Nicio generație nu a fost mai analizată, judecată și înconjurată de prejudecăți legate de adaptare, utilizarea tehnologiei sau fericire și relații. Această generație, care devine majoritară în piața forței de muncă, primește microfonul. Să vedem ce are de spus.
Goethe-Institut lansează Millennials în FOKUS, un proiect jurnalistic care facilitează schimbul de know-how între tineri vorbitori de germană din România și alți millennials din Germania (18-33 de ani). Aceștia au parte de formare fiind mentorați de jurnaliști profesioniști din Germania, care îi vor ghida și consilia în procesul de scriere și de abordare a unor subiecte de actualitate din societatea contemporană. Premisa unei societăți mai bune este o presă liberă și independentă, care conduce la exersarea unei gândiri critice și schimbă și modul în care ne raportăm la probleme și subiecte actuale.
Goethe-Institut a identificat câteva teme de actualitate ce influențează viața cotidiană atât în Germania, cât și în România: ecologie, migrație, inteligență artificială, viața urbană, social media sau economie.
În cadrul proiectului Millennials în FOKUS, supunem dezbaterii temele identificate și susținem opiniile diverse, argumentate, îndrăznețe și abordările inovatoare. Proiectul se adresează generației millennials, celor care își doresc să își facă auzită vocea, să își spună cuvântul în scris și celor deschiși să participe la dezbateri, atât online, în publicații, cât și offline, în cadrul FOKUS Talk.
Anul trecut s-a lansat FOKUS Talk, o serie de dezbateri în cadrul cărora un invitat, un moderator și publicul prezent pun în discuție teme precum depășirea propriilor limite, generații, identitate, carieră și gender, sistemul educațional etc. Anul acesta Goethe-Institut dorește să dezvolte comunitatea de oameni implicați și să treacă la următorul nivel prin formarea unei generații care să practice jurnalismul de calitate.
Cei care participă la Millennials in FOKUS au parte de mai multe beneficii:
- apartenența la o comunitate în cadrul căreia au posibilitatea să interacționeze și să dezbată cu alți millennials din România și Germania și să-și exerseze tehnicile de argumentare.
- articolele vor fi publicate pe site-ul FOKUS pe GERMANĂ și postate în mediul online, urmând să fie tipărite într-o publicație bianuală distribuită în România.
- un jurnalist profesionist din Germania va avea rolul de mentor și va edita materialele scrise.
Condițiile de participare:
- Vârsta între 18 și 33 de ani
- cunoștințe de limba germană la un nivel de minimum B2.