O poveste antreprenoriala de succes poate incepe asa: ”prima clienta a fost o doamna care tocmai isi pierduse catelul; l-am cautat impreuna si l-am gasit”. Suzana Vasilescu este una din fondatoarele NN Cosmetics - un brand de produse cosmetice care vinde prin Sensiblu, Farmacia Tei, online sau in mici concept store-uri din tara si din afara. Suzana a terminat Istoria Artei, iar partenera sa, Christina Hesse, Filologia.
Businessul lor a inceput in 2015, cand si-au facut primul laborator. Acolo se intampla magia, locul in care au inceput sa produca cele 28 de creme din portofoliul NN. A fost un traseu despre care Suzana spune ca nu a avut foarte multe momente dificile sau de cumpana. Pe partea de branding si identitate vizuala, cele doua antreprenoare au lucrat cu Paul Dersidan (Ogilvy) si cu Mihaela Radulescu (InnerOut), care s-a ocupat de branding.
Comunicam pe Facebook, Instagram si prin intermediul newsletterelor pe care le folosim de obicei pentru a anunta anumite oferte speciale
Fondatoarele NN
NN Cosmetics are doi fondatori: Pe mine, Suzana Vasilescu si pe partenera mea, Christina Hesse, cea care a avut ideea initial de a prelua retetele mamei ei si de a le adapta in asa fel incat cremele produse astazi de NN sa raspunda nevoilor pe care femeile le au in zilele noastre.
Nici eu, si nici Christina nu avem un background in aceasta industrie. Eu am terminat Istoria Artei, si timp de 10 ani am dezvoltat proiecte in zona culturala, printe care si prima editie a Bienalei de Arta Art Encountes de la Timisoara. Am fost directorul galeriei Nicodim, iar in prezent conduc propria mea galerie de arta, Suprainfinit.
Christina a terminat filologia in Cluj si comertul exterior in Germania unde este si in prezent consultant pentru comert exterior pentru Camera de Comert si Industrie / Industrie- und Handelskammer Nuernberg.
Ideea afacerii
Pe Christina am intalnit-o printr-o prietena comuna, care intr-o zi mi-a adus sa folosesc cateva din mostrele de creme facute de Christina la ea acasa. Tin minte ca am folosit cremele si m-am indragostit de ele, mai ales ca la acea vreme aveam mici probleme cu tenul.
Asa ca am sunat-o pe Irina si am rugat-o sa mi-o prezinte pe Christina. Am mers la ea acasa si am povestit cateva ore, ea mi-a spus povestea de viata a mamei ei, Maria Ardelean, ambasadoarea brandului NN, care in anii 60-80, dezvolta creme in farmacia din Craiova pe care o conducea.
Atunci, folosind doar ingrediente naturale si pornind de la reactiile chimice care au loc in interiorul celulelor pielii, Maria a creat o serie de creme care, pentru prima oara, nu urmareau sa adauge nicio substanta straina compozitiei moleculare a pielii. Ci doar sa ii redea hrana si nutrientii pe care ii pierde in lupta cu provocarile de zi cu zi.
Asa s-a nascut, in 2015, brandul NN Cosmetics si primul nostru laborator adevarat unde producem cele 28 de creme din portofoliul NN, dupa retetele initiale ale Mariei, pe care le-am adaptat zilelor noastre.
Echipa voastra
Initial am fost doar eu, Christina si fiica acesteia, Sabina Hesse, un recunoscut Creative Director in advertising care momentan activeaza in Los Angeles, si bineinteles ideea noastra de business.
Am inceput sa lucram pe partea de laborator cu Ottilia Panaitescu, care astazi conduce in mare parte tot ce inseamna productie, si cu Diana Marasoiu care se ocupa de social media. Echipa NN nu este o echipa mare, dar este o echipa care a reusit intr-un timp relativ scurt sa creasca organic un brand de produse cosmetice naturale.
Identitatea de brand
Pentru branding si identitatea vizuala a brandului am avut doi colaboratori extrem de buni: pe Paul Dersidan de la Ogilvy si pe Mihaela Radulescu de la InnerOut care s-a ocupat de branding.
Numele intreg, Natural Nutrition Cosmetics, descrie perfect principalele beneficii ale utilizarii cremelor noastre: nutritie intense a pielii cu uleiuri esentiale si alte ingrediente fara parabeni, fara parfumuri artificiale, fara silicon sau alti coloranti.
Bineinteles ca am tinut cont si de povestea din spatele brandului, si anume povestea Mariei Ardelean, si ne-am dorit ca atat identitatea vizuala a brandului, cat si numele lui, sa spuna povestea ei.
Dezvoltarea produselor
Traim in vremuri contradictorii, in care poluarea, stresul si excesul de formule chimice care se presupune ca fac minuni, sunt factorii principali care afecteaza pielea. Dupa decenii de practica in laborator, Maria Ardelean a ajuns la concluzia ca greselile de ingrijire a pielii tin, dincolo de chimicalele din produsele cosmetice, de o problema de perceptie.
Nu trebuie sa te gandesti la pielea ta ca la un sevalet pe care poti sa il infrumusetezi adaugand orice substanta vrei. Ci ca la un organism viu, de sine statator. La fel ca si corpul tau, si ea pierde, in fiecare zi, apa, grasimi si nutrienti, pe care ii mai putem regasi doar in natura.
