Clientii sunt mai deschisi sa incerce lucruri noi, sa accepte continut custom si sa renunte la imagini sau platforme de stock care, de multe ori, nu spun o poveste, crede Florence Luca, Managing Director Digital Friday. Mai mult ca oricand, doresc campanii care sa lase ceva in urma. Cu toate acestea, pitchurile au devenit noul abonament la sala, mai spune ea. Cu bune si rele despre 2018, clienti, target, purpose si schimbarile care au transformat industria anul acesta, in randurile de mai jos.
2018 pe scurt
Nimic nu este intamplator. Am iesit din zona de confort iar schimbarile ne-au prins bine.
In agentie
Am regandit structura echipei de creatie cu un refresh binevenit si un boost creativ pentru clientii nostri. Tehnicile folosite pentru a gandi creativ au dat roade anul acesta. Partea grea, ramane in continuare in a gasi oamenii potriviti pentru acest domeniu.
Clientii sunt mai deschisi sa incerce lucruri noi, sa accepte continut custom si sa renunte la imagini sau platforme de stock care, de multe ori, nu spun o poveste. Mai mult ca oricand, doresc campanii care sa lase ceva in urma. Schimbarile au fost, poate, la nivel de mindset de agentie si de renuntat mai usor la oamenii care nu sunt in aceeasi barca cu tine. Pitchurile au devenit noul abonament la sala, chiar daca vorbim de proiecte mici si vesnica lupta cu “vrem ceva super creativ”, dar de fapt nu prea :)
Cuvantul anului
Real, nu fake.
Trenduri vedeta
Mult vizual si putin text. Orice trebuie sa aiba design, chiar daca vorbim de un ppt, o prezentare de campanie sau de o felicitare. Oamenii nu mai au rabdare sa citeasca, asa ca totul trebuie sa atraga atentia.
"Purpose"
Oamenii au nevoie de un purpose chiar daca ne referim la o campanie sau la viata, in general :) Clientii au fost mult mai deschisi la propunerile care au o finalitate si un scop si care nu se fac doar de dragul brandului si consumerismului.
Anul centenarului
Din pacate, anul centenarului nu ne aduce niciun plus. Problemele tarii tot acolo sunt si cresc in intensitate. La nivel general, cred ca ne focusam prea mult pe lucrurile mici si uitam sa aruncam o privire la the big picture.
Campanii misto
Sunt tare mandra de campania noastra din 2018 de la Otter, The Otter Shoes, locul intai obtinut la Westock in 2018, prima campanie de CSR gandita si implementata in-house impreuna cu The Good Company.
De la altii am vazut multe campanii cool, ca cea cu Fresh Prints, din care am invatat cum poti sa transmiti intr-un mod original ca ceva este super fresh.
Si o campanie de care nu ai cum sa nu te indragostesti este Welcome Home - scurtmetrajul de la Apple.
Cum te pregatesti pentru 2019
Organizarea si deadline-urile oneste si realiste sunt elementele principale din 2018 si 2019. Planuri noi, planuri de back-up, orice functioneaza :) Daca, in 2018 ne-am asezat mai frumos echipa si am invatat cand sa spunem stop, in 2019 mi-as dori sa experimentam mai mult, pentru ca avem o echipa care poata sa faca asta.