[fresh x design] Iulia Neagoe (Luviane): Parfumier te nasti; si e mai mult decat o meserie

[fresh x design] Iulia Neagoe (Luviane): Parfumier te nasti; si e mai mult decat o meserie

Care este primul lucru ce-ti vine in minte cand auzi "ingrediente naturale"? Bere, cozonac, smoothie? Pentru Iulia Neagoe, cuvantul este "parfum". Iar brandul pe care l-a creat despre asta este. Adica Luviane, un atelier de parfumerie in care, pentru a dezvolta un produs nou, e nevoie de 6 luni sau poate 2 ani. Si mai e nevoie si de inspiratie, dar asta se gaseste din belsug, daca stii unde sa te uiti si cum sa mirosi.

Muzele sunt la tot pasul: adierile de pe malul Mediteranei dinainte de furtuna, plante simbol, traditii care ma fascineaza, Regina Maria a Romaniei, amintiri olfactive, familie.

Echipa din spatele Luviane a ramas aceeasi ca la inceput, cu diferenta ca unele taskuri sunt acum externalizate. Iar ownerul a ramas, desigur, parfumier sef. Ea este cea care gandeste formulele, alege furnizorii de ingrediente, concepe etichetele si matritele pentru cutii.

Iar vestea buna, spune Iulia, este ca lumea incepe sa aprecieze parfumurile de calitate, iar asta pica bine pentru piata in care activeaza. 

Am observat ca, desi multi sunt fascinati de povestea produsului, din ce in ce mai multa lume intra in detalii si studiaza cu atentie inainte sa cumpere.

 

La inceput, a fost lucrul cu plantele

Am terminat Facultatea de Constructii, un master in Management si unul in Bio-chimie in Austria, un doctorat in constructii si 4 ani de Psiho-pedagogie. Intre timp am facut Design de interior si un curs profesional de make-up, plus foarte multi ani de studiu al Aromacologiei (terapie prin parfum).

Parfumuri sub diverse forme (pomezi, macerate si diferite variante de parfum solid) fac de foarte multa vreme. Pe la 4 ani maceram si combinam diverse plante si rasini pe care le pastram in „laboratorul” magic de pe balconul bunicilor.

Lucrul cu plantele l-am deprins de mica pentru ca, in familie, ritualurile de cules s-au pastrat din generatie in generatie. Sigur, eu am venit cu talentul de a compune olfactiv si cu un simt al mirosului foarte dezvoltat, dar am ales sa duc mai departe prin parfumurile pe care le creez si beneficiile plantelor.

Astfel, Luviane Atelier de Parfumerie inseamna parfumuri create exclusiv din ingrediente naturale (uleiuri esentiale, absolute, concrete, balsamuri, rasini, etc).

 

Ideea businessului

Dupa cativa ani in care am facut parfumuri pentru apropiati, in 2013 sotul meu m-a incurajat sa merg mai departe cu aceasta indeletnicire si sa o transform in business.

 

Echipa

Echipa arata si acum la fel ca la inceput, deosebirea este ca intre timp am mai externalizat unele activitati.

Eu concep formulele de parfum, aleg furnizorii de ingrediente si sticlele de parfum, concep etichetele si matritele pentru cutii, tes povestea cu care vine fiecare parfum si care este una foarte personala, iar denumirile sunt alese de mine in functie de ce ma inspira in contextul respectiv.

Cu unele exceptii, tot eu am facut pana acum si partea de comunicare, pentru ca a fost destul de greu sa gasesc pe cineva care sa inteleaga povestea din spate si sa poata transmite mai departe emotia. Am ajutor pe partea de ambalare si la realizarea cutiilor.

 

Identitatea de brand

Numele este o anagrama din numele meu propriu Iulia-Victoria Neagoe iar logo-ul este prelucrat de pe o ie de Mehedinti. Am simtit ca daca am ales sa revin in Romania, trebuie sa „gandesc” cu inima in ceea ce fac si astfel brandul este unul de identitate nationala. In 2014 am inregistrat elementele de branding la OSIM.

