[Turism de soi] Cristina și Daniel Vasilescu (Conacul lui Maldăr): Conceptul nostru de ospitalitate este cel al "răsfățului boieresc"

[Turism de soi] Cristina și Daniel Vasilescu (Conacul lui Maldăr): Conceptul nostru de ospitalitate este cel al "răsfățului boieresc"

Numele conacului despre care am vrut să aflăm mai multe de la proprietari săi este legat de legenda lui Tudor Maldăr. Acesta se pare că ar fi fost unul din căpitanii lui Mihai Viteazu.

Avem norocul ca identitatea noastră să fie întemeiată pe o poveste de iubire, și încă una foarte frumoasă, legată de Măldărești - locul unde se află conacul.

Așadar, Conacul lui Maldăr oferă vizitatorilor așa-numitul ”răsfăț boieresc”. Cel puțin la capitolul mâncare, chestia asta sună foarte bine: 'Prînzul boierului', 'Cina domniței' sau 'Dineul dichisit al jupînesei'.

Strict legat de partea de comunicare a serviciilor de cazare, Cristina și Daniel Vasilescu, ownerii stabilimentului, mai adaugă faptul că și-au putut spune povestea, fără probleme, pe toate mediile, însă cel mai potrivit s-a dovedit a fi pagina de Facebook a conacului.

  

 

O familie de antreprenori

Conacul lui Maldăr este o veche culă oltenească, integral restaurată de actualii proprietari - o familie de antreprenori din Craiova, Cristina și Daniel Vasilescu. Clădirea conacului păstrează intacte toate detaliile de arhitectură ale culelor: zidurile groase, scările interioare și mai ales cerdacul cu arcade, aflat pe toată fațada catului superior.

În conac, proprietarii au cultivat cu precădere stilul brîncovenesc, dar există și camere decorate cu mobilier Biedermayer, Alt Deutsch, sau chiar in eclecticul stil Empire. Majoritatea elementelor de décor au fost adunate de-a lungul mai multor ani, astfel încît să reflecte întocmai stilul de viață al boierilor noștri de altădată.

Conceptul de ospitalitate al Conacului lui Maldăr este cel de "răsfăț boieresc" - un narativ unitar prezent în toate experiențele oferite de conac - de la cazare la restaurant și evenimente.

 

Începutul businessului

Povestea Conacului lui Maldăr nu e cea a unui business, ci mai degrabă una de afinități personale. Proprietarii căutau o casă de vacanță, iar când au descoperit această clădire de început de secol 19 au simțit că poate fi un loc care să găzduiască multă bucurie.

Și așa a început totul. Atât brandul cât și domeniul (care astăzi include conacul, restaurantul, piscina, foișorul, crama, parcul, un mic spațiu de wellness și în curând o bibliotecă și spațiu de loisir) s-au dezvoltat în timp, organic, în tihnă. Așa cum e și viața la conac :)

 

Primii oaspeți au venit chiar din prima zi în care a fost deschis conacul. Amintirile de atunci sunt foarte dragi și în continuare bine conturate - mai ales că mulți din oaspeții de atunci continuă să vină la conac în fiecare an. Am crescut sub ochii lor.

Mulți dintre ei au fost și cei care ne-au inspirat să îndrăznim mereu mai mult în tipul de experiențe pe care le oferim - mai ales pe zona de evenimente [nunți, teambuilding-uri sau retreat-uri corporate].

 

Evoluția echipei

Echipa e cam aceeași de la început până acum și, ca în orice echipă mică, rolurile nu sunt foarte strict delimitate. Noi credem în genul ăsta de abordare, căci menținem mereu contactul cu realitatea, fără să ne diluăm prea mult în proceduri.

Sigur, avem o disciplină - ar fi imposibil altfel, dar cum ziceam și mai sus, ceea ce ne duce mai departe e afinitatea și modul în care împărtășim acest spirit al conacului: o casă boierească ce își deschide porțile pentru oaspeți.

 

Numele

Numele conacului e legat de legenda lui Tudor Maldăr - unul din căpitanii lui Mihai Viteazu. Avem norocul ca identitatea noastră să fie întemeiată pe o poveste de iubire, și încă una foarte frumoasă, legată de Măldărești - locul unde se află conacul.

