Spotul ”Copiii Referendumului”, pe care Papaya Advertising l-a lansat chiar in timpul campaniei pentru referendumul din octombrie, a adunat, pana astazi, peste un milion de vizualizari. A fost discutat, criticat si aplaudat. Si, desi a avut parte de expunere si share-uri cu zecile de mii, ar fi putut ramane doar unul dintre eforturile pentru a determina oamenii sa boicoteze referendumul.
Insa plangerea comuna a 15 parlamentari (PNL, PSD si ALDE) la Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului a readus subiectul pe ordinea de zi. Intre timp, s-a aflat ca erau mai multi membri din partea PNL-ului decat de la PSD, iar unul dintre si-a retras contributia, pe motiv ca n-a stiut ce semneaza. Se mai intampla, deh.
Iar Robert Tiderle (Owner Papaya Advertising) tocmai a fost la politie sa dea explicatii. Deci ce moment mai bun sa-l luam la intrebari pe tema cu pricina? Parerea sa, pe scurt: ”e o prostie”. Pe lung, o gasiti in interviul de mai jos. O opinie dura, dar impartasita de multi.
"15 prosti au incercat sa arunce un bolovan in balta, dar le-a cazut pe picior".
Feedbackul primit
Nu am digerat in niciun fel feedbackul pentru ca nu am inghitit nimic. Important este ca lumea a stat acasa. Asta am urmarit, nu am facut-o sa devenim eroi sau pentru festivaluri. Altfel, fiecare are dreptul sa isi dea cu parerea despre utilitatea demersului sau valoarea lui artistica. Vorba lui Mitica Dragomir, “la mistouri si la pasa cu calcaiul suntem campioni mondiali”. Nu prea am ce sa le raspund, noi jucam in alta liga.
Iti trimit niste statistici, mai in masura sa raspunda necredinciosilor. Pagina Papaya de Facebook, organic. Aici se poate vedea, comparativ, si feedback-ul negativ. Inclusiv Mircea Badea.
Reclamatia primita
E prostie. D-aia simpla, pura, aproape luminoasa. De aceea nu l-as numi “efort”, cred ca le-a fost usor. 15 prosti au incercat sa arunce un bolovan in balta, dar le-a cazut pe picior. Incercati sa vizualizati asta, buna dispozitie e garantata.
Cred ca impotriva coruptiei nu poti fi pe jumatate pozitionat. Ar insemna si ca esti pe jumatate cinstit. Intamplari similare nu au mai fost, in sensul ca nu am mai ajuns la politie, Directia de Investigatii Criminale. Si iata, ce bine e cand nu esti doar pe jumatate cinstit cand te duci la politie.
Ce urmeaza?
Nu cred ca o sa ajungem in vreo instanta. Oamenii din justitie au sigur treburi mai importante de facut decat sa judece un spot publicitar. Cat despre finalitatea actiunii parlamentarilor, Times New Roman a spus-o cel mai bine – “Mai multi parlamentari PNL si-au dat demisia si au ramas simpli membri PSD”.
Implicatii pentru publicitatea romaneasca
Trebuie definit, inainte de toate, ce este industria publicitara de la noi. Este acea industrie care l-a invitat pe Aleksey Sorokin sa fie Star Speaker la conferinta IAA, organizata cu bani de la Dancila si Firea? Daca este aceeasi industrie, atunci nu va exista nicio implicatie. Este o industrie care nu mananca usturoi, deci nici gura nu-i miroase. Mananca altceva.
Dar poate nu e aceeasi. Dumnezeu stie.
[n.r. despre situatia speakerului Aleksey Sorokin si sursele de finantare ale conferintei globale IAA Creativity4Better, am discutat cu reprezentantii IAA Romania aici].
De-acum incolo
La Papaya nu ne facem planuri. Luam totul usor, pe rand, cu rabdare.