Scotocind dupa povestile productiei locale, ne-am intalnit si cu un top 3 noutati din registrele Film Factor pe anul trecut, care includ un proiect de "social TV" destinat persoanelor de varsta a treia si conceput in Israel, la care compania a colaborat cu Irina Codreanu (Paper Plane) pe partea de creatie, acoperind productia si post-productia tuturor materialelor promotionale.
Am aflat si despre intalnirea cu agentia Marcel Paris si lantul hotelier Accor Ibis, proiect pentru care s-a filmat in zona Sibiului, pe o vreme potrivit de mohorata, cu figuratia a 300 de oi cu spirit de echipa si eroismul unui cascador aproape-inghetat.
Iar dintr-o colaborare cu canalul de entertainment Quest Arabya, a iesit show-ul No Kitchen Required, pentru Arabia Saudita si Emiratele Arabe Unite, filmat in zonele Vulcanilor Noroiosi, lacul Siriu, Muntii Buzaului si, in cadrul unui episod dezvoltat special, Delta Dunarii.
Cum s-au intamplat toate, povesteste Tino Furtuna (General Manager, Film Factor) imediat mai jos.
Start de la creatie
Sparko.TV este un concept de network interesant (si eficient) pentru interactiunea cu persoanele de varsta inaintata, creat in Israel si aplicabil in toate teritoriile in care asistenta sociala are semnificatie. Am contribuit si creativ la lansarea acestui produs, inca de la primul PPM pe care l-am facut la Tel Aviv. Promovarea se face pe multiple platforme, incepand din acest an cu cateva piete din Europa Occidentala.
Misiunea noastra era sa ne ocupam de productia si postproductia materialelor promotionale, inclusiv a demo-urilor tehnologice. Pentru partea de creatie, de care s-a ocupat Irina Codreanu, am avut destule challenge-uri: luni de zile de lucru, de la mesaje pana la alegerea numelui produsului, probe video, solutii tehnice.
In pre-productia spoturilor a trebuit sa fim foarte atenti la partea de casting si scenografie, astfel incat personajele si ambientul sa nu poata fi localizate intr-o anumita zona geografica, sa fie credibile pentru toate zonele de dezvoltare ulterioara a produsului.
Echipa din Israel a fost in stransa legatura cu noi in fiecare zi, pe fiecare detaliu, astfel incat la filmari a fost un fel de "farmacie"(sau aproape, daca ma gandesc la ideile care apareau ca o cascada, in miez de noapte, de la departamentele de creatie si tehnic ale clientului).
Evident, trebuia sa obtinem "factorul lacrimogen", alfel nu treceam de testul aptitudinilor, dar calitatea interpretarii actoricesti a lui Ion Arcudeanu a indeplinit toate asteptarile agentiei si clientului. Clientul a plans o saptamana, se uita la spot si plangea. Sa fie... bugetul?
Cu bucatarii Orientului in Muntii Buzaului
Proiectul Quest Arabya a fost dezvoltat pentru Emiratele Arabe Unite si Arabia Saudita, fiind bazat pe formatul No Kitchen Required: trei "chefi" cunoscuti se intrec in a reproduce si imbunatati retete locale, avand totodata si probe fizice in competitie, destul de greu de trecut.
Totul a demarat cu un telefon de la Marc Lorber, fostul coordonator HBO pentru Europa Centrala si de Est al serialului "In Deriva", si o discutie despre munti, ape, aventura... Avem, cum sa nu! Era vorba initial despre Muntii Bucegi, un lac semnificativ si Marea Neagra.
Noi am venit, insa, cu propuneri care au legat actiunile de vanatoare de zona Vulcanilor Noroiosi (nu cea "turistica", ci o zona salbatica, spectaculoasa), Lacul Siriu si Muntii Buzaului - iar datorita frumusetii si unicitatii Deltei, a fost dezvoltat un episod de pescuit, neconventional, continuat si cu o proba acolo unde Dunarea intalneste Marea Neagra.
Am avut doua saptamani de scouting, dintre care patru zile cu casa de productie din Liban si producatorul american.
Am gasit locuri de o frumusete rapitoare si am stabilit apoi perioada de filmare -- timp de zece zile, trebuia sa avem numai cer insorit, proiectul fiind... pe "beauty". Asta nu a fost chiar o problema - datorita numelui pe care il port, se pare ca am o legatura buna cu serviciul meteo de sus.
In schimb, cand am primit lista cu echipa de filmare si protagonistii (35 de persoane din Liban, Arabia Saudita si Emirate), n-am mai fost siguri pe nimic pana la aprobarea vizelor. Vremea, ce sa vezi?! Ne astepta... frumoasa! Am avut si noi o echipa numeroasa, cu tehnicieni, scenografi, recuziteri, juriu, ansambluri de dansuri populare, vanatori, pescari, jeep-uri, barci cu motoare de toate puterile.
Cand s-au terminat filmarile in Delta, bariera de limba s-a dovedit un mizilic dupa petrecerea cu numarul 6 si studiul concentratiei la palinca, iar ultima zi in Bucuresti cu protagonistii si clientul au lasat o impresie puternica de tara primitoare si casa de productie pe care te poti baza.
Surpriza, peste o luna, unul dintre protagonisti a venit cu sotia ca sa-i arate Bucurestiul si Valea Prahovei. Nu am stiut ca m-a cautat, dar ne-am intalnit in restaurantul unui prieten, unde era la vedere o poza mare cu Holograf, iar el ii arata sotiei pe subsemnatul. M-am apropiat, l-am luat pe dupa umeri si a fost o reactie...ca-n filme! Si (inca) un chef... cu un "chef".
Un cascador-erou si 300 de oi ascultatoare
Al treilea proiect este campania Accor Ibis - Mission 15', pentru care am lucrat cu agentia Marcel-Paris, prin hub-ul Prodigious, al Publicis France. Pentru acest client am propus/ales Sibiul si zona pitoreasca din jurul Sibiului.
Vremea nu era tocmai favorabila filmarilor, dar s-a potrivit perfect cu mood-ul care cerea ceata si mister. S-a dat cu ceata exact atat cat trebuia, caci altfel ne costa un pogon de bani sa "victimizam" peisajele.
In figuratie au jucat vreo 300 de oi, care se duceau in mod exemplar cand in sus, cand in jos, dupa cum zicea regizorul.
Am avut si un cascador mult incercat, care a stat in apa rece a lacului atat cat a fost nevoie pentru a filma un cadru in care dubla protagonistul; i se turna apa calda pe dupa gat in costumul de neopren, pentru egalizarea temperaturii. Din motive care tin, poate, de cultura vinului, francezii nu au fost de acord sa ii turnam vin fiert, desi era din belsug la fata locului.
Patru zile cu echipa franceza- regizor, DOP, producatori, agentie si client - au creat premisele noului proiect, in aceeasi formula, la care lucram in acest moment. Project Managementul in franceza face minuni - ajuta daca stii franceza de mic... Vive la France!