[Concluziile lui 2018] Radu Pilat: Traim intr-o hyper aglomerare de bule; pentru fiecare, 2018 a avut o alta atmosfera

[Concluziile lui 2018] Radu Pilat: Traim intr-o hyper aglomerare de bule; pentru fiecare, 2018 a avut o alta atmosfera

Mult shift catre digital. Mult social. Mult influencer management. Mult content. Cam asa a fost 2018 in publicitate, pentru Radu Pilat, Managing Partner Heist Industries. Dar, spune el, traim intr-o hyper aglomerare de bule, asa ca pentru fiecare 2018 a avut o alta atmosfera. De exemplu, pentru cei care inca mai spera in tool-urile clasice, a fost mai putin. Indiferent de bula, un lucru e evident: social media a devenit hyper mainstream.

Despre bule, trenduri, purpose, politica si centenar si cum s-au manifestat ele in 2018, in bilantul de mai jos. 

 

2018 pe scurt

Pentru Heist, 2018 a fost un an de constructie si reconstructie.

 

In publicitate

Din pozitia in care ne aflam noi, 2018 a insemnat si mai mult shift catre digital. Mult social. Mult influencer management. Mult content. Deci probabil ca agentiile care inca mai cred si spera in tool-urile clasice au avut de suferit.

 

In agentie

2018 a insemnat cresterea echipei, reconstructia structurii si o privire mai atenta asupra viitorului. Enervarile sunt inerente cand e mult de lucru, cand totul trebuie sa se intample acum, cand nu mai e timp de nimic. Dar astea sunt vremurile in care traim.

Clienti noi: Mega Image Digital, Baneasa Shopping City Digital, Avalon Estate, Tezyo (achizitie fresh). Pe pitchurile istovitoare inca asteptam raspuns deci nu pot sa disclose nimic.

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in publicitate

Traim intr-o hyper aglomerare de bule, asa ca pentru fiecare 2018 a avut o alta atmosfera. Ce cred ca se reflecta in publicitate e fix acest trai in mini-bula, de unde fiecare din noi isi construieste parerile, credintele. Nu conteaza ca sunt fake news sau nu. Asadar cred ca si in advertising se simte aceasta multi-polarizare. Fiecare are o parere, pe care o exprima extrem de vehement.

 

Cuvantul anului 

Engagement

 

Trenduri vedeta

Probabil cel mai evident lucru e ca social media a devenit hyper mainstream. Toata lumea se intreaba ce e next. La fel, folosirea influencerilor cred ca si-a atins varful, din punct de vedere aglomerare. Din punct de vedere relevanta, din pacate nu.

 

"Purpose"

Noi suntem o agentie specializata in Community Marketing, iar una din trasaturile definitorii ale modelului e sa transforme comunicarea de brand in ceva care sa aiba un purpose clar. Asadar, de cand ne-am infiintat, noi lucram la povestea asta.

Incercam sa propunem tot timpul initiative, campanii sau exercitii care sa depaseasca granitele unei campanii si sa schimbe ceva in viata unei comunitati. Sa o ajute sa evolueze, intiparindu-i in acelasi timp mesajul. Desi e un exercitiu usor, de aici si numele nostru (a heist of the consumer mind), e inca greu de gasit partenerul care sa creada si sa investeasca intr-un model de acest gen.

 

Politica si brandurile

Am eliminat de mult politica din universul lucrurilor pe care le urmaresc, asa ca nu stiu exact la ce te referi. Ce pot spune e ca orice amestec, din oricare parte spre cealalta, mi se pare ca e doar un efort de a construi capital de imagine.

 

Anul centenarului

Centenarul a reprezentat o mobilizare generala de hacking a evenimentului de catre branduri. De la servetele, beri, sucuri si pana la masini, am devenit toti brusc foarte patrioti. Problema e ca nu a existat practic o sarbatoare sau sarbatorire a Centenarului per se, probabil de aia toate incercarile au parut artificiale.

Manifestarea care mi-a atras atentia, probabil si pentru ca a fost facuta de noi, a fost Muzeul Tricolorului, construit pentru ciocolata ROM. Mi s-a parut un lucru cu purpose facut intr-un weekend in care in afara de parada nu s-a intamplat nimic.

 

Campanii misto

De la noi, cea mai meaningful campanie a lui 2018 a fost Muzeul Tricolorului pentru ROM. De la ei si de la altii sunt multe... atat de multe case-uri de succes ca nu pot sa pun degetul pe una. A, uite una: campania Palace Skateboards fotografiata de Juergen Teller. Mai mult ca sigur ca n-a implicat nici o agentie de publicitate :)

 

Optimism

Apasator nu inseamna neaparat rau. Cand lucrurile sunt apasatoare e nevoie de viziune, de reconstructie, de noi strategii. Astea au fost si lucrurile bune din 2018: am reconstruit, am mai slefuit la viziune, am crescut, ne uitam cu curaj inainte.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

2019 poate insemna multe, in publicitate si nu numai. Unii zic ca vine o criza. Altii se bazeaza pe continuarea cresterii. Orice s-ar intampla, noi vom face tot ce am facut pana acum: o sa muncim mult, o sa construim povesti in care credem si o sa punem valoare in tot ceea ce facem. Si in principiu, cand te comporti asa, lucrurile ar trebui sa mearga bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Heist Industries

Fondata in 2012, Heist Industries este singura agentie specializata in community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe continut, povesti reale, personalitati si relevanta, folosind cele mai noi canale si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related