Odată cu cea de-a XVIII-a ediție, Internetics Festival, un proiect inițiat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, își propune să celebreze industria digitală printr-o expoziție de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și instalații digitale - Internetics Interactive Expo. Evenimentul este organizat în perioada 22-25 noiembrie la The Institute Space, Bulevardul Dacia nr. 12, în Cartierul Creativ. Accesul publicului este gratuit și se va face în intervalul 10:00-22:00, exceptând ziua de 22 noiembrie, când programul este 19:00-23:00.
Expoziția dezvăluie modul în care tehnologiile digitale și industriile creative interacționează, oferind posibilitatea vizitatorilor să exploreze conținut creativ într-un context nou și dintr-o perspectiva imersivă. Totodată, propune un traseu unde vizitatorul interacționează cu proiecte digitale din zona artei, gamingului și a entertainmentului, sociale, dar și comerciale, produse de studiouri de profil internaționale, cât și de sectorul digital local.
Secțiunea dedicată proiectelor internaționale este curatoriată de Maria Guță și aduce în România lucrări selectate la unele dintre cele mai cunoscute festivaluri de VR din Europa. Maria Guță este un artist independent ale cărei creații, în special instalații VR și proiecte de fotografie, au fost expuse la Tokyo, Berlin, Paris, Milano sau Zurich. Între anii 2016-2018 a colaborat cu World VR Forum, din poziția de chief curator și art director.
Printre proiectele prezentate în cadrul Internetics Interactive Expo se numără:
- o serie de documentare 360, care explorează subiecte locale, precum viața în Delta Dunării sau cum s-a transformat Circul din București după interzicerea spectacolelor cu animale, dar și teme internaționale, precum forfota marilor orașe din China sau drama familiilor deportate;
- experiențe turistice, precum o plimbare pe bicicletă în Londra, una dintre cele mai pline de viață capitale europene;
- transpunerea în VR a unui moment istoric pentru România - semnarea Declarației de la Alba Iulia la 1 decembrie 1918, în contextul aniversării în 2018 a Centenarului Marii Uniri;
- jocuri VR în care utilizatorul descoperă lumi virtuale și peisaje fantastice;
- lucrări realizate de artiști români care prind viață prin realitatea augmentată;
- proiecte comerciale care propun testarea produselor unor branduri în realitatea virtuală.
În programul festivalului este inclusă, de asemenea, competiția Internetics care premiază cele mai bune campanii de branding, marketing și advertising online din România. Anul acesta, agențiile concurează în trei categorii principale: Digital Platforms, Digital Strategies și Interactive Campaigns. Gala în cadrul căreia vor fi anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online va avea loc pe 28 noiembrie, la Deschis Atelier (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160). În aceeași seară, finalul festivalului va fi sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160).
Internetics Festival oferă publicului larg oportunitatea de a se pune la curent cu cele mai noi tehnologii din domeniul digital și de a le experimenta direct și local, dar și un context pentru entitățile care activeză în domeniu de a interacționa și a face schimb de know-how.
Parteneri Internetics 2018:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop VR, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media: Business Review, Igloo, IQads, Molecule F, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist