- În primele 10 zile ale campaniei, 250 de oameni de afaceri au direcționat 20% din impozitul pe profit și venit pentru Rețeaua Solidarității MagicHOME;
- Obiectivul campaniei este ca, până la finalul anului, 636 de oameni de afaceri din România să se alăture campaniei „Rămânem Împreună pentru MagicHOME”, redirecționând 20% din impozitul pe profit/venit datorat statului, donații necesare sprijinirii Rețelei de Refugii MagicHOME;
- 636 de oameni au stat anul trecut, timp de 23 de zile și de nopți, pe scaunul de la Galateca, în cadrul campaniei„Împreună pentru MagicHOME”, reușind să obțină mult peste obiectivul de 100.000 de SMS-uri.
Datorită sumei strânse în cadrul campaniei de anul trecut – peste 1.000.000 de SMS-uri trimise la începutul campaniei și alte donații în valoare de de aproximativ 1.2 milioane de euro primite până în acest moment - MagicHOME nu mai este astăzi doar o casă, ci 10 case în 8 orașe - o Rețea a Solidarității care are în continuare nevoie de sprijin.
Orice om de afaceri care dorește să sprijine Rețeaua de Refugii MagicHOME o poate face descărcând formularul de pe pentrumagichome.ro, care va fi trimis ulterior către Asociația MagicHOME. Printre cei care s-au alăturat cauzei până acum se numără Adi Hădean, Andreea Stoiciu (Galateca), David Neacșu (Himalaya), Katharina Scheidereiter (Kaufland Romania), Marius Ștefan (Autonom), Mircea Ilie (IKEA Romania), Omer Tetik (Banca Transilvania), Sonia Năstase (Nespresso) și Mihaela Glăvan.
Doar una din trei companii care fac profit redirecționează 20% din impozitul datorat statului
Dacă prima parte a campaniei s-a axat pe apelul către persoanele fizice, anul acesta, 636 de oameni de afaceri, tot atâția cât cei care au stat acum un an pe scaunul de la Galateca, sunt invitați să se alăture Rețelei Solidarității, prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit/venit datorat statului către MagicHOME.
În prezent, odată cu schimbarea legislației, doar organizațiile care sunt furnizori de servicii sociale acreditate, cu cel puțin un serviciu social licențiat, printre care și MagicHOME, pot beneficia de sprijin prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit/venit.
Datele oficiale ale Autorității Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) arată că doar una din trei companii care au realizat profit (până la finalul anului 2016) a ales să redirecționeze 20% din impozitul pe profit/venit către proiecte sociale. Un număr foarte mic de companii aleg această formă de sprijin a ONG-urilor, în ciuda faptului că procedura este extrem de simplă, iar suma donată este dedusă din impozitul datorat oricum statului, nu alocată special de companie.
Campania „Împreună pentru MagicHOME”, apărută dintr-o nevoie reală
Campania „Împreună pentru MagicHOME” a pornit de la o nevoie reală a familiilor copiilor bolnavi de cancer, aflați la depărtare de centrele medicale specializate, pentru a le facilita accesul la tratament. În prezent, 2.500 de copii din România sunt tratați pentru afecțiuni oncologice în toate centrele din România. Pentru majoritatea acestor copii, centrele specializate sunt departe de domiciliu.
Peste 70% provin însă din familii cu o situație financiară modestă, iar costurile cazării și transportului reprezintă o cauză importantă pentru care unii copii sunt diagnosticați târziu, amână sau întrerup tratamentul, reducându-se astfel dramatic șansele de vindecare.