Formula de lucru la StoryWood Studio: clientul, creatia si productia la aceeasi masa

Formula de lucru la StoryWood Studio: clientul, creatia si productia la aceeasi masa

Dupa multi ani in televiziune, Paul Cioc se orienta catre publicitate si aplica la MRM. Convins ca urma sa lucreze pe spoturi TV, afla dupa vreo doua luni ca se va ocupa, in mare, cu formele digitale ale publicitatii. Nu s-a dezumflat. Dupa cativa ani de digital copywriting, ajungea CD la Digital Star, lucrand pentru clienti precum Lenovo si Motorola, Penny Market, Jacobs Douwe Egberts (Jacobs Kronung, Tassimo, Jacobs 3in1) sau Ewopharma (Revalid). Prin 2017, Paul pornea Trubaduro - Dinner With Murder, un live mystery game in care, la cinele cu prietenii, ai ocazia sa rezolvi si cate-o crima atent planificata scenaristic.

Dupa multi ani in televiziune, lucrand in research la Prima TV, apoi la Pro TV si ulterior la Mediapro Entertainment, Cristina Badea decidea sa-si mai orienteze privirea inspre bucket list-ul profesional, care ii tot spunea de o casa de productie independenta. S-a intamplat: Cristina a pornit Adenium Film, fara vreo experienta prealabila "de teren" in productie. Cel mai recent, pe partea de film, Adenium s-a ocupat de productia serialului romanesc "Triplusec", difuzat de Pro TV.

Dupa niste ani petrecuti in creatie si, respectiv, productie, timp in care s-au si intersectat, intre Paul si Cristina s-a infiripat un business. 

StoryWood Studio uneste fortele de productie Adenium Film cu experienta in creatie a lui Paul si isi propune sa devina un one-stop shop pentru branded entertainment cu focus pe video. Twistul: producatorii preiau munca de Client Service, astfel ca startul unui proiect ii aduce la aceeasi masa pe toti oamenii implicati efectiv in realizarea lui.

Studioul a lucrat pana acum pentru E! Entertainment, ONG-ul international Child Rights Connect, Credius, Festivalul Capitalelor Natiunilor Centenare si HBO Europe/TNT. Acest din urma proiect a fost castigat in urma unui pitch, si ce a rezultat a fost identitatea vizuala a serialului romanesc "Hackerville". De prin culisele tuturor proiectelor, mai jos.

 

Paul, din televiziune in agentii

Paul: Am ajuns la MRM dintr-o pura intamplare. Incepusem deja masteratul in publicitate si doar ce incepeam sa-mi pun intrebari despre “cine face reclamele” (eu am fost foarte convins ca voi iesi la pensie din televiziune).

Apoi a urmat un test de copy, apoi o serie de interviuri - ca sa intelegeti cat NU stiam despre publicitate, eu am crezut ca ma duc la McCann si ca o sa fac reclame la televizor :D, dupa al doilea interviu am inteles ca e MRM a.k.a. digital si… am ramas.

La capitolul invataturi, de la MRM am invatat ca accountii sunt prietenosi – chiar sunt, eu am fost crescut de accounti pana a venit Predu in rol de CD. De la juniorat (2 ani) am trecut la copywriter cu acte in regula la iLeo, apoi Head of Copy la Tribal si, ulterior, am fost Creative Director la Digital Star. Focusul meu a fost sa fiu CD (asta, ca sa fim sinceri) si am invatat pentru asta de la fiecare job si om in parte. Predu mi-a deschis ochii in zona asta, apoi Mugur si tot asa.

Etapa StoryWood a venit pentru ca s-au aliniat planetele, a fost o conjunctura in care trebuia sa fac o alegere. Trubaduro – hub-ul de entertainment incepea sa functioneze si imi solicita tot mai mult timp, incepusem deja flirtul profesional cu Cristina… era clar ca aceasta situatie cerea o schimbare. Si am facut-o, putin cam abrupt as putea spune, dar… hai ca-i bine :)

 

Cristina, parcurs in research si TV

Cristina: De cand eram mica, imi doream sa lucrez in televiziune. Nu “pe sticla”, ci ca parte a mecanismului misterios din spate. La facultate (Stiinte Politice) am fost captivata de cursul de Metode si Tehnici de Cercetare si au urmat cateva colaborari part-time in domeniu. Ulterior, am avut foarte mult noroc sa descopar un job care imbina cele doua lucruri si am ajuns Analist de Cercetare la Prima TV.

