Echipa de PR contribuie la povestea campaniei “Etnicii germani. 100 de destine în secolul românesc” inițiată de Fundația Michael Schmidt

Echipa de PR contribuie la povestea campaniei “Etnicii germani. 100 de destine în secolul românesc” inițiată de Fundația Michael Schmidt

Cum le vorbești românilor despre Centenar dintr-o altă perspectivă? Cum transformi o istorie de peste 1000 ani, cea a sașilor și a altor etnici germani de pe teritoriul României, într-o campanie actuală, capabilă să transmită emoție, dar și conținut relevant?

Povestea campaniei are însă un alt parcurs decât cel „tradițional”: clientul nu a venit cu brief-ul către noi, ci nouă ne-a venit ideea de a pune în valoare o comunitate care ne este dragă și, nu în ultimul rând, un client de cursă lungă, Fundația Michael Schmidt, care activează în domeniul conservării și promovării patrimoniului săsesc de mai bine de 5 ani.

Ce le-am propus? O campanie de amploare, „100 sași în 100 ani”, care să sublinieze rolul minorității germane în dezvoltarea României.

Ce a ieșit? Campania „Etnicii germani. 100 destine în secolul românesc” pentru că reprezentanții fundației și-au dorit să ofere o voce puternică întregii comunități germane din România, așa că au decis să includă etnici germani din toate regiunile țării.

Cine a contribuit? Am plecat la drum împreună cu Ruxandra Hurezean, o talentată scriitoare și jurnalistă, care a scris două cărți despre sași „Criț. Istoria, poveștile și viața unui sat de sași” și „Povestea sașilor din Transilvania. Spusă chiar de ei”, și cu o echipă super profi de producție foto-video, In the dim light.

Ce am făcut? Am creat o poveste, formată din 10 scurtmetraje și un site dedicat proiectului, prin intermediul căreia am prezentat 10 etnici germani care au contribuit la dezvoltarea României moderne: fie că au rămas în România, s-au întors după câțiva ani petrecuți în afara țării sau își desfășoară activitatea pe plan internațional, cei 10 etnici germani sunt profund legați de locurile natale și contribuie într-un fel sau altul ca țara noastră să se dezvolte sau să fie mai bine promovată în întreaga lume. Mai departe, i-am provocat pe fiecare dintre cei 10 să nominalizeze alți 9 membri ai comunității etnicilor germani din ultimii 100 ani, pentru a ajunge la final la cifra simbolică de 100: 100 de etnici germani care au contribuit, fiecare în felul său, la dezvoltarea României.

 

“Fundația Michael Schmidt contribuie de câțiva ani buni la conservarea patrimoniului săsesc și la promovarea culturii săsești în rândul unui public cât mai larg. Campania de față reprezintă o continuare firească a demersurilor noastre, iar dorința noastră este de a promova contribuția etnicilor germani în dezvoltarea primului secol românesc. Bineînțeles, ne dorim ca inițiativa noastră să reprezinte o sursă de inspirație pentru alte minorități, dar și pentru generațiile viitoare”, a declarat Michael Schmidt (preşedinte al Fundației Michael Schmidt).

 

Ne place să fim proactivi, mai ales în cazul clienților pentru care lucrăm de ani de zile. Iar asta am făcut și în cazul campaniei dezvoltate pentru Fundația Michael Schmidt: ne bucurăm că am reușit să punem laolaltă piesele unui puzzle elaborios și sperăm că cei care vor urmări rezultatul final să aibă o privire de ansamblu cât mai apropiată de realitate asupra a ceea ce a însemnat comunitatea etnicilor germani pentru România. Bineînțeles, nu am fi reușit să facem asta fără ajutorul partenerilor noștri: al Ruxandrei Hurezean și al echipei In the dim light, cărora le mulțumim pentru implicare și pentru multele călătorii prin țară pentru a documenta, ca la carte, poveștile etnicilor germani!” a declarat Mihaela Munteanu (Managing Partner Echipa de PR).

 

Ce mai avem de făcut? Cele 10 scurtmetraje din cadrul campaniei „Etnicii germani. 100 de destine în secolul românesc” vor putea fi urmărite, pe rând, atât pe pagina de Facebook a fundației, cât și pe minisite-ul dedicat campaniei, în perioada 7 noiembrie-30 decembrie 2018. De asemenea, minisite-ul dedicat campaniei va avea alte două categorii demne de urmărit: un concurs de eseuri dedicat tinerilor și o rubrică de Editoriale cu materiale de analiză interesante și pertinente semnate de nume importante ale vieții culturale locale.

Obiectivul campaniei inițiate de Fundația Michael Schmidt este acela de a reaminti istoria noastră comună, și totodată, de a oferi inspirație pentru un viitor caracterizat de acceptare și toleranță față de alte culturi, care își pot aduce în continuare contribuția la dezvoltarea României. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related