Pentru board game-ul Inside Hero s-a jonglat cu multe idei. Singura constantă: roata emoțiilor

Pentru board game-ul Inside Hero s-a jonglat cu multe idei. Singura constantă: roata emoțiilor

Inside Hero combină pasiunea pentru board games cu cea pentru propria cunoastere. Ideea este să te joci, iar în același timp, să te descoperi. Silvia Pavăl este cea care ne-a povestit aventurile care au dus, într-un final, la varianta finală a jocului. Alăuri de ea sunt Paul și Florin.

În mijlocul acțiunii stă așa-numita roată a emoțiilor. Care a fost modificată de mai multe ori, ca design și conținut, până să arate cum arată acum. În rest, scenariul jocului este unul stratificat, ”menit să lucreze subtil cu toate aspectele ființei tale”. Cât de greu este să creezi de la zero un astfel de joc? 

Nu aș spune că a fost dificil, dar cred că ne-a ajutat faptul că mai lucrasem înainte și la EQ Game, un alt board game destinat familiilor ce doresc sa-și dezvolte inteligența emoționala. 

Pentru viitorul apropiat, planul (sau, mai bine spus, dorința) echipei este să lanseze Inside HERO și în limba engleză. Mai ales că, în ultima vreme, mai multe agenții și au arătat interesul pentru el.

 

Ideea unui joc de auto-cunoaștere

Florin Alexandru, colegul nostru de la Tikaboo, având deja un board-game care inspira zeci de familii: EQ Game - Alfabetul inteligenței emoționale, s-a gândit să extindă zona de creație și anume să creem alte jocuri și jucării.

Paul, colegul nostru, pe care la acea vreme nici măcar nu-l cunoscusem personal, căuta un spațiu unde să se desfășoare această activitate de creație. Într-o dimineață, Florin m-a invitat să merg cu el să vedem acel spațiu. Neștiind prea multe despre proiect.

Pe drum mi-a zis: „Știi, ai vrea să fii responsabilă de tot ce va ține de creație din acest moment? Cum ar fi designer-ul șef!” Am zis ”bine”, deși nu știam ce presupune. Nu știam ce presupune să faci jocuri sau jucării. Până atunci. făcusem haine și pantofi. Atât.

Am desenat, am desenat și iar am desenat. Am avut o grămadă de idei și am rămas la una singură. Și anume - roata emoțiilor. Asemănătoare cu o roată tibetană, dar din lemn, pe care jucătorul și-o putea construi singur. Pe fiecare piesă era notată o emoție, iar cel care juca putea învăța astfel cum se ajunge de la milă la iubire, de la frustrare la furie, cu alte cuvinte: învăța traseul fiecărei emoții din cadrul unei trăiri.

Deși conceptul suna foarte bine, la roata emoțiilor am lucrat aproximativ 2 luni și din păcate nimic nu se lega. La partea de producție primeam doar răspunsuri nefavorabile, costurile erau mult prea mari, ca la final să-mi dau seama că nu ofeream nimic cu adevărat valoros și amuzant. Am fost dezamăgită, normal. Realitatea nu s-a potrivit cu așteptările mele.

Într-o marți, am rezervat sala de conferințe în care urma să avem o zi de brainstorming cu o parte din echipa extinsă. La momentul acela, colegi noștri, Paul și Cristian, cu care urma să ne întâlnim, stăteau în alte orașe.

A fost o zi productivă, unde am discutat, în jurul unei mese de Ping-Pong, cum să îmbunătățim produsele deja existente, am avut cu toții o mulțime de idei faine, am bifat toate aspectele pe care ne propusesem.

Am început să scriem idei și la un moment dat zice Paul că el ar fi fain să fie un instrument de auto-coaching. Florin a răspuns, fără să stea pe gânduri: ,,Da, s-o facem!’’. Eu am notat ideea. A rămas să ne întâlnim - eu, Florin și Paul să începem munca, dar sincer vă spun că eram sceptică și fără prea mult chef.

Nu vă spun de câte ori s-a schimbat forma acestui joc, de la început până la final. Ce-i drept speram să-l terminăm repede, dar nu a fost așa. Am început să lucrăm, să ne punem întrebări, să ne contrazicem, să învârtim conceptul pe toate părțile posibile.

Într-o zi de sâmbătă, Paul dădea cu aspiratorul pe acasă și i-a venit ideea magică a numelui, și a spus: „Evrika - Inside Hero!’’ Acum aveam și nume și nici măcar o singură scuză pentru că nu îl aveam terminat în formă brută cel puțin.

Am strâns toate ideile noastre și am alcătuit finalul. L-am mai testat și modificat de trei ori. Nici nouă nu ne vedea să credem ce ieșise. L-am testat cu prietenii noștri. Iar eram cu gură căscată. Și noi și ei. Ieșise genial.

