[fresh x design] Madalina Batalu (UNDRESS): Comunicam cu clientele noastre pe blog, unde vorbim despre minimalism in toate formele lui

[fresh x design] Madalina Batalu (UNDRESS): Comunicam cu clientele noastre pe blog, unde vorbim despre minimalism in toate formele lui

Asa cum se intampla de obicei in businessurile mici, shopul UNDRESS a inceput cu un singur om. Madalina Batalu (designer si antreprenor) ocupa toate pozitiile din teren: social media manager, contabil, impachetator (sic), designer si croitor. Astazi insa, brandul UNDRESS are profesionisti de incredere care indeplindesc rolurile de mai sus. Iar hainele si-au pastrat simplitatea si sarmul propriu.

De imaginea businessului se ocupa doi prieteni de-ai fondatoarei, Olivia Basag si Bogdan Stanciu - ”specialisti in comunicare si branding, care dupa multi ani de agentie au ales calea antreprenoriatului”.

UNDRESS este despre minimalism, dar este si despre sustenabilitate. 

Sustenabilitatea incepe cu fiecare dintre noi, fie ca suntem producator sau cumparator. E un drum lung de parcurs pentru toata lumea, insa de undeva trebuie sa incepem. 

Sa incepem, asadar, cu interviul de mai jos. 

 

 

Background

Salutare! Eu sunt Madalina Batalu, fondator si designer. Ca background, am terminat Limbi Straine si pana la UNDRESS nu am avut niciun fel de legatura cu moda sau cu designul in general. Am facut cursuri de design vestimentar atunci cand am decis sa lansez brandul, insa cred despre mine ca sunt in primul rand om de business si apoi designer.

Nu cred ca hainele pe care le creez revolutioneaza in vreun fel lumea modei, sunt ceea ce numim “simple with a twist”, sunt ceea ce mie mi-ar placea sa gasesc in magazine si norocul meu e ca sunt si multe alte fete ca mine.

 

Ideea businessului

Totul a inceput acum 5 ani, cand eu personal am intrat intr-o perioada de cautari, cum cred ca avem toti. Cautam acel job pentru care sa ma trezesc dimineata cu placere, cum gasesti doar in quote-urile motivationale de pe internet. Sunt extrem de recunoscatoare ca fac ce imi place si ca imi permit luxul unei zile libere atunci cand am chef.

Nu depind de nimeni si asta e minunat, insa in acelasi timp sunt constienta ca acum depind alti oameni de mine si asta nu are cum sa nu vina la pachet cu niste griji si stres. Cred ca sunt buna in ceea ce fac si nu ma vad facand altceva, dar as minti daca n-as zice ca exista si zile in care mi-as dori un job 9-18, unde sa stiu ca la 18:00 inchid usa dupa mine si la revedere :)

 

Evolutia echipei

Initial echipa mea eram eu. Faceam totul: social media, contabilitate, colete, design, tipare, croit. Mai putin cusutul. Nu pentru ca n-as fi stiut sa cos, insa nu aveam experienta necesara pentru a face asta la nivelul de calitate pe care mi-l doream. 

Acum exista cate o persoana pentru fiecare rol in parte, am o echipa care ma ajuta si in care am incredere. 

 

Alegerea numelui, identitatea de brand

Numele l-am ales eu si inca imi place la fel de mult ca acum 4 ani cand am pornit businessul. Stiam ca imi doresc ca in spatele brandului sa existe o poveste, o filozofie, de acolo am inceput de fapt.

Mai intai a fost povestea, iar apoi numele a venit firesc. De imaginea UNDRESS se ocupa prietenii mei, Olivia Basag si Bogdan Stanciu, specialisti in comunicare si branding, care dupa multi ani de agentie au ales calea antreprenoriatului.

 

Dezvoltarea produselor

Inspiratia mi se pare foarte greu de definit si de explicat. As spune ca e un cumul de lucruri care mi-au placut la un moment dat, care raman intiparite in subconstient si renasc sub alte forme. Insa munca de creatie e la fel ca oricare alta. Sunt zile in care totul merge de la sine si sunt alte zile in care trebuie sa tragi de tine ca sa faci lucrurile sa mearga.   

Exista aceasta impresie cum ca e nevoie sa astepti contempland sa-ti vina acea idee geniala, dar in cazul meu functioneaza mai degraba invers. Mai intai ma apuc de treaba, dupa care vine si inspiratia. 

Totul porneste de la o idee care se transforma intr-o schita, care ajunge la tehnicianul de tipare. Primim tiparul, coasem prototipul si daca este cazul (si de obicei este), trimitem modificarile tiparului si asteptam urmatoarea varianta. 

Cand consideram tiparul aproape final, coasem din nou prototipul in mai multe variante de material pana il alegem pe cel final si tot asa. Procesul acesta poate dura oriunde intre 3 zile si 2-3 saptamani, in functie de complexitatea modelului.

 

Despre comunicare

Fetele care ne cumpara sunt cele care sunt atrase de estetica minimalista si care stiu ca simplitatea inseamna frumusete. Sunt cele care nu sunt adeptele etichetelor purtate la vedere si cele carora, ca si mie, nu le plac hainele care striga dupa atentie. 

Se informeaza si isi pun intrebari, iar pentru ele modul in care a fost produsa o haina e la fel de important ca haina in sine.

Comunicam cu ele pe facebook, pe Instagram si pe blogul nostru unde vorbim despre minimalism in toate formele lui, despre sustenabilitate si in general despre tot ceea ce inseamna consum constient. 

 

 

Momente de povestit

Cel mai greu an pentru mine si implicit pentru UNDRESS a fost cel care tocmai a trecut. Am devenit mama si mi-am supraestimat putin capacitatile fizice si psihice din perioada asta. Mi-am propus mai multe lucruri decat am putut duce si drept dovada nu toate lucrurile au iesit exact cum mi-am dorit. 

Insa fiecare colectie noua e un prilej s-o iau de la capat si vine la pachet cu aceeasi bucurie si acelasi entuziasm de la inceput. Cred ca aici intervine pasiunea de fapt, ea e motorul care face lucrurile sa mearga, indiferent de obstacolele care apar pe drum.  

 

Evolutia pietei

Desi majoritatea inca prefera brandurile fast fashion, mi se pare ca se vorbeste din ce in ce mai mult de impactul pe care acest curent il are asupra mediului inconjurator, de exploatarea fortei de munca, de provenienta hainelor pe care le purtam, de sustenabilitate.

Trebuie sa avem curaj sa spunem lucrurilor pe nume, o haina foarte ieftina vine la pachet de cele mai multe ori cu un soi de sclavie moderna, cu angajati (inclusiv copii) care muncesc cate 15 ore pe zi pentru 2 dolari si cu un impact teribil asupra planetei. 

  

 

Planuri de viitor

Imi doresc sa avem un impact pozitiv dincolo de crearea unor haine frumoase si cred cu tarie ca nu trebuie sa alegem intre a arata bine si a face bine. Aceasta este directia spre care se indreapta UNDRESS, ne dorim sa facem lucruri din ce in ce mai calitative, mai durabile, mai sustenabile. 

Mai putin chiar inseamna mai mult, asa ca incurajam consumul constient, reciclatul si donatul. Sustenabilitatea incepe cu fiecare dintre noi, fie ca suntem producator sau cumparator. E un drum lung de parcurs pentru toata lumea, insa de undeva trebuie sa incepem, caci sustenabilitatea inseamna in primul rand grija fata de noi insine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related