Se spune că acest Tudor Maldăr a fost capturat de tătari și că în timp ce era prizonier s-a îndrăgostit de el chiar fata hanului. Ea l-a ajutat să fugă și s-au refugiat împreună aici, în sat, într-o culă [actuala Culă Greceanu, aflată la doi pași de conac].

 

Cum vă diferențiați în piață?

Ceea ce oferim la conac e, de fapt, un mic voiaj în timp - în vremea boierilor noștri de altădată. Camerele păstrează atmosfera de atunci până la nivel de detaliu, iar restaurantul nostru e ca o cuhnie boierească unde ești primit în ospeție.

Conceptul gastronomic al conacului e unul special, bazat pe “momente culinare”. Nu există un meniu a la carte, ci există 'Prînzul boierului', 'Cina domniței' sau 'Dineul dichisit al jupînesei'. Una din cele mai apreciate mese este AGAPA sau ‘ospățul între prieteni’ – un moment culinar al vervei și al apropierii între meseni - o secvență de 3-4 preparate, în care singurele 'reguli' sînt armonia și savoarea.

Un alt element definitoriu pentru noi sunt experiențele - de la mici evenimente tematice în care recreăm fragmente de viață de altădată [șezătoarea tradițională, divanul oriental, basme românești, serate franțusești sau legende cu haiduci], la evenimente de familie [nunți sau aniversări] și corporate [teambuilding sau retreat].

O experiență foarte apreciată propusă de noi este nunta tematică – in trei variante de concept: ‘Alaiul Oltenesc’ – cu specific autentic, ‘Divanul de nuntă’ – cu specific boieresc și ‘Nunta domnească’ – de inspirație nobilă, cu influențe franțuzești. Fiecare dintre aceste concepte de nuntă propune o experiență completă, de la meniul tematic la elemente de recuzită și chiar opțiuni vestimentare.

În calendarul evenimentelor pe care le găzduim apogeul fiecărui an îl reprezintă ‘Sărbătoarea Mărului Domnesc’ – organizată deja de șapte ani în ultimul weekend din octombrie. E un eveniment consistent, un adevărat festival dedicat promovării gusturilor și tradițiilor specifice Olteniei, și ocazia cu care oferim oaspeților noștri o formulă concentrată din ceea ce înseamnă ‘farmecul Olteniei de altădată‘.

 

Despre comunicarea voastră

De opt ani de când comunicăm, conacul își are deja o voce a sa, bine sedimentată. Suntem "vechi", dar cu tușe de prospețime și chiar zâmbete candide uneori  De vorbit vorbim pentru toată lumea, iar comunitatea noastră chiar e foarte diversă.

Ne-am simțit în largul nostru pe toate mediile în care am comunicat sau cu care am colaborat, dar probabil că cel mai constant suntem prezenți pe Facebook (dar ne găsiți și pe Instagram). Conținutul reflectă ambianța și momentele trăite la conac. Conacul e o lume în sine - sunt multe detalii, spații, unghiuri și cotloane, și fiecare își are povestea sa.

 

Am avut câteva campanii în media de lifestyle, dar în general ne-am concentrat pe evenimente, inclusiv press trip-uri și colaborări cu influenceri.

 

Momente importante

Momente frumoase și momente grele sunt mereu, e ca în orice alt domeniu, mai ales că ceea ce construim noi nu e un produs, ci o stare, cea a răsfățului boieresc. Cele mai simpatice momente sunt cele în care simțim că oaspeții noștri chiar se cufundă în poveste și trăiesc câteva zile în alt timp. Nu e ușor să te retragi din iureșul ăsta care ne înconjoară.

 

Evoluția turismului românesc

E, cu siguranță, o evoluție și asta ne bucură. Sunt multe locuri frumoase, în care sunt cultivate momente și experiențe memorabile. Sunt motive optimism: discernământul din ce în ce mai mare al publicului. Se simte asta, iar ceea ce primesc trebuie să fie din ce în ce mai bun.

 

Planuri de dezvoltare

Anul acesta avem mai multe planuri de dezvoltare, iar primul dintre ele este un nou spațiu de loisir pe domeniul conacului. E încă un pas în cultivarea de experiențe reconfortante pentru oaspeții noștri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related