L-am gasit intr-o aniversare neoficiala pe Adrian Pavelescu cu intrebarile noastre despre ultimul deceniu din marcom. Chiar acum 10 ani, Adrian Pavelescu s-a gandit sa porneasca Outbox, The Digital Agency. Pana la urma, lansarea a avut loc in 2011, dar 2009 a fost un an definitoriu pentru cariera lui. Care au fost marile schimbari? La nivel personal, era mai agitat si se distra mai mult, acum e mai calm si mai structurat. In digital, insa, e destul de greu sa imparti apele intre cele bune si cele rele:
E bine ca avem net. Din cand in cand e bine si fara.
E clar ca suntem mai informati. E clar si ca suntem mai dezinformati.
Au crescut oportunitatile, a crescut si concurenta.
Suntem peste tot, dar mai diluat.
Suntem mai buni si mai rai.
Acum 10 ani
2009 a fost un an de maturizare. Marketingul digital era bine conturat si validat ca tool important in comunicare. Criza economica erupsese pe hartie si punea nori cenusii pe prognoza, dar venea si cu speranta ca o politica de cut costs a brandurilor va muta niste bugete din TV in digital.
Pe acest fundal agitat am decis in 2009 sa facem Outbox, The Digital Agency. Cu ceva overthinking, un strop de over-planning and si mult overtime, ne-am lansat in 2011. Deci da, 2009 a fost un an definitoriu pentru traiectoria mea, in sens pozitiv.
In 2009 eram intr-un dublu rol in filmul Mercury, de account (in Client Service) si head of digital & direct marketing. Imi placea ca eram intr-o pozitie de control si pe strategie si pe implementare, dar cred ca ziua avea mai multe ore pe vreme aia.
Ma implicam cel mai mult in proiectele clientilor care-mi placeau, cu care planificam, inovam, experimentam, voiam sa schimbam lumea. Pe Ursus, pe Zuzu, branduri curajoase si campanii memorabile despre care povestim si acum.
Starea de spirit
Uitandu-ma in urma, ca stare de spirit, mi se pare ca alergam dupa multe idei, planuri, proiecte, colaborari. Daca eram fericit? Nu, sper ca nu. Nu cred in fericire ca stare de spirit perpetua, asta ar implica o doza mare de incostienta sau un nivel suprem de spiritualitate, si nu ma regasesc in nicio varianta.
Eram mai agitat si ma distram mai mult, clar (cand lucrezi pe bere, party-urile sunt in job description). Acum imi place sa cred ca sunt putin mai calm si mai structurat.
FFW in prezent
Imi place sa fiu optimist. E dificil cateodata sa mentii o perspectiva pozitiva cand vezi ce se intampla la nivel macro. Dar comunicarea online este un domeniu cu o dinamica spectaculoasa, iar marketingul se intersecteaza cu socialul intr-un mod care te face sa crezi ca exista speranta.
Trei motive pentru care e mișto să lucrezi în digital
Digitalul nu mai e doar digital, digitalul e totul. Cand vorbeam de 10% utilizare Internet in Romania, online-ul era inovatie, pionierat, fita. Cand discutam acum de peste 80%, nu prea mai avem despre ce altceva sa discutam.
Digitalul iti permite sa inovezi mai rapid decat mediile traditionale. Potentialul software-ului este limitat doar de puterea imaginatiei, iar tehnologiile emergente te ajuta sa implementezi idei imposibile si experiente de brand memorabile.
In acest moment, daca ai tool-urile potrivite de comunicare online poti amplifica un business in mod spectaculos, iar asta iti da sentimentul utilitatii reale, satisfactia rezultatului palpabil.
Cât de mult simți că poți schimba lucrurile
In digital inovatia este tentanta, este necesara, este esentiala. Iar combinatia dintre tehnologie si creatie este mediul in care se dezvolta inevitabil idei, metode, modele, mixuri. Permanent.
Cele mai bune lucruri care s-au întâmplat în ultimii 10 ani
Lucruri bune care s-au intamplat in domeniu... processing.... S-au intamplat lucruri, dar mi-e greu sa definesc bunele si relele. E bine ca avem net. Din cand in cand e bine si fara. E clar ca suntem mai informati. E clar si ca suntem mai dezinformati. Au crescut oportunitatile, a crescut si concurenta. Suntem peste tot, dar mai diluat. Suntem mai buni si mai rai. Mai fericiti, in poze. Cred ca de fapt nu mai stim exact cum era inainte. Suntem acum, e bine.
Oamenii din digital sunt informati, sunt activi, sunt agili. Stiu trendurile, inteleg mecanismele, adapteaza modelele. Stiu sa caute, sa discearna, sa cureze, sa educe. Vor mai mult, se implica, iar asta se vede.
Modurile de lucru au evoluat spre obiectivism, spre pragmatism. Creatia si-a pastrat rolul determinant, insa distributia a luat o gura mare de matematica si inca o mesteca cu pofta.
La nivel de rezultat, cel mai spectaculos lucru pe care l-a adus digitalul este cresterea oportunitatilor pentru start-up-uri. Corporatiile ancorate in modele depasite s-au vazut asaltate de start-up-uri agile, cu idei disruptive, care au reusit sa devina challenger sau chiar leader in categorii care pareau de mult decise.
Cel mai bun lucru din munca ta pe care îl știu prea puțini
Parola de la laptop. E buna buna si nu o stie chiar nimeni.
Ce i-ai spune eului tău de acum 10 ani. Ce îi spui celui de peste 10 ani
As face o calatorie in 2009 si mi-as lasa mesajul: fa mai multe greseli la job, ca astea sunt cele mai memorabile, cele mai amuzante si cele mai utile. A, si inca ceva: 8-33-36-34-9-5.