Recordurile sunt facute pentru a fi batute, dragi cititori. Sa ne amintim, de pilda, de Jim Hines, care a fost primul om capabil sa alerge suta de metri sub 10 secunde. Decenii intregi, acesta a fost un lucru imposibil pentru miile de sprinteri care au incercat. Ei bine, odata ce Hines a izbutit, i-au urmat, aproape imediat, si altii. Era doar un prag psihologic, nicidecum unul fizic.
Cam asa e si in publicitate. O reclama caraghios de nevoalata (din lipsa de inspiratie? de timp? de ambitie? cine mai stie?) apare pe TV si iti spui "mai jos de atat nu se poate". Oh, dar se poate. Advertisingul romanesc post-decembrist si-a primit demult Hines-ul sau, iar ceea ce primim, din cand in cand, pe unele posturi TV, sunt doar iterari. Da, se poate mai rau.
Scenariul, dialogul, masina mica, unde Doamne fereste sa o comiti. Vorbim despre perfectiune aici. Iar copywriterul merita si el felicitari. Atat pentru memorabilitatea personajului Sandel, cat si pentru replica "Nu scapi gazele la locul nepotrivit", care nu va putea fi egalata. Prea curand.
Iar vestile bune curg; campania a fost completata astazi cu un al doilea, nou-nout. Si, ati ghicit, miroase a Cannes (sic). Aventurierii nostri in Tico reusesc sa parcurga drumul de munte fara alte sincope si ajung la destinatie. Unde se apuca de montat corturile, iar problemele de ordin gastric ale nefericitului Sandel ne sunt, din nou, relevate cu stil si subtilitate.