Am fost fascinata de cercetarea TV, de multitudinea de date si informatii disponibile si de semnificatiile ascunse in siruri nesfarsite de numere. In cei peste 10 ani de cercetare am lucrat la multe proiecte, foarte diferite unele de altele, de la cercetarea clasica de audiente TV la lucruri mai sofisticate de cercetare pentru business development (planuri de dezvoltare ce aveau nevoie de informatii pentru a fi fundamentate, de pilda) si content development (concepte de emisiuni de testat sau produse ce trebuiau lansate).

Un proiect in sine a fost crearea si coordonarea echipei de cercetare a Mediapro. Acum foarte multi ani, dupa un an la Pro TV, imi luasem un soi de sabbatical, transformat intr-un job la sediul central din Londra al unei multinationale din FMCG. Dupa cateva luni si o propunere, am revenit acasa sa pun bazele unui department de cercetare care urma sa deserveasca toate businessurile non-broadcasting ale trustului Mediapro. Am fost si sunt in continuare foarte mandra de faptul ca am reusit sa formez o echipa mare care, dupa o perioada, a functionat independent, fara implicarea mea. Atunci am considerat ca e timpul sa merg mai departe.

 

Adenium Film

Cristina: Aveam de ceva vreme si alte lucruri pe un “wishlist” legat de cariera - printre ele, o casa independenta de productie. Asa ca atunci cand a aparut si al doilea copil in viata mea, am decis ca e momentul potrivit sa imi dau complet viata peste cap, sa renunt la un job stabil si sa incep un business :)

Dupa aproape 4 ani, lucrez cu o echipa extraordinara si avem multe proiecte in derulare, atat de film / TV cat si de advertising. Pe partea de film, proiectul cel mai complex pana acum este serialul de comedie Triplusec, difuzat de Pro TV. Ideea acestui serial a aparut la o discutie cu Letitia Rosculet, regizoarea lui. Am pornit la drum cu incredere maxima, am format echipa proiectului, a urmat parteneriatul cu Frame Film si toamna aceasta ne-am bucurat si de aprecierea publicului de TV.

Pe partea de advertising avem un portofoliu de clienti importanti, spoturi TV produse de noi care au rulat in toata Europa, un parteneriat cu o organizatie din Geneva prin care oferim servicii de creatie si productie pentru ONG-urile care se ocupa cu drepturile omului si diverse alte proiecte in derulare despre care vom povesti cat de curand.  

 

Industria de comunicare 2018

Paul & Cristina: Toate-s noi si vechi is toate. E bine ca incepem sa apreciem tot mai mult continutul video, experienta oamenilor cu brandul si cautam sa facem campanii tot mai… “insightful”. E mai putin bine ca, dupa 2-3 prezentari despre ce-am spus mai sus, ajungem uneori tot la un landing page de promotie cu coduri.

Pe noi, contextul industriei ne favorizeaza. Fiind un hibrid si combinand experiente din diferite zone vizuale si artistice, avem imaginea de ansamblu. Un copy + producator + regizor + editor + art + un actor – la masa chiar e toata lumea implicata. Poate parea neimportant acest aspect, dar cine s-a intalnit cu scripturi grandioase in prezentare, ajunse apoi spoturi banale doar pentru ca “chiar nu se poate”, stie despre ce vorbesc.

 

Categorii de servicii

Paul & Cristina: Povestile primeaza. Povestile sunt cele care ne fac sa ne indragostim de un proiect, de un brand. Cand creezi o poveste esti ca un copil care se entuziasmeaza de Craciun si, chiar daca apoi treci la bugete si implementare, bucuria aia e combustibilul necesar pentru a ajunge la finalul proiectului.

Daca e loc si putem sa ne jucam, vrem sa aducem povestile cat mai aproape de oameni. Daca cea mai buna forma a unei povesti e pe un ecran, atunci e video, daca ea s-ar intelege mai bine printr-o interactiune atunci e un real -life experience. Totul pleaca de la brief (bineinteles) si de la gasirea celei mai bune forme a povestii pe care vrem s-o spunem.

