[Concluziile lui 2018] Cezar Panait: Celebrul “disruption” s-a mutat in stirile reale, publicitatea pare mic copil

[Concluziile lui 2018] Cezar Panait: Celebrul “disruption” s-a mutat in stirile reale, publicitatea pare mic copil

Ar fi asa. Cezar Panait, Group Creative Director at NEXT Advertising, scoate bilantul din cladirile pline de oameni si cifre si il creste in casa, cat mai personal si sincer. A facut 40 de ani anul acesta, baiatul lui a inceput scoala, si-a prins degetul in lift (va avertizam, urmeaza o imagine cu degetul care v-ar putea afecta emotional), iar noul director de creatie al agentiei nu e serpilian. Altfel, in afara casei si sufletului, 2018 a vrut referendum, injuraturi si catedrale si 2019 pare ca pregateste chestii si mai si. Cu tot ceea ce se intampla socialo-politic, publicitatea incepe iar sa semene cu o Alba ca Zapada, inocenta, naiva si zapacita.

Cezar are si o concluzie in acest sens: anii moderni se nasc cu dorinta mai mare de afirmare, vor sa fie toti de festival. Mai avem si alte concluzii. Despre politica, referendum, purpose si viitor. Vedeti mai jos.

 

2018 pe scurt

Bilant? Cuvant rece si neprietenos. Bilant traieste in cladirile inalte pline de oameni atat de buni prieteni cu cifrele, incat stiu dinainte ce vor ele sa le zica.

Pe bilantul meu l-am crescut in casa, e  facut din suflet, nu din cifre, l-am invatat sa fie cat mai subiectiv, cat mai personal, ca altfel nu-l crede nimenea.

Asadar, doamnelor, domnisoarelor si domnilor, luati-va popcorn si servetele, incepe bilantul lui Cezar Panait.

Anul asta, in octombrie, am facut 40 de ani. In septembrie fiul meu Toma a inceput scoala, clasa pregatitoare A. Bun venit in sistem, n-o sa-ti placa. Limbajul e pur administrativ, curicula, programa si fise, adio joaca, adio glume, pregateste-te sa fii roman serios.

Tot in septembrie bunica Mamaie Gica a murit la 80 de ani iar eu ma pregateam sa fac 40 in octombrie. Sinapsele mele au facut imediat bilant, deci un bilant total nesolicitat, care sincer nu mi-a picat bine deloc. In fine, te pup Mamaie Gica.

Noul director de creatie de la Next e Andrei Tripsa. Nu am mai lucrat impreuna dar ne stim de ceva timp. E soldat de partea binelui. Si inca pare asa si dupa 4 luni. Teoretic a trecut perioada de proba. Daca era serpilian, imi dadeam seama, ca am detectoare bune pentru oameni rai.

Apoi, la o zi dupa ce am facut 40 de ani, mi-am prins degetul in usa de la lift, asta e intamplarea care vorbeste cel mai bine despre 2018-le meu. Anexez si o poza sa nu creada lumea ca fac disruption aiurea. 

Cam asa a fost si 2018, ca bilantul asta al meu, l-as fi dorit scurt si la locul lui, dar el a inceput cu verzi si uscate, vrute si nevrute, cacaturi, porcarii, repede sa se faca el remarcat. De parca il durea mana sa treaca neobservat cum a trecut spre exemplu 2014 sau 2007.

2018 a vrut referendum, injuraturi si catedrale. Teribil. Si ce urmeaza pare si mai si.

Cred ca anii moderni se nasc cu dorinta mai mare de afirmare, vor sa fie toti de festival.

 

Suisuri si coborasuri in publicitate

Fiti linistiti, in publicitate coborasul continua in limite normale. Si cu asemenea coborasuri abrupte in viata politico-sociala, publicitatea incepe iar sa semene cu o Alba ca Zapada, inocenta, naiva si zapacita. Macar un lucru bun sigur a facut guvernarea populara. A facut publicitatea great again.

