[fresh x design] Simona Girbou (Bizar Concept): Incerc sa folosesc metale reciclate si pietre extrase din mine, cu politici de exploatare etice

[fresh x design] Simona Girbou (Bizar Concept): Incerc sa folosesc metale reciclate si pietre extrase din mine, cu politici de exploatare etice

Nu vrem sa facem reclama, dar popularitatea cursurilor din cadrul scolii Bijuterie Contemporana Assamblage este evidenta. Dupa ce, ieri, Monica Stanescu ne spunea cum a inceput atelierul Most Precious, gasim astazi un inceput asemanator, povestit de Simona Girbou

Simona a fondat Bizar Concept, un brand de bijuterie contemporana. Pentru a realiza bijuteriile, ea foloseste tehnici clasice, ”cu un process minim tehnologizat”. In piesele ei, veti descoperi lucul cu filigran, email sau tehnica cerii pierdute. 

Ma adresez oamenilor care rezoneaza cu ideea de libertate si care nu se tem sa poarte, de exemplu, o pereche de cercei cu porci zburatori.

Obiectele create la Bizar Concept se vand atat in shopul online, cat si in galerii din afara, in special in Noua Zeelanda si Statele Unite ale Americii. Iar in tot acest proces, cea mai dificila este partea de aprovizionare. Cum in Romania nu prea exista furnizori potriviti criteriilor, majoritatea materialelor sunt aduse din Anglia, Germania si Franta. 

 

Background

Eu sunt Simona, eu sunt Bizar Concept. M-am visat mereu artist plastic, dar viata mi-a spus ca trebuie sa ma indrept spre o meserie pentru oameni mai realisti. Stiti, genul ala care are facturi si merge la supermarket pentru cumparaturi.

Asa ca dupa ce am terminat liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”, am urmat cursurile facultii de Litere si  am facut un Masterat in Publicitate. Ca orice om care credea ca un job in comunicare vine cu liniste financiara, m-am angajat intr-o agentie. Mereu insa m-a frustrat faptul ca ceea ce faceam nu se incadra in zona creativa.

 

Ideea businessului. Inceputul

Am inceput sa fac design de bijuterie destul de tarziu, mai exact la 35 de ani. Dupa 10 ani de publicitate, mi-am dat seama ca poate nu este pentru mine; si am hotarat, la insistentele sotului meu, sa il ajut in afacerea pe care acesta deja o avea.

O prostie. M-am trezit intr-o afacere stricta, unde totul avea pasi bine definiti, fara strop de creativitate. Nu m-am oprit niciodata din desenat, toate agendele mele au fost mereu pline de schitele bijuteriilor pe care le visam.

Pana la urma, prietena mea din copilarie m-a trimis obligat-fortat sa urmez cursurile scolii de Bijuterie Contemporana Assamblage si asa a inceput totul. Au urmat multe alte cursuri si ore intregi de tatonare si testare. Abia la inceputul acestui an am avut curajul sa transform totul intr-un business in adevaratul sens al cuvantului.

 

Echipa

Initial am fost doar eu. Atat in procesul creativ, cat si in tot ceea ce inseamna partea administrativa: productie, promovare, vinzare. Pe masura ce clientii mei doreau mai mult decat puteam eu sa fac, mi-au sarit in ajutor cativa prieteni dragi care fac toata munca grea pentru ca eu sa imi pot vedea in continuare de designul obiectelor de bijuterie pe care le produc.

 

Identitatea Bizar Concept

Numele il aveam deja conturat in minte, iar la inceput nu am avut o idee exacta depre cum vor arata bijuteriile mele asa ca Bizar Concept s-a potrivit la fix cu cautarile mele. De aici am construit impreuna cu o agentie partea de logo si de identitate vizuala. Momentan, ma ocup singura de comunicare.

 

Dezvoltarea produselor

Drumul de la idee la obiect uneori poate dura o zi doua sau cateva luni, in functie de tehnica aleasa si de cat sunt de hotarata asupra unui concept.

Prima este ideea, apoi schita, apoi in partea de productie apar provocarile. Eu nu sunt bijutier in sensul tehnic al meseriei si incerc, folosind cunostintele si priceperea pe care le am, sa produc tot ceea ce imi imaginez.

