar proiectele sale încep anul cu locul 2 pentru KFC Smart Menu (în luna ianuarie pentru McCann Worldgroup România) și KFC – Altceva (martie, tot pentru McCann Worldgroup România), iar la final se bucură de Lucrarea Lunii pentru PressOne - #TrăiascăCapraVecinului (noiembrie) și PressOne - #TraiascăCapraVecinului with brands (în decembrie).
#TrăiascăCapraVecinului a fost de două ori Lucrarea Lunii (o premieră în Top 3 ADC) şi pleacă de la un insight puternic, o dorință de a uni brandurile şi de a susţine concurenţa ca motor de creştere şi evoluţie și e realizată de GMP+WEBSTYLER pentru PressOne. Echipa formată din Lucian Cernat, Cosmin Nicola, George Popa | Art Directors & Diana Nica, Ioana Munteanu | Copywriters a transformat „Să moară capra vecinului” într-o competiție fair play la care s-au alăturat și branduri precum KFC, McDonalds, BMW, Porsche sau Timișoreana.
Clientul Anului este Coca-Cola care se bucură de acest titlu prin campaniile SEEN (Lucrarea Lunii februarie), The Cans Album (locul 2 în iulie), Next Big Vlogger is Back (locul 2 în luna septembrie) și Coca-Cola -#samefeeling (Lucrarea Lunii octombrie), semnate de MRM//McCann și McCann Worlgroup România.
În urma punctajului oferit de membrii Art Directors Club România campaniilor înscrise în timpul anului, din lista celor mai prezente agenții în Top 3 ADC*RO 2018 se remarcă McCann Worldgroup România, urmată de Jazz Communication, MRM//McCann, GMP+WEBSTYLER și Headvertising.
Ȋn cadrul aceluiaşi eveniment au fost aplaudate şi lucrările shorlistate şi câştigătoare la festivalul ADCE Awards 2018 organizat de Art Directors Club of Europe, România adunând în total un Silver, alături de alte 6 nominalizări. Live. From a Different World (McCann Worldgroup România pentru Vodafone) a câştigat un Silver în categoria Promotions & New Media, subcategoria Live Stunts și o nominalizare în categoria Integration & Innovation // Social Responsibility Campaigns.
MullenLowe se bucură de o nominalizare în categoria Promotions & New Media // Promotions datorită campaniei Unofficial Partners - Electric Castle; Grolsch - Awake Your Curiosity Experiment by Kubis Interactive are o nominalizare în aceeași categorie, subcategoria Live Stunts; tot în categoria Promotions & New Media, dar subcategoria New Use of Media, primește o nominalizare și campania Veggie Heroes pentru Mega Image, semnată de McCann; The Survivors, campania celor de la Mercury 360 pentru Poliția Română, are parte de o nominalizare în categoria Integration & Innovation // Public Service & Charity Campaigns; McCann Worldgroup România bifează o nominalizare și în categoria Integration & Innovation // Public Service & Charity Campaigns prin campania Brave Cut pentru Fundația Renașterea.
ADC Night 2019 este susţinut de Art Directors Club of Europe, Absolut, The Institute, IQads & SMARK.