Bucharest Fashion Film Festival, aflat la a treia ediție, programat pentru 11-14 aprilie 2019, la cinema Elvira Popesco caută scurtmetraje pentru secțiunea competițională. Puteți înscrie filmele la bucharestfashionfilm.ro/bfff până pe 1 martie.
Bucharest Fashion Film Festival oferă anual publicului un mix echilibrat de underground și glamour. Festivalul prezintă și recompensează atât tinere talente cât și nume consacrate, oferind premii de câte 800 de euro pentru câștigătorii fiecărei categorii: Best Fashion Film, Best Local Fashion Film și Fresh Perspectives. Câștigătorii vor fi desemnați de un juriu format din profesioniști ai industriilor creative de pe scena locală și cea internațională. Membrii juriului vor fi anunțați în curând.
La ediția anterioară, prima care a inclus și o secțiune competițională, Bucharest Fashion Film a primit peste 200 de filme din 33 de țări, dintre care 53 au fost prezentate publicului festivalului. Premiul pentru Best Fashion Film a fost acordat filmului The Eye Ball (r. Dean Alexander) pentru Georgetown Optician iar Best Local Production a fost câștigat de filmul regizat de Raya Al Souliman pentru Prosper Center SS18. Din juriu au făcut parte Branko Popovic, Creative Director si fondator FASHIONCLASH, Andy Lee, filmmaker și director al programului de masterat Fashion Media Production de la London College of Fashion, Maurice Munteanu, fashion editor Elle România, Alina Gavrilă, Creative Director Gavrilă&Asociații și Mihai Bumbu, fotograf.
Pentru a fi eligibile, filmele trebuie să fi fost produse în 2018/2019, să aibă o durată maximă de 20 de minute, și să aibă o pronunțată latură estetică sau să fi fost comisionate de un brand vestimentar, de accesorii sau cosmetice. Dincolo de acestea, filmul se poate încadra în orice gen, poate conține sau nu dialog sau fir narativ, poate fi un film experimental sau comercial. Din punct de vedere formal există destul de puține limitări. Ce ne interesează este un concept închegat, puternic, declinat într-o estetică corespunzătoare, coerentă cu ideea propusă. Un bonus este accentuarea ideilor de positive body image și sustenabilitatea produselor (dacă este cazul), două aspecte cheie pe care ne dorim să le punem în discuție în cadrul festivalului.
Pe lângă proiectarea filmului în festival și promovarea către publicul local, ne implicăm activ în construirea unei comunități de profesioniști din modă, film și advertising din Europa de Est, în facilitarea interacțiunilor dintre aceștia și implicit, promovarea unor oportunități de colaborare prin intermediul platformei online pe care o punem la dispoziție. Pe lângă premiile oferite, filmele câștigătoare vor fi promovate într-o rețea internațională de parteneri, oferind echipelor implicate un plus de vizibilitate. Festivalul oferă o ocazie de a facilita colaborări interdisciplinare, de a face cunoscut publicului local acest gen emergent, situat la intersecția dintre fashion, film și advertising și este o modalitate de stimula producții locale și a le oferi expunere internațională.
Bucharest Fashion Film Festival este primul eveniment din România plasat la intersecția dintre fashion, film și advertising. Aflat la a doua ediție, festivalul pune bazele unui forum de discuție despre relația dintre film și modă prin proiecții de film, dezbateri și workshopuri. Programul include sectiunea competițională, în cadrul căreia sunt proiectate și premiate cele mai bune filme de modă locale și internaționale, o selecție de filme cult cu scenografie și costume spectaculoase și documentare despre personaje sau momente marcante din istoria modei. Festivalul pune în legătură creativi de top din industria filmului și a modei, agenții de branding și studiouri de design, creând o relație simbiotică între aceste domenii și construind noi oportunități de colaborare.