[fresh x design] Tamina Lovin (designer industrial): Lelograms traieste pentru Instagram, iar romanii sunt foarte tari pe design

[fresh x design] Tamina Lovin (designer industrial): Lelograms traieste pentru Instagram, iar romanii sunt foarte tari pe design

Tammy Studio este un ”one-woman show” cu colaboratori in toate zonele sale de interes. Brandul este rezultatul ambitiei si creativitatii Taminei Lovin, care are background si studii in Industrial Design. Inainte sa-si lanseze creatiile pe piata din Romania, piesele sale de bijuterie au fost expuse si in New York, la Museum of Design (MAD). Insa Tammy Studio este si brandul-umbrela al Lelograms, despre care am vorbit in interviul de mai jos. 

Asadar, bijuterii minimaliste ce pot fi incadrate in arta contemporana atent lucrata. Insa, din 2019, shopul Taminei, ne spune ea, va mai cuprinde haine, mobilier, corpuri de iluminat, vesela si accesorii de tot felul. Foarte importanta in tot procesul de productie a obiectelor este etapa in care itemurile sunt purtate si testate. 

De exemplu, in ceea ce priveste bijuteriile si hainele, ele trebuie sa fie comode si ergonomice.

Va puteti arunca un ochi pe contul de Instagram al brandului, daca titlul acestui material v-a intrigat. 

 

Povestea, de la inceput

Eu sunt Tammy si sunt designer industrial. Am o diploma in Industrial Design si Master tot in product design, aplicat pe materialele ceramica, sticla si metal.

In studentie am lucrat ca art director in mai multe agentii de publicitate, iar apoi, la 23 de ani, am avut sansa sa lucrez chiar in specializarea mea: am fost product designer intr-o echipa de hardware development din Bitdefender pe mai multe produse.

Printre ele, unul numit BOX, ce a fost lansat in San Francisco. Am plecat de acolo pentru a incepe o colaborare cu Karim Rashid Inc, care a inceput cu dezoltarea unei aplicatii din app store si a continuat cu mine mutandu-ma la New York pentru a face parte din echipa sudioului de product designeri care livra concepte de design si, uneori, companii internationale, sub egida Karim Rashid Inc.

Practic, am desenat mobilier, corpuri de iluminat si alte obiecte in cadrul studioului pentru BoConcept, Kundallini, Kartell si multe ale nume cunoscute. Obiecte care au intrat apoi pe linia de productia si se gasesc acum in magazine din toata lumea. 

 

Tammy Studio

Am hotarat ca vreau sa ma intorc din NYC in Bucuresti si sa imi fac propriul meu Karim Rashid Inc. Asa s-a nascut TAMMY Studio: studio de design care face conceptare de produse, proiectare, instalatii artistice si visuals.

LELOGRAMS este partea de busines to consumer a unui B2B. Face parte din TAMMY.studio si este divizia de produse create, produse si vandute prin mijloace proprii.

In primavara lui 2018, am scos in piata locala bijuteriile minimaliste. Acum, in 2019, urmeaza lansarea unor colectii de haine, iar ulterior, site-ul va cuprinde, mobilier, corpuri de iluminat, vesela si alte accesorii. 

 

Echipa

TAMMY.Studio este, at its core, a one woman show, asa cum este si Karim Rashid Inc., dar care are colaboratori in diverse modalitati de lucru, ori de cate ori activitatea o cere. Adica echipa poate fi oricat de mare o cere proiectul.

 

Identitatea de brand

TAMMY.Studio este chiar numele meu, si este un self brand, asa cum se obisnuieste in domeniul desing-ului. LELOGRAMS a plecat de la ideea de forma geometrica complexa, dar totusi minimalista. Mai exact, de la paralelograme, dar cu mai multe laturi.

Este un brand de sine-statator, pentru ca am vrut sa depaseasca sfera de zona personala. Practic, sunt oameni care stiu LELOGRAMS, dar care nu stiu cine sunt eu, si asta este perfect. Il vad ca pe un brand de sine statator cu produse. 

Strategia si toate demersurile online ale identitatilor ambelor branduri sunt exclusiv la mine.

 

Dezvoltarea produselor

O sa ma refer la LELOGRAMS, cu piesele de bijuterie si hainele ce urmeaza a fi lansate. Inspiratia pentru mine in ceea ce priveste produsele proprii se rezuma la ce mi-as dori eu sa fi existat deja dar nu gasesc nicaieri.