In partea asta de productie inca acumulez si incerc sa ma perfectionez. Mereu planuiesc sa mai fac un curs sau sa vizitez un alt manufacturier din strainatate pentru a deprinde tehnici noi.

Cand totul este gata, imi place sa port piesa respectiva. Vreau sa fiu sigura ca nu agata sau ca nu este prea grea. Pun un accent foarte mare ca bijuteriile mele sa ofere pe langa partea estetica si confort.

 

Tehnici folosite

Pentru a realiza bijuteriile, folosesc tehnici clasice cu un process minim tehnologizat. Imi place sa experimentez filigran, email sau tehnica cerii pierdute. Nu neg insa ca ma simt foarte mult atrasa si de partea de proiectare si printare 3d - este o tehnica foarte des utilizata in acest domeniu si deschide mult orizontul lucrurilor pe care le poti realiza.

 

 

Comunicarea

Cel mai des folosesc comunicarea online Instagram si Facebook si am observat ca pentru noi are rezutate bune. Am un feedback bun cand oamenii au contact direct cu produsul  si asta se intampla momentan doar prin intermediul targurilor de design.

 

Ma adresez oamenilor care rezoneaza cu ideea de libertate si care nu se tem sa poarte, de exemplu, o pereche de cercei cu porci zburatori, oamenilor cu umor si siguri pe ei. Biuteriile mele se adreseaza atat barbatilor, cat si femeilor care au deja propriul stil format si de cele mai multe ori stiu exact ce isi doresc. 

Incercam sa folosim in comunicare un continut simplu si o abordare directa care sa ajunga usor la clientii nostri.

 

Canale de vanzare

Vand online, pe site-ul nostru, si in cateva galerii din afara tarii, in special SUA si Noua Zeelanda.

 

Momente-cheie 

Cea mai grea parte a fost la inceput, cu obtinerea autorizatiilor si rezolvarea lucrurilor birocratice. Lucrul cu metalele si pietrele pretioase implica cateva autorizari speciale si asta ne-a dat putina bataie de cap.

Imi place ca primesc comenzi personalizate, iar faptul ca reusesc sa le realizez ma bucura intotdeauna. De exemplu, acum am dezvoltat niste piese pornind de la un tatuaj. Au iesi atat de bine, incat cred ca voi face o colectie in sine pornind de la asta.

La inceput, cerintele par traznite, dar daca petrec suficient timp cu ideea de la care pleaca, reusesc sa le pun in practica.

 

Primele zile de business

Primii cercei pe care i-am vindut erau in forma de” X si O” - ii facusem la dorinta unei prietene si am fost placut surprinsa sa vad ca am vindut mai multe perechi din acel model chiar de la primul targ la care am participat.

Nu am crezut niciodata ca acesta va fi in final un business, dar pe zi ce trece ma bucur mai mult ca lucrurile avanseaza in directia buna.

 

Momente simpatice :)

Cel mai amuzant moment a fost cand am incurcat comenzile unor clienti. Era dimineata foarte devreme, trebuia sa ajung la un targ si am lipit gresit etichetele pe colete. Cand mi-am dat seama am alergat prin tot orasul ca sa schimb pachetele predate curierului. In final a fost bine.

 

Evolutia pietei

Mi se pare ca se intampla o educare a publicului. Prin expunerea acestuia la cat mai multe creatii de autor. Momentan, nu exista o cerere explicita in plan local pentru un astfel de produs, dar eu consider ca in timp piata va evolua si mai mult

Simt ca pe zi trece clientii isi doresc tot mai mult sa poarte creatii unicat si ii vad cum se indeparteaza de zona mainstream a modei. Asta ma bucura si imi confirma ca sunt pe drumul cel bun.

 

Cea mai mare provocare este partea de aprovizionare. Incerc sa folosesc metale reciclate si pietre extrase din mine, cu politici de exploatare etice. Nu exista pe plan local foarte multi furnizori si sunt nevoita sa import majoritatea materialelor din Anglia, Germania si Franta.

 

Planuri pentru 2019

In 2018 am achizitionat cateva utilaje necesare atelierului de bijuterie contemporana, asa ca pentru 2019 incerc sa ma concentrez pe procesul creativ si de productie. O alta directie ar fi prezenta produselor Bizar Concept in magazinele traditionale. Nu pot nega insa ca visez si la deschiderea unui showroom.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related