 

Dezvoltarea produselor

In povestea Luviane Atelier de Parfumerie, totul este despre mine :) adica inspiratia vine din tot ce ma inconjoara. Parfumier te nasti; si e mai mult decat o meserie, e un mod de viata. Muzele sunt la tot pasul: adierile de pe malul Mediteranei dinainte de furtuna, plante simbol, traditii care ma fascineaza, Regina Maria a Romaniei, emotii, amintiri olfactive, iubire, familie.

Dezvoltarea unui produs nou poate dura intre 6 luni si 2 ani. In primul rand dureaza pana ajung la o formula finala. Una dintre reguli este ca poti sa adaugi dar nu poti sa scoti iar de multe ori trebuie sa o iau de la capat.

Atunci cand lucrezi exclusiv cu ingrediente naturale fara sa utilizezi compusi de sinteza, e vorba de mult timp. Unele molecule intra in reactie chiar si dupa saptamani. Apoi urmeaza alegerea sticlelor, conceperea etichetelor si multe altele.

Provocarea principala este sa pastrezi calitatea produsului oferit clientului. Asta inseamna mirosul parfumului, calitatea ingredientelor folosite, si ambalajele pe care ma straduiesc sa le imbunatatesc in permanenta pe baza feedback-ului clientilor dar si a propriei experiente.

 

Comunicarea produselor voastre

Comunicarea se face atat pe canalele proprii: social media (in special Facebook si Instagram) si website, cat si pe canalele castigate: preluari din presa, mentionari, referinte, etc. Am ales pana in acest moment o crestere organica cu cat mai putin continut pe canale platite. Dar fiind vorba de parfumuri, cel mai bine functioneaza contactul direct cu oamenii.

  

 

Profilul cumparatorilor

Luviane Atelier de Parfumerie se adreseaza cunoscatorilor si celor care isi doresc sa cunoasca si aceasta parte a parfumeriei. Sunt desigur si oameni cu diverse intolerante sau alergii la compusi de sinteza care se indreapta catre parfumurile naturale pe care le creez.

Clientii nostri sunt oameni educati, cu mult bun gust iar cei mai multi sunt pasionati de design si de produse de nisa in general.

Comunicarea s-a axat pana acum pe informatii despre produse si servicii, informatii despre brand si despre campaniile de vanzari. Am incercat sa atingem toate tipurile de continut: text, video, audio si vizualuri in functie de context si necesitati.

 

 

Unde vindeti?

Online de pe site, prin partenerii din Bucuresti si Sibiu, la targurile si evenimentele la care particip.

 

Momente-cheie

Cel mai greu moment a fost cand am pierdut un furnizor principal de ingrediente.

In 2018 au fost foarte multe momente de bucurie dintre care mentionez aici doar 3: aparitia in catalogul Mega Image din luna mai, clipul parfumului Reverie, cel de-al doilea din colectia dedicata Reginei Maria a Romaniei, facut si promovat in colaborare cu festivalul SoNoRo si vizita facuta la Ambasada Romaniei din Regatul Spaniei. Altfel, in fiecare zi primesc inapoi din bucuria clientilor.

 

Evolutia pietei de parfum

Piata este intr-o continua dezvoltare, sunt importate din ce in ce mai multe produse de parfumerie de nisa, ceea ce intr-un fel ofera mai multe alternative oamenilor pe parte de produse dar si contureaza o anumita elevare in domeniu.

Este imbucurator faptul ca oamenii au inceput sa aprecieze lucrurile deosebite si sa caute produse de calitate. Am observat ca, desi multi sunt fascinati de povestea produsului, din ce in ce mai multa lume intra in detalii si studiaza cu atentie inainte sa cumpere.

Este important si faptul ca din ce in ce mai multi oameni se redescopera si devin mai atenti cu ei si cu mediul inconjurator.

 

Planuri pentru 2019 

Dezvoltarea componentei educationale prin workshop-uri si demo-uri specifice, produse noi in colectia dedicata Reginei Maria, dar si multe colaborari si surprize parfumate.

Viata de antreprenor mi-a demonstrat pana acum ca partea asta cu asteptarile e doar o poveste si chiar daca fac un plan de investitii si stabilesc niste directii, pana la urma lucrurile se aseaza dupa un plan oferit de Univers :) care sunt sigura ca este cel mai potrivit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related