[Concluziile lui 2018] Dan Hagiu: “Triburile” vor schimba total dinamica dialogului dintre branduri si consumatori

[Concluziile lui 2018] Dan Hagiu: “Triburile” vor schimba total dinamica dialogului dintre branduri si consumatori

Romania de abia se voteaza bugetul pe 2019, deci si noi suntem in grafic cu sedimentarea concluziilor lui 2018. A fost haios, dar dureros, cum ar spune Dan Hagiu, Creative Director Marks. Presiunea socio-politica s-a simtit si in culisele publicitatii, dar au fost si influente bune in acest sens. De exemplu, comunitatile de nisa au inceput sa aiba din ce in ce mai multa tractiune, vizibilitate si influenta. Iar brandurile incep sa se implice in viata urbei.

Pentru 2019, Dan Hagiu si-ar dori mai multa onestitate, din partea tuturor. Mai putine floricele. Mai putin bullshit, mai mult adevar.

 

2018 pe scurt

Fragmentul asta din Ace Ventura mi se pare spot on: haios, dar si dureros - pe alocuri.

 

In publicitate

2018 pentru noi a fost un an al schimbarilor si al consolidarii. Ne-am schimbat casa – mai luminoasa si mai mare. Ne-am intarit si ne-am sudat mai bine ca echipa. Am continuat proiectele cu partenerii nostri de traditie si am inceput altele noi cu clienti “proaspeti” din care, multe startup-uri cu proiecte curajoase si multe proiecte de branding si rebranding.

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in publicitate

In culise s-a resimtit, nici nu se poate altfel. Suntem toti in aceeasi barca.

Dar nu pot sa zic ca ne-am lasat influentati prea mult de angoasele socio-politice de la noi sau de la altii.

Si pana la urma la ce ar ajuta? Avem nevoie de luciditate si intotdeauna am cautat partea plina a paharului. Ne ajuta sa ramanem concentrati asupra proiectelor frumoase la care lucram deja si sa construim altele noi.

 

Trenduri vedeta

Comunitatile de nisa au inceput sa aiba din ce in ce mai multa tractiune, vizibilitate si influenta. Trendul va ramane crescator in 2019 si in cativa ani, “triburile” vor schimba total dinamica dialogului dintre branduri si consumatori. Iar noi va trebui sa ne adaptam si metodele interne si strategia de comunicare cu aceste comunitati. 

 

"Purpose"

Pai ma bucur. Pentru noi a fost intotdeauna o mantra conceptul asta si nu am renuntat nicio o secunda la a-l pune pe primul loc, in tot ceea ce facem – pentru clientii nostri sau pentru noi. Urmatorul pas este maturizarea data de “sinceritate” si “asumare”.

 

Politica si brandurile

E bine ca reactioneaza si e sanatos ca se implica in viata urbei, ca sa zic asa.

Dar, sincer, ma incanta mult mai mult faptul ca entitatile care chiar au un rol bine definit pe scena social/politica incep sa se comporte si sa comunice ca niste branduri. 2018 mi s-a parut un an foarte bun din punctul asta de vedere si o sa dau un singur exemplu: Magicamp (chapeau).

 

Anul centenarului

Din pacate, institutional, s-a comunicat haotic, dezlanat, fara pic de unitate (sic). E pacat pentru ca era o ocazie foarte buna, care a fost ratata. Data viitoare, ce pot sa zic?

Altfel, industria a marcat bine momentul si a profitat de contextul dat de aniversare. Mi-a placut campania celor de la “ROM”, au dat dovada de curaj si ii felicit pentru asta.

 

Un strop de optimism

Mi se pare ca un plus net al anului 2018 a fost ca s-a vorbit mult, mult mai mult despre antreprenoriat. Mai important, au fost si multe initiative care au sustinut sau promovat antreprenoriatul si startup-urile.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

Pe baza experientei din 2018 si nu numai, ne pregatim sa fim pregatiti pentru orice si in 2019.

Astept mai multa sinceritate, o asumare autentica a mesajului – oricare ar fi el. Mai mult curaj.

Mai precis, mai multa autenticitate – de la dialogul cu consumatorul, pana la ce si cum alege un brand sa comunice intr-o campanie. Mai putine floricele. Mai putin bullshit, mai mult adevar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related