 

Echipa completă

Creierele: Florin, Paul și Silvia. Trei oameni cu povești faine de viață, care au ajuns să-și exprime potențialul și care au dorit să dea mai departe „descoperirile” lor.

Florin inspiră și schimbă mii de vieți prin cele două cărți ale sale (bestseller-ul „Copilul tău este un geniu!” și „Magia despărțirii”), dar și al board-game-ului EQ Game - Alfabetul intelegenței emoționale.

Că tot am menționat de IE, acesta este unul din crezurile lui Florin și face tot ce-i stă în putință pentru ca tot mai mulți români să-și dezvolte calitățile și abilitățile necesare unui om inteligent emoțional. 

Paul, un autodidact înnăscut, pasionat de dezvoltare personală, dar și de vânzarea creativă, corectă și etică, transformă aceste pasiuni într-un „full time” job. Acum scrie la noua sa carte ,,Lasă vrăjeala”, unde vorbește despre ceea ce-i face pe oameni să se țină de obiectivele sale și multe alte aspecte folositoare unui om de succes. 

Silvia, designer vestimentar, creator de produse inteligente (haine, pantofi, accesori, jocuri și jucării) este pasionată de livrarea unei experiențe marcante în viața utilizatorului/consumatorului. Nu livrează produse, ci experiențe. 

Alături de noi se află echipa Tikaboo, în cadrul căreia se dezvoltă alte proiecte în curs de derulare. Putem spune că indiferent de ce proiect este vorba, fiecare își pune la dispoziție resursele pentru a duce un proiect la bun sfârșit, așa cum s-a întâmplat și în cazul Inside HERO. Ceea ce e minunat, facem un schimb minunat de informații, pe care îl transformăm în efecte.

De asemenea, dorim să facem o delimitare clară: Inside HERO nu este menit să înlocuiească terapiile sau orice alt instrument menit să trateze probleme interioare dificile, acute etc. E un intrument cu care te joci, menit să trezească creativitate și potențialul din tine, mai simplu, să scoți la suprafață geniul din tine.

 

Brainstorming

Privind în urmă nu aș spune că a fost dificil, dar cred că ne-a ajutat faptul că mai lucrasem înainte și la EQ Game, un alt board game destinat familiilor ce își doresc să-și dezvolte inteligența emoțională.

În plus pasiunea noastră pentru dezvoltarea personală ne-a ajutat să nu simțit că muncim, deși am depus o bună cantitate de efort, ci că totul este o joacă.

 

Etapele crearii

În primul și în primul rând ne-am întrebat de ce vrem să creem un instrument de self-coaching, de ce avem nevoie de el, dar cei care îl vor cumpăra?

Cu acest crez în minte am început să scriem proiectul. Am identificat nevoile, dar și minusurile și plusurile instrumentelor și tehnicilor de dezvoltare personală de până acum. Cred ca am rescris acest proiect până am ajuns la partea de implementare propiu-zisă, adică de câte ori a fost nevoie.

Deși aveam conceptul, odată cu fiecare testare rescriam și scenariul jocului. Am lucrat în ,,paralel” atât în ceea ce privește implementarea propriu-zisă, dar și remodelarea conceptului. Nu de puține ori ni s-a întâmplat să găsim o ,,piesa lipsă” în felul cum gândisem scenariul jocului.

Nu doar la scenariul jocului lucram în paralel, ci și la faimoasa roată. Roata Inside HERO la care țineam atât de mult și care avea sa fie una din piesele cheie. Roata a fost modificată de cel putin 4 ori nu doar ca design și forma, dar mai ales am „umblat” la conținutul ei.

Am mers cu toate pânzele trase deodată. După primele serii de brainstorming-uri am dat startul. Am îmbunătățit permanent conceptul, ne-am întors când a fost cazul la research, am readus suflul „fresh” prin sesiuni ad-hoc de brainstorming, am testat, am testat și am retestat tot ce ținea de partea fizică a jocului (design, formă și producție).

Inside HERO va fi și este in permanență „monitorizat”, feedback-uit și îmbunătățit. Întotdeauna va fi la cea mai bună varianta a acestuia. De fapt la asta suntem buni, la adaptabilitate.

 

Cui se adreseaza jocul? 

Evident că în primul rând ne adresăm celor care sunt deja interesați de conceptul de dezvoltare personală și care vor un „instrument” care să-i ajute să evolueze mai repede, să se cunoscă mai bine, să afle lucruri interesante despre prietenii lor și nu în ultimul rând, să se distreze.

În același timp credem că jocul poate fi modalitatea prin care foarte mulți oameni pot descoperi dezvoltarea personală, dar și faptul că aceasta poate fi ceva fun. 

