[Concluziile lui 2018] Ioana Zamfir: Sper sa transformam nelinistea asta in campanii de valoare, care aduc schimbari reale in Romania si in lume

[Concluziile lui 2018] Ioana Zamfir: Sper sa transformam nelinistea asta in campanii de valoare, care aduc schimbari reale in Romania si in lume

Cuvantul anului in publicitatea din Romania si probabil si in lume este GDPR. Stim cu totii ca ne indreptam spre o lume a datelor, dar acum a inceput conversatia serioasa despre cum si pana unde putem facem asta, crede Ioana Zamfir, Creative Director Centrade | Cheil. Si in lumea aceasta digitala, a democratizarii crearii de continut, in care colaborarea cu influencerii e din ce in ce mai importanta, Ioana crede ca cei din creatie nu trebuie sa uite rolul de brand building. Adica ideea din spate. 

Are si o concluzie. Atat pentru 2018, cat si pentru 2019:

Cred ca in peisajul publicitatii de maine, trebuie sa ne gasim locul mai bine si sa fim dispusi sa invatam din ce in ce mai mult: despre tehnologie, despre trenduri, si despre noi.

 

2018 pe scurt

A fost cam Times New Roman, asa: mult fake news, dar si cu mult adevar la mijloc, si cu talentul de a te face sa pleznesti de ras.

 

In publicitate

In jos… in jos s-au dus productia si bugetele, si asta se cam vede prea clar cand ne uitam in calup. Sigur ca poti sa ai ieftin si la vrac, dar cat de bun e, asta-i alta poveste.

In sus mi se pare ca mergem pentru ca am vazut ca industria noastra umbla din ce in ce mai mult cu formate si medii noi de comunicare, ceea ce imi da ceva speranta ca viitorul n- o sa ne prinda complet nepregatiti.

 

In agentie

In primul rand pentru mine personal, 2018 a fost anul unui shift complet. De la mijlocul anului, de cand ma gasesc la Centrade Cheil, cam totul e nou, de la oameni, la echipa, la clienti, la sistem, la retea, la filozofia de lucru, chiar si la rol.

Daca e sa trag linia la final de 2018, cam asta vad: construim o cultura extraordinara, atat creativa cat si de business,  gandim din ce mai mai big, si suntem intr-un mindset de do-ers.

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in publicitate

Cred ca, mai ales politic, traim in vremuri agitate. Si sigur ca asta are o mare influenta asupra workului. Am vazut asta cu precadere din jury room-ul de la Eurobest. Multe campanii cu driveri politici, multe happening-uri, multe miscari din social media, multe hashtaguri care exprimau un soi de protest. Eu sper sa transformam nelinistea asta in campanii de valoare, care aduc schimbari reale in Romania si in lume.

 

Cuvantul anului 

(Probabil si in lume): GDPR. Stim cu totii ca ne indreptam spre o lume a datelor, dar cred ca o conversatie serioasa a inceput despre cum si pana unde putem facem asta.

 

Trenduri-vedeta

Pentru mine, trendul care se solidifica de la an la an e cel al colaborarii cu influencerii. Arta asta evolueaza, fiecare client wants in on it, si e de datoria noastra sa stabilim parametrii unui co-creation cat mai destept.

Suntem in anii digitalului si ai democratizarii crearii de continut, insa nu trebuie sa uitam ca suntem si in meseria brand building-ului. Pe scurt, hai sa facem content valoros cu influencerii nostri, relevant pentru brandul nostru. Pe si mai scurt, hai sa fie o idee strong in spate. 

 

"Purpose"

Subiectul asta cred ca e evergreen. Creativii au fost mereu interesati sa faca purpose in campanii, pentru ca pentru noi e sansa sa producem work de care suntem mandri, si chiar sa facem niste bine in lume.

Mai mult ca niciodata, si clientii inteleg nevoia de a face bine, si de a aduce in comunicarea lor o cauza cu care comunitatile (care da, sunt din ce in ce mai active civic) pot relationa. Se simte lucrul asta in work-ul pe care il vad, si sper sa se simta din ce in ce mai tare.

 

Brandurile si politica

Cred ca din ce in ce mai multe branduri ar trebui sa-si asume un punct de vedere social si politic. Stim ca lucrurile sunt polarizate puternic in Romania, si o pozitie exprimata clar, curajos, iti poate aliena un segment de target la care poate ca tu tii, ca brand.

Asa ca e usor de inteles de ce the big guys prefera cateodata sa nu dea niciun verdict si sa ramana in siguranta, in afara conversatiei. Business-wise inteleg, human-wise insa, as vrea categoric sa avem mai mult din ce-a facut Cola cu ocazia referendumului de anul asta.

 

Anul centenarului

Impresia generala a fost ca toata lumea a vrut sa faca ceva, deopotriva branduri nationale si internationale, atat cei care aveau un loc natural in ocazia asta, si altii care nu prea aveau. E ceva ce am asteptat tot anul, insa trebuie sa recunosc ca nu m-a atins in mod special nicio comunicare de Centenar. Am remarcat cateva lucrari si campanii solide, corecte,, dar nimic din workul curajos care credeam ca o sa apara.

 

Campanii misto

International, multe de invidiat. Vorbind de purpose, Palau Pledge nu are cum sa te miste pana in oase, si e incredibil ce a reusit pentru un loc pe care nici nu stiam unde sa-l gasim pe harta.

Cel mai mare hit SuperBowl de anul asta, super smart, super on brand: It’s a Tide Ad.

Trebuie sa-i fac loc si lui Bihor Couture, care a facut inconjorul lumii si inapoi si mi-a adus mie si tuturor oamenilor care au lucrat la campania asta un munte de bucurii.

Adaug aici si al nostru Samsung Live Museum, care pentru mine a fost cel mai bun inceput pe Samsung in noua formula:

 

Un strop de optimism

A fost probabil cel mai plin an din viata mea. Cel mai zbuciumat, cel mai nebun, cel mai premiat, cel mai plin de challenge-uri. Ceea ce il face si cel mai frumos. Sunt recunoscatoare pentru ca desi industria se schimba, desi bugetele se shiftuiesc, desi work-ul in sine capata o noi forme, imi place din ce in ce mai mult ce fac. 

 

Cum te pregatesti pentru 2019

Ca la inceput fiecarui an, ma pregatesc pentru campanii puternice, purpose-led si pentru idei care pot face diferenta pentru brand, atat in vanzari cat si in imagine. Cred ca in peisajul publicitatii de maine, trebuie sa ne gasim locul mai bine si sa fim dispusi sa invatam din ce in ce mai mult: despre tehnologie, despre trenduri, si despre noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related