 

In agentie

In 2018, zeita preabuna a marketingului a adus la Next ceva clienti/proiecte noi. Ne-am distrat cu promotia Ardealul in care am adus romani acasa, am inceput joaca cu Noriel, am inceput alergatura cu Bringo si multe proiecte de identitate pentru Aloshop, Benefito Mobile, Deutsche Bank Global Tech.

O droaie de schimbari, reorganizari, permutari pentru a fi o agentie si mai agila, cu gheare si mai ascutite si zambete mai largi nu doar pe instagram, ca acolo oricum toata lumea e desteapta si rade frumos.

Munca pentru Fundatia Vodafone continua sa ramana o placere, LaDORNA ramane delicioasa, PRESIDENT se intinde relaxat, Zuzu ramane zuzu. In rest pitch-uri cu prezentari pe skype in tari vecine, prezentari cu suflet pentru potentiali clienti care se sperie de suflet. Nicio zi plictisitoare si asta e cel mai important. 

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in publicitate

Atmosfera generala? Deci am inhalat tot anul gunoaie nocive, nationale si internationale, din parlamentul Romaniei pana la consulatul Arabiei Saudite din Istanbul si activitatea academica intensa in doctorate de la Academia Nationala de Informatii. E teribil.

Celebrul “disruption” s-a mutat in stirile reale, publicitatea pare mic copil.

 

Cuvantul anului in publicitate

Centenar. (l-am intrebat pe colegul Sabin aici, eu aveam numai eufemisme).

 

Trenduri vedeta

Rahatul s-a solidificat destul de bine tot anul. Si tot el a fost vedeta incontestabila a lui 2018.

 

"Purpose"

Noi ne-am bucurat foarte mult la promotia Ardealul, in care castigi bilete de avion sa te reunesti cu familia. Am adus Marea Unire in actualitate, am scuturat-o de toata fanfaronada si i-am dat un scop clar, uman, fara briz brizuri inutile. Adica un “purpose” de bun simt.

 

Politica si brandurile

Da, da, s-a facut simtita politica in sensul in care toate brandurile se gandesc de zece ori inainte sa faca macar o minuscula aluzie la aventurile politice prin care trecem cu totii. Si asta mi se pare oribil. Traim intr-o atmosfera nociva in care suflatul in iaurt devine normal si mai ales justificat (vezi amenda luata de NN).

M-a bucurat atitudinea Coca Cola la referendum. Dar e trist cand singurul care indrazneste sa spuna doua vorbe pe un subiect omniprezent e un colos, e ca si cum printr-un joc dubios al circumstantelor, Holograf s-ar fi transformat peste noapte in Rage Against The Machine.

In fine, we’re fucked.

 

Anul centenarului

Mi-a placut campania BRD cu Samoila Marza, singurul fotograf de la Marea Unire de acum o suta de ani. Si-mi mai place si Simona Halep pentru Banca Transilvania, centenar ca centenar dar cineva trebuie sa si munceasca. Like. Si m-au topit filmele Recorder de anul asta. Recorder.ro Presedinte!

 

Campanii misto

Am tresarit pozitiv cand am auzit ca Vitan se va numi Vuitton sau cand s-a anuntat ca domnul Tariceanu se va muta definitiv in alta tara, dar din pacate nu s-au facut aceste campanii. In schimb, din ce s-a facut, Colin Kaepernick pentru Nike iar de la noi Promotia Ardealul, “Fainosagul aduce romanii impreuna” fiindca atata s-a putut.

Deci practic Nike, Ardealul si Tara Romaneasca. Si piesa Chun Swae (feat. Swae Lee) mi-a placut, de ce sa nu recunosc. Iar albumul anului ramane Frank Ocean - Blonde din 2016, bineinteles ca acesta intra in categoria de la altii.

 

Un strop de optimism

Am primit cadou un ceas pe care il iubesc.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

Ma pregatesc sa muncesc mai mult ca sa fiu la adapost. Cat despre care sunt asteptarile mele de la publicitate pe 2019 raspunsul e unul singur: Dracu’ stie, Doamne ajuta.

Va multumesc pentru atentie.

La multi ani si profit de ocazie pentru a mentiona o promotie foarte reusita care nu s-a terminat dar la care nu mai puteti participa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related