Intrebare serioasa: ce se intampla cu creativii atunci cand ii pui sa vina cu idei de promovare pentru site-urile de vanzare/cumparare rapida? Devin reticenti si retractili, asta se intampla. Si fac arc peste timp, pentru a servi cam acelasi lucru si in acelasi stil. Cazul Mercador - Lajumate e destul de elocvent in privinta asta. Ne-am dat seama cautand la ei pe site o chitara la mana a doua. Asa ca o sa vorbim un pic despre asta.
In 2014, Mercador isi alegea ca target populatia Romaniei cu varste cuprinse intre 18 si 105 de ani. Comertul e ca painea: toata lumea serveste, indiferent de varsta. Asadar, in urma cu 4 ani, Mercador-ul de pe atunci scotea niste spoturi cu un call to action usor de inteles (”Tu pune acolo, eu intru si cumpar”), plus cate-o constructie de situatie a fiecarui protagonist, la fel de usor de recunoscut.
Facem un forward rapid pana in 2017 si descoperim aceeasi reteta a succesului. Aplicata, de data asta, in spoturile Lajumate.ro. Dar cu un twist: actorii si povestile au fost inlocuite cu personaje relativ cunoscute. De exemplu, Serban de la AnimalX isi cauta un laptop. Nu ne spune de ce; probabil un semn ca inca nu a renuntat la cariera muzicala.
Intre timp, bebelusii poeti ne-au demonstrat ca se poate face treaba buna, totusi, daca ai ceva buget.