 

Workflow. Client Service cu un twist

Paul & Cristina: Nu suntem chiar fara CS, ci producatorii nostri devin CS. Astfel, nu mai avem inca un om care ar trebui sa inteleaga tot procesul unui proiect. E mult mai sanatos si eficient pentru un proiect ca oamenii care chiar fac meseria respectiva sa vorbeasca direct.

Decat sa avem oameni care (prinsi intre ciocan si nicovala) promit cine stie ce la client si apoi dau si ei mai departe fara sa stie, mai bine vorbim direct cu cei care vor face proiectul. Practic, am redus reprezentarea si e mai mult project management de la cap la coada, decat CS si apoi executie.

Avantajele se vad in eficientizarea bugetului si reducerea timpului de ping-pong client-agentie. Nu da nimeni cu FW, toti sunt la masa. Dezavantajele… nu stim inca, mai vedem :)

 

Toate departamentele cresc organic in functie de nevoile proiectelor. Functionam pe doua mari paliere – membri centrali si colaboratori. Nucleul ramane in studio, avem deja o echipa mixta care coordoneaza de la creatie la productie tot procesul.

E inutil sa declari ca ai totul in-house, de ce conteaza pentru o reclama ca ai programator? E doar un salariu platit de clienti, care n-au de fapt nevoie de serviciul respectiv. Avem o baza de colaboratori impresionanta si stim exact pe cine sa luam cu noi in diferite proiecte.

 

Start cu E! Entertainment

Paul & Cristina: E! Entertainment a fost, intr-adevar, primul proiect si, ca o ironie a sortii, desi spunem ca suntem despre video, a fost un eveniment. A fost o provocare foarte interesanta; ne-am entuziasmat sa facem un eveniment cap-coada la care sa adaugam si un strop de video experience. Trebuia sa le “explicam” operatorilor de cablu de ce e bine sa aiba E! Entertainment in grila de programe, dar de ce sa le explicam cand putem sa-i lasam sa se convinga singuri? Asa a aparut studioul virtual E! News – make-up, stiri, camere, lumini si mult green screen.

Alte proiecte despre care putem vorbi ar fi seria de video-uri realizate pentru o expozitie interactiva organizata la Geneva de Child Rights Connect, un ONG international care ofera copiilor posibilitatea de a-si apara propriile drepturi, un video de prezentare si fund raising pentru un department al Organizatiei Natiunilor Unite, cat si alte video-uri de prezentare pentru organizatii din Geneva.

De cand functionam in formula StoryWood Studio am creat reclame TV pentru Credius si pentru Festivalul Capitalelor Natiunilor Centenare (un festival international de teatru ce a avut loc la Bucuresti) si lucram la alte proiecte ce vor vedea lumina ecranelor in curand.

Am realizat insa reclame si in perioada in care StoryWood Studio nu capatase inca o forma si un nume, unul dintre proiectele importante fiind prima campanie internationala pentru Bic Miss Soleil.

Si acum putem sa spunem: suntem mandri ca am creat identitatea vizuala a serialului Hackerville produs de HBO Europe si TNT. A fost un pitch cu doua tari drept client, un pitch pe care l-am castigat cu serverele/blocuri, asa cum le spunem noi. Ne-am dorit sa aratam ca nimic nu e ceea ce pare si, astfel, am creat o lume care combina virtualul cu realitatea.

 

Promovare si new business

Paul & Cristina: New businessul este mereu o parte importanta a oricarei afaceri. Ne-am dorit sa iesim la rampa atunci cand avem proiecte de aratat, de aceea se intampla abia acum. Suntem gata de pitch-uri, ne alegem totusi cu grija proiectele, tocmai pentru ca nu suntem o multinationala, sa facem cantitate, ci vrem chiar sa ne putem mandri cu orice client nou din portofoliu.

 

Dezvoltarea pe mai departe

Paul & Cristina: Storywood trebuie sa ajunga studiul de creatie si productie all-in-one pe care-l visam. Vrem sa ne pozitionam astfel si fata de competitie, dar si intern fata de Adenium Film. Desi imprumutam mereu experienta unii de la ceilalti, Storywood va prinde aripi si isi va castiga independenta fata de compania-mama.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related