După un an politic amețitor, schimbări climatice și riscuri economice, brandurile și consumatorii privesc optimist spre viitor.
Brandurile încep să devină mai responsabile și să-și asume roluri importante în viețile consumatorilor pe subiecte precum sănătate, civism, dialog, responsabilitate socială sau sport. În plus, au înțeles importanța comunităților și a influenței pe care o pot aduce asupra pieței. Consumatorii sunt mai atenți la ce cumpără, sunt mai interesați de protecția mediului și își ușurează viața cu gadgeturi și aplicații de welness și wellbeing.
Am punctat câteva trenduri care aduc brandurile în zona de marketing experiențial permițându-i participantului să interacționeze și să creeze o legătură emoțională cu produsul sau serviciul.
Brandurile la festivaluri - trenduri 2019
Dacă e cald afară, oferă-le cremă solară, dacă plouă dă-le pelerine de ploaie.
Anticiparea experiențelor pentru consumatori poate fi cheia către a le câștiga încrederea și top of mind atunci când se gândesc la un produs.
Social Media
Activarea este doar o componentă a parteneriatului cu evenimentul.
Maximizarea acesteia se face prin comunicarea în social media. Atunci când un brand se aliniează cu comunicarea evenimentului, brandul poate genera conținut nu doar în timpul, ci și înainte și după festival.
Anunțarea unui nou headliner, modalități de a cumpărara un bilet, give aways supriză, aftermovie sau albumul foto sunt doar câteva din elementele care determină fanii să dea follow și să urmărească storyurile și postările brandurilor.
Coca Cola Festival Bottle @ Untold / Neversea
Virgin Trains @ Festival No. 6
Tech
VR este una din cele mai sigure metode de a câștiga atenția participanților și asta pentru ei vor să trăiască experiențe memorabile și ieșite din context. Îmi amintesc acum 3 ani, cum la standul Marlboro era mereu coadă pentru că oferea oportunitatea participanților „să zboare" cu un simulator și o pereche de Oculus Rift.
AR este o altă tehnologie care permite utilizatorului să devină un avatar gelatinos sau să aducă la viață un obiect sau un produs.
HP Antartic Dome @ Coachella
Video content + live streaming
Conținutul video este printre cele mai utilizate metode de comunicare în mediul online cu cea mai mare rată de conversie.
Aceasta, în special live streamingul, crește nivelul de engagement, fără să fie nevoie de cheltuieli prea mari în comunicarea și promovarea lor.
Festivalurile din România se concentrează acum nu doar pe line-up și program ci și pe experințele senzoriale și emoționale.
Brandurile care reușesc să comunice din ce în ce mai personalizat și contextualizat sunt și cele care reușesc să rămână top of mind în mintea consumatorilor.
Miele Laundromat @ Lowlands Festival
Private Lounge
Lounge-ul este printre cele mai bune metode de a interacționa cu publicul pentru că îți oferă acces la o audiență extrem de targetată.
Poate fi dedicat presei, VIP-urilor sau chiar liderilor de opinie dintr-o comunitate.
Este cel mai bun spațiu pentru interacțiune directă, networking și social fun.
Healthy food
Cafea de specialitate, burger vegetarian, shakshuka, freshurile, wrapuri de sushi și kombucha sunt doar câteva din noile trenduri în zona de food. Consumatorii vor să știe ce consumă și cum pot avea mai bine grijă de ei.
Wellness
Sesiuni de yoga, workshop-uri de wellbeing, self-development sunt doar câteva din interesele care-i fac curioși pe participanți să vină la stand și să interacționeze cu un brand.
Ideile bune sunt cele care generează conversație, iar timpul petrecut la un festival se poate întinde pe câteva zile, așa că "learning while having fun" este noul trend.
Old Mout City Camp @ Bestival
Fashion
Festivalurile cu tradiție și cu un brand awareness puternic au acces la o bază de date dedicată, comunitate care poate fi activată.
Un ghiozdan, un tricou, un portofel, un termos sau o baterie externă sunt doar câteva dintre elementele unui kit de festival care poate purta brandul și după festival în activitățile de zi cu zi.
Instalații artistice
Pe lângă muzica live, participanții vor și alte experiențe senzoriale pe care să le share-uiască cu prietenii lor (și în online). Un copy bun cu litere volumetrice, o instalație sau un graffiti produse în colaborare cu artiști poate deveni conținut care să se viralizeze ușor pe rețelele de socializare.
Desperados @ Skyfest
Storytelling
Povestea locului joacă un rol important în build-up-ul conceptului. Un loc special în natură, înconjurat de izvoare, păduri și lacuri poate atrage publicații care să vorbească despre festival și experiența de aici. Poveștile aduc fanii mai aproape de un brand, mai ales atunci când sunt create și generate împreună.
Transport
E o vorbă care spune că nu contează destinația mai mult decât călătoria.
Călătoria este build-up-ul de stare al participantului pentru festival. Fie că folosesc avionul, trenul, autocarul sau chiar rulota, un brand poate deveni un companion minunat într-un timp aparent mort.
----
Mihai Mija este Brand Partnership Manager pentru evenimente din industriile creative.
Mihai are un background în marketing și evenimente de peste 10 ani precum ShortsUP, Street Delivery, Gărâna Jazz Festival și Vfair.