Mastering the Music Business - Conference & Showcase Festival a ajuns la ediția a IV-a și invită artiștii independenți, profesioniștii din industrie, dar și iubitorii de muzică să descopere peste 30 trupe new entry și să participe la workshop-uri, conferințe, sesiuni de audiții și concerte live, în perioada 20 - 22 martie 2019, la Hotel Caro și Club Fratelli.
Ediția din 2019 va aduce numeroși speakeri români și internaționali, din industria muzicală și din industriile adiacente, care vor prezenta idei și tehnologii noi, dar și povești de succes, celor peste 300 de participanți așteptați. Pe lângă cele două zile de conferință, a treia zi va fi dedicată workshop-urilor, în care vor fi discutate teme de interes pentru orice profesionist din industrie.
Printre subiectele ediției de anul acesta se numără teme noi legate de exportul muzical pentru independenți, necesitatea asocierii, fonduri europene din ce în ce mai consistente dedicate culturii, dar și subiecte actuale precum distribuția digitală, PR-ul online etc . Nu vor fi ocolite nici poveștile de succes din industria indie, festivaluri, conținutul muzical de la radio, jurnalismul muzical, exemplele de bune practici și multe altele.
Timp de 3 zile, Bucureștiul va deveni, prin intermediul MMB, un punct de întâlnire în care artiști din toate genurile muzicale vor avea ocazia să se cunoască și să stea de vorba cu profesioniști locali și internaționali de succes, dar și cu alți artiști din toate colțurile lumii. Producători ai industriei muzicale globale și bookeri ai unor festivaluri de succes la nivel european, vor veni la București pentru a întâlni și asculta 30 de trupe debutante românești și internaționale care doresc să-și prezinte noile show-uri live în fața unui auditoriu specializat, în cadrul MMB Showcase Festival. Sesiunea de showcase-uri live va avea loc în Club Fratelli, în serile de 20 și 21 martie.
„Ne dorim ca Mastering the Music Business să devină un km0 al industriei muzicale din România și un spațiu profesional unde se pot dezbate subiecte și tendințe din domeniul muzical global, al industriei culturale și inovației muzicale. Totodată, sesiunea de showcase-uri live este o oportunitate pentru artiștii debutanți care își pot contura prezența pe scena muzicală românească și pot performa în fața unui public format din consumatori de festivaluri și muzică bună, dar și profesioniști ai domeniului de pe plan local și european, ceea ce le poate aduce viitoare colaborări.
Nu în ultimul rând, ne dorim ca prin MMB să creăm și să dezvoltăm o comunitate internațională dinamică și extinsă de profesioniști și antreprenori independenți din industria muzicală, care să pună în discuție subiectele importante ale industriei și să aducă soluții universal valabile problemelor cu care se confruntă industria independentă.” – a declarat Anca Lupeș (fondator, Mastering the Music Business).
Taxa de acces la conferință este de 175 ron (până la 15 ianuarie, inclusiv, după care biletul va costa 265 ron) și include participarea la conferință în zilele de 20 și 21 martie, acces la showcase-urile din serile de 20 si 22 martie, dar și coffee & lunch break.
Biletele se pot achiziționa online, iar biletele pentru ziua de workshop-uri (22 martie) vor fi puse în vânzare la o dată ulterioară.
Mastering the Music Business Conference & Showcase Festival este primul eveniment profesional organizat în România pe teme de industrie muzicală, dedicat în principal artiștilor independenți, dar care se adresează și managerilor, agențiilor de booking, agențiilor de PR muzical, tour manageri, avocați, promoteri, reprezentați ai label-urilor majore și independente și care dezbate teme de interes comun din industrie.
Până în prezent, MMB a avut 3 ediții la care au participat peste 150 de speakeri din România și din Europa, care au vorbit în fața a peste 500 de participanți. Până la ediția din 2019, au participat la MMB Showcase Festival 30 de trupe din 6 țări.
MMB există din 2016 și este organizată de Asociația RAW Music.