[fresh x design] Paul Popa (artist vizual): Publicul devine tot mai educat in zona designului de obiect, fie el decorativ sau utilitar

[fresh x design] Paul Popa (artist vizual): Publicul devine tot mai educat in zona designului de obiect, fie el decorativ sau utilitar

Gravura, gravura pe sticla, imprimerie, lucru cu metalul si alte tehnici pe care numai exercitiul si rabdarea ti le perfectioneaza. Paul Popa este artist si face parte din echipa Stellar Creative Studio. Dupa ce a terminat materul, Paul s-a apucat de restaurarea metal, ”fiind o ramura a metalului in care nu prea activasem”. 

Asadar, echipa ”stelara” este alcatuita din trei artisti care lucreaza in domeniul artei vizuale si decorative: Ana Damoc (artist vizual, specializare grafica), Ioana Stelea (artist vizual, specializare sticla), respectiv Paul Popa, care ne povesteste despre clientii micii intreprinderi: corporatiile, in primul rand. Pentru care echipa produce obiecte personalizate, trofee sau ofera servicii de graphic design.

Insa avem si comenzi pentru obiecte ambientale sau bijuterie contemporana

De altfel, prima comanda venita a fost de la o companie din industria chimica si a constat in 400 de decantere de vin, din sticla, gravate manual. 

 

Un pic de background

Am crescut in atelierul unui artist (tatal meu), ceea ce m-a atras spre a ma ocupa de acelasi lucru. Am inceput liceul de arta din orasul Craiova, sectia de ceramica, dupa aceea am urmat Universitatea de Arta din Bucuresti, Facultatea de Arte Decorative si Design in sectia Ceramica- Sticla - Metal, specializarea Metal.

Din timpul facultatii am inceput sa particip pe la targuri de vintage cu diverse accesorii pe care le realizam din metal. Prin anul II de facultate m-am angajat la o firma ce se ocupa cu prelucrarea metalului in scopul realizarii de obiecte promotionale, acesta fiind locul unde mi-am mai completat cunostintele asupra metalului.

Dupa terminarea masteratului, m-am apucat de restaurare metal, fiind o ramura a metalului in care nu prea activasem. Insa la sculptura si bijuterie nu am renuntat niciodata. In acest timp am participat la targuri internationale de bijuterie contemporana, Am gasit, astfel, o posibilitate de a creea lucrari sculpturale sub forma unor machete de mici dimensiuni, ce pot fi purtate.

 

Ideea proiectului actual

Este o pasiune care s-a conturat si in zona anteprenoriala. Stellar Creative Studio este rezultatul fuziunii a trei directii diferite de abordare a artelor vizuale si decorative. Infintarea firmei a survenit in urma numeroaselor proiecte in care eram implicati si intrucat tot mai multi se fereau de contractele pe drepturi de autor, am fost determinati sa infintam aceasta firma.

 

Echipa 

Echipa noastra este formata din trei artisti, ce lucreaza in domeniul artei vizuale si decorative. Fiecare membru este specializat intr-un domeniu diferit, precum sticla, metal, tipar clasic si graphic design.

 

Ioana Stelea – artist visual, specializare sticla – Proiecteaza obiectele din sticla, se ocupa de partea de realizare, gasind mereu solutiile tehnice cele mai fezabile. Tot in atributiile Ioanei intra fotografierea si prezentarea obiectelor, gandirea partii de packaging si comunica permanent cu clientii, pastrand relatiile firma-client

Ana Damoc – artist visual, specializare grafica – Se ocupa de proiectele de graphic design din firma dar contribuie si la coordonarea comenzilor.

Paul Popa – artist visual, specializare metal – Proiecteaza obiectele din metal, fie ca este vorba de bijuterie, sculptura sau obiecte ce servesc amenajarilor interioare,  ocupandu-se si de partea de executare. Pe partea birocratica, pastreaza permanent relatia cu clientii si furnizorii.

