Daily Mail a primit o steluta din 5. E ca la Uber, doar ca se noteaza increderea in publicatie

Daily Mail a primit o steluta din 5. E ca la Uber, doar ca se noteaza increderea in publicatie
foto: The Guardian

Daca accesati site-ul Daily Mail de pe browserul de la Microsoft (adica Edge), veti avea surpriza unui mesaj de avertizare. Anume acela ca ceea ce urmeaza sa citesti nu e demn de incredere. Conform The Guardian, start-up-ul NewsGuardian a luat chestiunea fake news-ului in propriile maini si s-a apucat sa dea rating publicatiilor. Iar Daily Mail, care a sifonat multe reputatii de-a lungul vremii, a primit o stea din 5 posibile. Iata mesajul cu care utilizatorul este intampinat:

Acest website nu opereaza la standarde minime de acuratete si responsabilitate in oferirea informatiilor

Inchipuiti-va cam ce ar trebui sa faca un sofer Uber ca sa primeasca o singura steluta de la voi. Cam asa si cu unul dintre cei mai importanti publisheri de stiri din lume. Cei care dau notele, NewsGuardian, cauta sa stabileasca niste standarde in jurnalism, dupa care site-urile sa se ghideze. In felul asta, increderea in publisheri ar creste. 

Tot jurnalistii de la The Guardian explica un pic si modelul de business al NewsGuard:

Acesta se bazeaza pe licentierea produselor catre companiile tech mari care cauta sa lupte impotriva dezinformarii, dar care, totodata, nu doresc sa-si asume responsabilitatea pentru deciziie editoriale. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related