Tineretea inseamna de fapt puterea pielii de a-si reface singura plinul cu aceste substante. Si de a se realimenta cu ceea ce ea insasi produce. Atunci cand am re-creat retetele Natural Nutrition, le-am gandit pornind de la aceste adevaruri stiintifice. Ele nu sunt nici mai mult, nici mai putin decat suma blocurilor de constructie ale frumusetii pe care pielea ta deja le contine.
Si de care, odata cu inaintarea in varsta, are din ce in ce mai multa nevoie pentru a se hrani si reface de la sine. Orice alta promisiune e doar un miraj. O frumusete care dureaza e pur si simplu o chestiune de nutritie sanatoasa.
De la idee la produsul concret, pregatit pentru vanzare, drumul este in general foarte lung. Incepe cu studiul pietei pentru a vedea in ce masura acesta corespunde nevoilor reale ale consumatorului, continua cu numeroase incercari a ingredientelor care intra in compozitia noului produs, continua cu analize, testari dermatologice, cautari de nume, implementare online etc.
Iar din experienta noastra de pana acum, durata este diferita, au fost produse care s-au concretizat extrem de rapid, altele la care inca ne gandim / lucram poate si de cativa ani…
Cum comunicati?
Facebook, Instagram si prin intermediul newsletterelor pe care le folosim de obicei pentru a anunta anumite oferte speciale. Depinde ce urmarim in momentul in care facem anumite postari.
Pe Instagram cautam sa atragem cliente noi cu imagini cat mai fresh, punctand beneficiile ingredientelor naturale si vorbind despre cat de important este sa adopti o rutina de ingrijire minutioasa inca din tinerete. Incercam sa intercalam printre postarile noastre clasice cu produsele din portofoliul nostru si imagini cu noutati ale altor branduri made in Romania. Ni se pare importanta aceasta sustinere pe o piata care nu e indeajuns de cunoscuta.
Pe Facebook, pe langa postarile de brand, shareuim periodic diverse clipuri funny sau emotionante cu animale. Fiind vorba de un brand de skincare cu produse netestate pe animale, comunitatea noastra reactioneaza extrem de bine la filmuletele de acest gen. Si tot pe Facebook ne straduim sa avem o comunicare cat mai personala cu clientele, venind cu recomandari punctuale atunci cand acestea ne sunt solicitate.
Newsletterele se dovedesc extrem de utile in perioadele in care avem diverse promotii. Nu mergem pe reteta clasica, un e-mail prin care anuntam oferta si atat, ci incercam sa aducem pe langa stirea respectiva si cateva informatii culturale care au atras atentia echipei NN Cosmetics: o carte proaspat aparuta care ne-a cucerit, un film sau o piesa de teatru de vazut, un concert sau o expozitie de bifat. Si nu putine ori primim mesaje de multumire de la clientele care fac cu ajutorul newsletterului nostru o mica descoperire.
Cui va adresati?
Persoanelor care-si doresc sa adopte un stil de viata sanatos si care nu se limiteaza doar la o dieta mai atenta si la sport, ci-si doresc totodata si o rutina beauty pe masura. Nehotaratilor care nu si-au gasit inca formula preferata si sunt dispusi sa dea sansa unui brand autohton care mizeaza pe ingrediente de calitate si pe posibilitatea de a-ti personaliza crema.
Canale de vanzare
Astazi NN Cosmetics se vinde prin lanturile mari farmaceutice, cum ar fi Sensiblu sau Farmacia Tei, online pe site-ul nostru, dar si in mici concept store-uri din tara si din strainatate.
Momente grele, momente frumoase
Sincer? Nimic n-a fost greu, pana la urma e un alt fel de proces de creatie, cu provocari si bucurii, cu cautari de drum si alegeri asumate.
Poate cea mai mare bucurie este reactia clientelor noastre. Ni s-a intamplat de multe ori sa primim mail-uri de la femei total necunoscute prin care ni se multumeste si ni se spune ce schimbari minunate s-au petrecut cu tenul dupa o perioada de folosire a produselor noastre. De fiecare data ne bucuram enorm, sunt confirmari neasteptate – pentru noi emotionante.
Amintiri din primele zile
Dupa-amiezile lungi de toamna in care doamna Maria Ardelean ne punea sa facem creme cu mana in bucataria ei din Germania, folosind ingrediente diferite pentru aceeasi crema pentru a intelege reactiile si principiile de baza ale unei emulsii (baza solida, baza apoasa, emulgator, stabilizator s.a.m.d.).
In conceptia “de moda veche” a doamnei Ardelean, nu poti sa faci un business daca nu il intelegi/stapanesti in toate detaliile.
Primul client
O doamna care locuia in nordul Bucurestiului si care tocmai isi pierduse catelul pe care l-am cautat si gasit apoi impreuna :))
Piata in care activati
Este o piata in continua miscare, apar branduri noi, dispar altele, tendinta este evident ascendenta si e inca mult loc pentru idei noi, pentru produse de calitate. Principalul motiv de optimism este interesul tot mai mare pe plan mondial pentru un stil de viata sanatos, pentru produse naturale.
Planuri pentru 2019
Obiectivul principal de dezvoltare pentru 2019 este sa ajungem pe piata din America. Vom participa alaturi de parteneri care se vor ocupa de distributie la un mare targ de produse cosmetice in martie 2019 la New York - avem emotii, dar si incredere in produsele noastre!