Acesta este trigger point-ul. Urmeaza schitele in creion intr-o agenda de idei, apoi modelarea si randarile 3D. Imaginile finale le discut cu atelierul de bijuterie sau respectiv croitorie care face productia efectiva, validez daca exista impedimente tehnice si fac modificarile necesare.

Executia prototipurilor si purtarea lor o perioada este o etapa foarte importanta pentru mine. De exemplu, in ceea ce priveste atat bijuteriile cat si hainele, ele trebuie sa fie comode si ergonomice. Adica un inel sa nu iti distruga tesatura unui pulover sau sa iti ramana blocat in buzuar.

O haina sa se comporte bine la spalat si sa aiba detalii utile, cum ar fi buzuanare si fermoare ce imbunatatesc functionalitatea hainei. Odata ce produsul trece aceste teste, urmeaza sedintele foto, care sunt de doua feluri: conceptuale, pentru a fi postate pe social media (@lelograms), fie mai standard pentru website-ul lelograms.com

 

 

Despre partea de comunicare

LELOGRAMS traieste pentru Instagram. Tot contentul creativ realizat are acest unic scop: de a fi postat in griduri de 12 postari monocromatice. Acesta este unul din motivele pentru care a fost remarcat: pozitionarea ca imagine.

Scopul LELOGRAMS nu a fost prioritar sa vanda efectiv. Scopul lui a fost sa se faca vizibil si remarcat, in nisa de produse, si printre oamenii care ar fi putut fi potentiali clienti. Pentru ca acestia sunt de fapt si oamenii carora TAMMY.Studio, ca studio de design, se adreseaza.

Oameni care lucreaza in agentii si vor un studio de design cu care sa colaboreze, sau direct clientul final, brandul, care cauta designeri pentru instalatii artistice de exemplu.

 

Scopul instagramului LELOGRAMS - culmea - nu este sa vanda. Sau mai degraba nu sa vanda produsele efectiv. Faptul ca piesele de bijuterie se si cumpara este un side-effect mai degraba. Instagramul @lelograms se adreseaza oamenilor de agentie, celor pasionati de design si vizualuri cool.

E un profil artsy care ofera free value: followersii cer pozele postate in DM ca sa si le puna wallpaper pe telefoane. Cei din industria de advertising stiu insa sa citeasca printre randuri si au cautat cine face contentul de pe pagina. Aceia ajung la @tammy.studio. Lor li se adreseaza LELOGRAMS. E un stunt overall. Un marketing stunt complet functional, cu productie si livrari si toate cele.

 

Momente de povestit

In tot demersul asta complex, chiar drumul in sine este dificil, in sensul de afirmare locala. In Romania nu exista conceptul de designer multilateral dezvoltat care poate gestiona toate variatiile a ce inseamna design, ca este design de tech, de fashion, de mobilier, sau orice altceva ce se design-uieste, pentru mine toate acestea sunt produse.

Am inceput in piata cu bijuterie pentru ca este ceva foarte simplu de proiectat si de realizat, si foarte rapid ca si proces de executie. Dificil este sa comunic activitatea mea publicului.

 

 

Evolutia pietei

Romania este foarte tare pe design. Inainte sa le lansez in Romania, piesele mele de bijuterie au fost expuse spre vanzare si in New York, la Museum of Design (MAD). Si pot sa zic sincer ca nu erau lucruri comparabile in vitrina.

In Romania insa sunt foarte multi designeri de bijuterii care creeaza piese contemporane absolut superbe. Aici oamenii sunt foarte indarjiti cu talentul lor si nu au nevoie de sprijin exterior pentru a si-l manifesta. Ma includ si pe mine in aceasta categorie. 

 

Planuri pentru 2019

Cred ca in Romania oamenii nu inteleg designul contemporan, fie ca este vorba de mobilier de fashion sau de accesorii. In sensul in care nu pot plasa un model de haina, pantof sau scaun in decada corespunzatoare inventarii lui si poarta lucruri inventate in anii 1940-1980 sau chiar mai vechi.

Un exemplu foarte evident pe intelesul tuturor ar fi inelele de logodna, al caror design clasic dateaza din epoca Victoriana (adica anii 1800-1900). Intre timp, s-au inventat tehnologii si posibilitati nenumarate de incrustrare a pietrelor pretioase.

Si totusi, foarte putin sunt aceia care aleg altceva decat binecunuscutul inel universal pe tot globul. In colectia LELOGRAMS 2018 am avut variante de inele conemporane de logodna si verighete, iar in 2019 va fi o colectie separata dedicata doar pentru zona de wedding & engagement. Vom avea si clothing apparel pe langa noua colectie de bijuterii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related