2018 a fost un an bun pentru agentie, spune Georgiana Dragomir, Managing Director Grapefruit. Dar tot ar fi bine daca ar exista un calendar minune in care sa fie prevazute pitchurile care vor veni. Despre clientii si obiective noi, trendurile vedeta ale lui 2018 si cele ce se intrevad in 2019, purpose, politica, centenar, campaniile bune ale anului trecut si putin optimism, in randurile de mai jos
2018 pe scurt
In publicitate
Publicitatea online e intr-o continua crestere si, din experienta noastra, Google si Facebook au cele mai bune rezultate. Reversul medaliei este ca publicitatea tiparita este in cadere.
Ne-ar placea daca ar exista un calendar minune sa stim cum sunt programate pitchurile pentru ca in Q1 si Q2 a fost o perioada mai usoara, pe cand in Q3 si Q4 am fost luati cu asalt de invitatii. Am castigat 2 clienti mari anul trecut, din industria energetica si cosmetica. Am si pierdut un pitch, dar am si renuntat la cateva pentru ca procesul si brief-ul nu ofereau destula claritate.
Am inceput sa lucram mai mult la platforme de software development cu obiective de sales, nu doar awareness.
Trenduri vedeta
Mobile first advertising, personalization, location based targeting si micro-moments, iar starul este in mod clar Video Ads in Social Media.
"Purpose"
Purpose-ul este o parte importanta pentru clienti in faza de concept, dar tinde sa se diminueze pe parcursul implementarii sau chiar ajunge sa dispara complet, ei dand mai multa atentie rezultatelor finale. Simt ca, din partea creativilor, a fost o concentrare mai activa. Ei pleaca de la purpose si il urmaresc pe tot parcursul procesului.
Politica si brandurile
Spre deosebire de anii trecuti, 2018 a fost mai activ din punctul asta de vedere. Consider ca brandurile au fost discrete si au pastrat ideea intr-o nota creativa.
Anul centenarului
Ma asteptam sa vad campanii mai elaborate si mai vizibile, atat in mediul privat cat si in cel public.
Campanii misto
Noi nu suntem orientati pe dezvoltarea campaniilor de publicitate si awareness, ci pe dezvoltarea proiectelor B2B care nu sunt vizibile pentru consumator si publicul larg si care pot rezolva probleme reale. Un exemplu este platforma de e-commerce pentru Dacia pe care am dezvoltat-o si a ajutat clientul cu rezultate vizbile.
Un strop de optimism
Noi 2018 nu l-am simtit deloc apasator, doar in contextul efortului depus. A fost un an foarte bun, am crescut ca si echipa, ne-am depasit targeturile, ne-am marit birourile si ne-am consolidat business-ul impreuna cu clientii vechi si noi.
Cum te pregatesti pentru 2019
Anul acesta ne dorim sa ne perfectionam procesele si procedurile interne pentru a ne sustine cresterea sanatoasa din urmatorii ani.