 

Identitatea de brand

Dupa lungi ore de brain storming (cel mai greu este sa iti gasesti un nume care sa reprezinte ceea ce faci), Ioanei i-a venit ideea de Stellar, limita sunt stelele. Creative Studio a venit de la sine, in completare.

Totul pana acum a fost realizat inhouse. Ne ocupam singuri de identitatea si promovarea bandului avand un atu faptul ca Ana Damoc are o specializare in domeniul graficii. Si Ioana Stelea cocheteaza cu designul.

 

Primele zile de business

Prima comanda a fost o serie de 400 de decantere de vin, din sticla, gravate manual. Am folosit doua pattern-uri generale pentru gravura, insa fiecare piesa a fost unicat.
Clientul a fost o companie din industria chimica.

 

Dezvoltarea produselor

Pana in momentul de fata am lucrat mai mult pentru proiecte comisionate, asadar am avut un brief, mai mult sau mai putin bogat, de la care pornim. Pot fi proiecte comune sau mai mult individuale, nu exista o reteta. Tot timpul incercam sa venim cu rezolvari cat mai inovatoare pentru fiecare proiect. 

Intotdeuna procesul incepe prin realizarea mai multor schite, apoi prototipuri, iar de aici, e un intreg proces back and forward intre noi si client. Inspiratia nu trebuie luata de undeva anume, pur si simplu in functie de fiecare client si de brieful primit, dam inapoi produsul finit.

Fiecare produs/proiect este unic si datorita acestui fapt dezvoltarea acestuia difera, de la caz la caz. Timpii de lucru se calculeaza in functie de tipul de produs si de procedeele tehnologice aferente.

Atunci cand este vorba de obiecte de autor de tip unicat sau de serie mica, procesul de creatie si productie este, de cele mai multe ori, unul mai mare. In tip ce pentru seriile mari, ce depasesc 100 de piese, sunt cautate solutii eficiente de a reduce timpul de lucru fara a scadea calitatea produselor.

Ca in orice proces creativ este destul de greu sa spunem cat dureaza dezvoltarea unui produs/proiect. Este o diferenta mare intre realizarea unui obiect de autor si realizarea obiectelor in numar mai mare; insa intotdeuna ne axam pe touch-ul personalizat pentru fiecare. Fie ca vorbim de gravura, gravura pe sticla, imprimerie sau alte tehnici.  

De obicei, conceptul dureaza mai mult decat realizarea obiectelor. Pentru realizarea unui prototip este nevoie de mult timp sa iti poti da seama si realizarea lor in numar mai mare.

 

Comunicarea. Profilul clientilor

Ne-am axat mai mult pe nevoia clientilor, atat cand vine vorba de proiecte comisionate sau autogenerate. Intrucat activam in mai multe domenii, este greu sa descriem un tip standard de clienti, lucram destul de des cu corporatii, pentru care producem obiecte personalizate, trofee, sau oferim servicii de graphic design, insa avem si comenzi pentru obiecte ambientale sau bijuterie contemporana.

Clientii nostrii cauta in general produse deosebie, de calitate, care sa nu se regaseasca pe piata in serii mari. Acestia doresc obiecte ce au in spate un concept si sunt realizate manual partial sau total.

Ne place sa discutam deschis cu clientii nostri si uneori ii implicam in procesul de creatie, astfel incat la finalul comaborarii, sa rezulte obiecte de care sa fim mandri cu totii.

 

Evolutia pietei in care activati

Credem ca interesul pentru zona alternativa este tot mai mare. Publicul devine tot mai educat in zona aceasta de obiect, fie el decorativ sau utilitar. Atunci cand incerci sa dai o amprenta unica obiectelor, chiar daca ele sunt realizate in numar mai mare, cred ca piata te va tine in permanenta sus.

Iar atunci cand fiecare prototip este tratat ca pe un obiect pretios, cu siguranta nu vei da gres. Provocarile vin o data cu clientul, nu ne comparam cu piata.

 

Planuri pentru 2019

Investitiile noastre sunt in permanenta indreptate spre utilaje care sa ne ofere posibilitatea de diversificare a tehnicilor pe care le putem folosi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related