 

Povestea

Scenariul Inside HERO este stratificat, menit să lucreze subtil cu toate aspectele ființei tale. Așadar, lucrezi cu 4 aspecte ale tale (emoțional, spiritual, mental și fizic). Aceste aspecte le treci prin fiecare etapă a vieții tale: inocent, căutător, războinic sau maestru, doar gradele de dificultate se schimbă.

Totul se desfășoare sub presiunea timpului 20-30-50 secunde, depinde cum ai ,,noroc”.Răspunzi la una din întrebări, iar ceilalți te votează. Am uitat sa menționez ca la începutul jocului îți notezi un obiectiv în funcție de un ghidaj pe care îl găsești în regulament. Îl discuți cu coechipieri și începi jocul.

 

 

Puncte mai delicate

Inside HERO îți anulează sistemul de apărare. Presupune exact vizarea acelor lucruri ,,delicate”.

Fiecare om are un sistem de apărare. Dacă îi vei spune unui om ,,te minți singur(ă)” îți va spune ,,știu” sau poate îți va da o explicație plauzibilă în care va explica de ce nu se minte singur(ă). Astfel nu mai permite să între noua informație, care poate îi va aduce o nouă perspectivă.

Scenariul Inside HERO este construit in așa fel încât nu poți să eviți ,,adevărul” din tine. Tocmai prin construirea întrebărilor care merg la cele mai delicate aspecte ale ființei tale, vei afla lucrurile pe care poate nu vrei să le spui sau arăți celorlalți, dar vei descoperi că ești mai mult decât îți spun convingerile tale. Vei descoperi că ai un adevărat Univers interior în tine, care e de altfel extrem de puternic și magic.

Pragmatic vorbind, în crearea acestui instrument am dat peste mici obstacole, dar știi, ne-am amintit că avem un erou interior în noi, pe care ar fi fost culmea să-l ignorăm tocmai noi, creatorii jocului :))

 

 

Resurse și parteneri

Până acum am vândut îndeajuns de multe jocuri și suntem în faza în care producția muncește din greu să țină ritmul cu vânzarea. Iar partea cea mai interesantă este că au început agențiile să ne caute pentru tot felul de acțiuni și cadouri clienților sau celor ce scriu pe o anumită nișă ceea ce ne arată foarte clar că avem un produs ce se promovează singur.

Legat de resurse, avem tot ceea ce presupune Tikaboo și ne-a fost de foarte mare ajutor relațiile deja construite la jocul anterior - EQ Game.

 

 

Testarea jocului

Noi 3 am testat primele variante. La prima, nici noi nu am înțeles prea multe, pentru că fiecare juca după regulile lui/ei. La a doua testare tot noi 3 am jucat. A fost mai bine. La a treia tot noi. Și țin minte ca atunci am reușit sa definitivăm varianta Beta a jocului.

Apoi am început testările cu prietenii nostri. Și de aici nici ca ne-am mai oprit. Jucam Inside HERO cel puțin o dată la trei zile și astfel a apărut pasiunea pentru eroul interior din noi.

 

Provocări din timpul procesului

Cea mai dificilă etapa la noi a fost găsirea conceptului. După ce am găsit conceptul, restul a decurs lin. Dar a fost și cea mai frumoasă și asta datorită faptului că dacă modificam un mic detaliu, se modifica întreg jocul.

Este nevoie de o gândire în salturi și laterală: „Oare merită să facem schimbarea ,,x”?Dacă da, trebuia să mai modificăm și Roata și încă alte reguli ale jocului. Cam așa au decurs  discuțiile.

În primele etape de testare nu ne concentram pe experiența în sine, cât pe aceste mici modificări de finețe. O mica schimbare putea modifica întreg jocul. Crearea de boardgame-uri - un univers cu posibilități infinite :))

 

Promovarea jocului

Momentan în mare parte ne promovam prin Facebook Ads, dar da, avem de gând să facem diverse colaborări cu oameni care și-au construit comunități, fie că vorbim de bloggeri, vloggeri sau alte tipuri de influenceri.

Pe cealaltă parte, confirmarea buclei mari de feedback ne certifică că avem un produs validat de piață, putem spune că acum este momentul să abordăm și alte canale.

 

Planuri pentru 2019

Încă nu am definitivat planurile pentru 2019, dar îți spun un lucru care mi-ar plăcea mult: să lansăm jocul în limba engleză, eventual printr-o campanie de crowdfunding. 

Vom îmbunătăți produsul permanent, asta e clar, cât despre următorul an, vom relansa distracția cu antet - timp de calitate în „offline”, exact ceea ce acest board game oferă. Așa că ne propunem să intrăm în cât mai multe case de români autentici pentru că acest joc a fost creat de români pentru români.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related